19.3.09

Παράπονα για την αΤΑΞΙα...

Επιβιβάζεσαι σε ένα ταξί, κάπου στο κέντρο της Αθήνας. Διαπιστώνεις ότι είσαι η τρίτη κούρσα. Η τελευταία ελεύθερη θέση στο ταξί κατοχυρώνεται λίγo αργότερα από μια ευτραφή κυρία.Διαμαρτύρεσαι στον οδηγό, αλλά το δίκιο δεν είναι με τον πελάτη. Σύντομα θα βρεθείς στο πεζοδρόμιο ανταλλάσσοντας όσα περισσότερα «άντε, ρε…» προλαβαίνεις προτού το ταξί χωθεί ξανά στην κίνηση. Ο κύριος που πιθανόν αναγνωρίζει τον εαυτό του στον ήρωα της ιστορίας τηλεφώνησε στο 1019, το τηλεφωνικό Κέντρο Παραπόνων για Ταξί. Η νέα υπηρεσία που εγκαινίασε το υπ. Μεταφορών λειτουργεί πιλοτικά εδώ και τρεις μήνες συλλέγοντας καταγγελίες αθηναϊκής -και όχι μόνο- τρέλας.

Ανάμεσα στις 175 επώνυμες καταγγελίες που είχαν καταγραφεί στην πόλη μέχρι και τις αρχές Μαρτίου, η πλειονότητα αφορούσε την...

είσπραξη κομίστρου παραπάνω από το νόμιμο και την απρεπή συμπεριφορά προς τους επιβάτες, χωρίς φυσικά να λείπουν παράπονα για επιλογή επιβατών και προορισμών, «πειραγμένα» ταξίμετρα και ατίθασους οδηγούς.

Τα στοιχεία δεν συγκινούν τον Θύμιο Λυμπερόπουλο, πρόεδρο του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής. «Το 1019 λειτουργεί ως ρουφιάνος», απαντά. «Η τηλεφωνική καταγγελία δεν είναι νόμιμη. Για να έχει ισχύ πρέπει να γίνονται ενυπόγραφες καταγγελίες». Η γραμμή, ωστόσο, ήταν η ακαριαία απάντηση μιας εγκύου στον ταξιτζή που… έγινε Λούης μόλις άκουσε τη διαδρομή που ζητούσε, στον οδηγό που με πρόσχημα ότι παρουσίασε βλάβη η μπαταρία αποβίβασε μητέρα και κόρη (η πρώτη ανάπηρη) για να παραλάβει άλλον πελάτη λίγα μέτρα πιο κάτω, του επιβάτη που έκανε το σταυρό του όταν σε κάθε κόκκινο φανάρι ο οδηγός έπαιρνε έναν υπνάκο! Εκτός από αγανακτισμένους επιβάτες, το Κέντρο Παραπόνων έχει βρει ανταπόκριση και σε Αθηναίους οδηγούς που διασταυρώθηκαν με θερμόαιμους ταξιτζήδες. Μια γυναίκα περιγράφει την απέλπιδα προσπάθεια ενός οδηγού να τη φλερτάρει μέχρι που της έκλεισε το δρόμο, ενώ ένας άνδρας κατηγορεί ταξιτζή που προσπάθησε να τον τρακάρει επειδή προηγουμένως του είχε αναβοσβήσει τα φώτα.

Επιμόρφωση

«Τι μπορεί να προσφέρει μια τηλεφωνική γραμμή; Αν οι φορείς ενδιαφέρονται πραγματικά να περιφρουρήσουν τον κλάδο μας, θα φρόντιζαν για την επιμόρφωση των οδηγών», τονίζει ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Οδηγών Ταξί Αττικής, Κώστας Μπεκρής. Εχοντας παραβρεθεί σε 22 συνεδριάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου της Νομαρχίας αποκαλύπτει πως ενώ τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι υψηλά, ανακυκλώνονται τα ίδια πρόσωπα ταξιτζήδων. «Οι ακραίες παραβάσεις γίνονται από ένα κύκλωμα οδηγών που κάνουν πιάτσα στις λεγόμενες κόκκινες ζώνες». Η ακτίνα του Κηφισού, ο Σταθμός Λαρίσης, το λιμάνι του Πειραιά φαίνεται να «ελέγχονται» από συγκεκριμένους οδηγούς που έχουν επιβάλει τους όρους τους στη διακίνηση των επιβατών. «Ο Ελληνας οδηγός βαρύνεται με το μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας ταξί σε σύγκριση με όλες τις ευρωπαϊκές χώρες», υποστηρίζει ο κ. Λυμπερόπουλος.

Περιστατικά από τη συχνά εκρηκτική σχέση επιβατών και οδηγών ταξί θα καταγράφονται μέχρι και τον Ιούνιο, οπότε προβλέπεται να γίνει διαγωνισμός για την ανάδειξη της εταιρίας που θα αναλάβει την κανονική λειτουργία της γραμμής.
Από τον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια: