11.3.09

Αλλαξε ο Μανωλιός και... οι εισπρακτικές εταιρίες θα ονομάζονται εταιρείες ενημέρωσης...


Οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, υποχρεούνται να καταγράφουν τις συνομιλίες με τον οφειλέτη !!!
Τις αμέσως επόμενες μέρες, όπως ήδη σας είπαμε, κατατίθενται στη Βουλή τα σχέδια νόμου για τις εισπρακτικές εταιρίες και για την Επιτροπή Ανταγωνισμού Τα δύο νομοσχέδια του υπουργείου Ανάπτυξης συζητήθηκαν στη σημερινή συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή.

Όπως είπε μετά το τέλος της συνεδρίασης ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, οι λεγόμενες εισπρακτικές εταιρίες θα ονομάζονται πλέον εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, δεν θα εισπράττουν, αλλά θα...
ενημερώνουν απλά τους καταναλωτές για ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, σεβόμενες -όπως σημείωσε- συγκεκριμένους κανόνες δεοντολογίας.

Στον τομέα αυτό μπαίνει τάξη, τόνισε ο υπουργός, καθώς η κυβέρνηση άκουσε τη φωνή της κοινωνίας και των Μέσων Ενημέρωσης και ανταποκρίθηκε γρήγορα, προχωρώντας και σε νομοθετική ρύθμιση. Από εδώ και πέρα -σημείωσε- οι εταιρίες αυτές θα σέβονται την αξιοπρέπεια του καταναλωτή και του πολίτη.

Όπως διευκρίνισε, το νομοσχέδιο θα κατατεθεί το αργότερο μεθαύριο στη Βουλή.

Οι αρχές του ν/σ


Ειδικότερα, οι κύριες αρχές που διέπουν το νομοσχέδιο προβλέπουν τη διαμόρφωση συνθηκών συναλλακτικής συμπεριφοράς, κανόνων λειτουργίας και κρατικής εποπτείας των εταιρειών που θα ενημερώνουν τους οφειλέτες για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, προβλέπουν τα ακόλουθα:


* Η ανάθεση της ενημέρωσης από το δανειστή προς την εταιρεία ενημέρωσης οφειλετών περιβάλλεται το γραπτό τύπο, ή σταθερό μέσο αποθήκευσης πληροφοριών.


* Δεν επιτρέπεται στο δανειστή η ανάθεση εντολής για ενημέρωση οφειλετών που δεν είναι επιβεβαιωμένες, έχουν υποβληθεί σε ρύθμιση ή διακανονισμό ή έχουν υποπέσει σε παραγραφή.


Απαγορεύεται ρητά στις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών:


* να συστήνονται στον οφειλέτη με ανυπόστατες ιδιότητες


* να ασκούν κάθε είδους βία και ψυχολογική πίεση (διακινδύνευση του επαγγέλματος, περιουσιακών στοιχείων της ζωής του οφειλέτη ή των οικείων του).


* να παραπληροφορούν τον οφειλέτη με ψευδή στοιχεία ή παραλείψεις


* να επισκέπτονται τον οφειλέτη στο σπίτι του ή στην εργασία του χωρίς συνεννόηση.


* να αναθέτουν τη δικαστική διεκδίκηση των οφειλών σε δικηγόρους και δικαστικούς επιμελητές της δικής τους επιλογής (το έργο ανήκει αποκλειστικά στο δανειστή)


Τέλος, οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, υποχρεούνται:


* να παρέχουν στον οφειλέτη εγγράφως πλήρη και διαφανή αναλυτικά στοιχεία για το ύψος και την προέλευση της διεκδικούμενης οφειλής


* να εγγράφονται υποχρεωτικά στο Μητρώο Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις (Μητρώο), το οποίο συνιστάται στη Γ.Γ. Καταναλωτή


* να μεριμνούν για την προστασία του επιχειρηματικού και προσωπικού απορρήτου


* να καταγράφουν τις συνομιλίες με τον οφειλέτη τηρουμένων των διατάξεων της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων


Τέλος, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι παράβαση των διατάξεων του νόμου θεμελιώνει αλληλέγγυα και εις ολόκληρον ευθύνη του δανειστή και της εταιρείας έναντι του οφειλέτη, ενώ η εφαρμογή για την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων για κάθε παράβαση των διατάξεων του προτεινόμενου νόμου, έχουν οι διατάξεις του ν. 2251/1994 (ΦΕΚ 191 Α') «Προστασία των καταναλωτών», όπως εκάστοτε ισχύουν.
Πηγή Ναυτεμπορική.
.

Δεν υπάρχουν σχόλια: