23.7.10

Βάζει στον πάγο τις αυξήσεις...

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Ηλίας Π. Γεωργάκης
Ο υπουργός Εργασίας με νόμο θα παγώσει τους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα...
Να παγώσει με νόμο όλες τις αυξήσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα που δόθηκαν ή θα δοθούν φέτος μέσω των κλαδικών συμβάσεων εργασίας- με επίκληση του μνημονίου και της Εθνικής Γενικής Σύμβασης Εργασίας- σχεδιάζει ο υπουργός Εργασίας κ. Α. Λοβέρδος.
Ο κ. Λοβέρδος επανέλαβε χθες ότι...
πρόκειται να προχωρήσει σε νομοθετική πρωτοβουλία για την κατάργηση αποφάσεων της διαιτησίας (ΟΜΕΔ) που δίνουν για φέτος μισθολογικές αυξήσεις 1,5% και 3%. Σημειώνεται ότι ανάλογο μέτρο είχε ληφθεί στη διετία 1985- 1987 με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, προκαλώντας την έντονη αντίδραση των συνδικαλιστών που οδήγησε στη διάσπαση της συνδικαλιστικής παράταξης του ΠΑΣΟΚ (ΠΑΣΚΕ). Μια τέτοια παρέμβαση πάντως εκτιμάται ότι θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, αφού θα σημαίνει κατάργηση των ελεύθερων διαπραγματεύσεων για τη σύναψη συμβάσεων εργασίας. Τη «γραμμή Λοβέρδου» για πάγωμα των αυξήσεων στους μισθούς το 2010 επικαλέστηκαν χθες οι εκπρόσωποι των τραπεζών στη συνάντηση που είχε με την ΟΤΟΕ, κατά τις διαπραγματεύσεις για τη νέα σύμβαση εργασίας των τραπεζοϋπαλλήλων. Σύμφωνα με τους εκπρόσωπους της ΟΤΟΕ, η πλευρά των τραπεζών στην αρχή της συνάντησης αντιμετώπισε με προκλητική διάθεση το πλαίσιο των αιτημάτων της ΟΤΟΕ επισημαίνοντας ότι στη σημερινή δύσκολη συγκυρία πρέπει να υπάρχει αυτοσυγκράτηση στις διεκδικήσεις. Παράλληλα έθεσε θέματα ανατροπής των συλλογικών συμβάσεων τόσο για τις αμοιβές όσο και την απορρύθμιση ωραρίων και κανονισμών που αφορούν μετακινήσεις, τοποθετήσεις εργαζομένων και ζήτησε να συζητηθούν και άλλα θέματα που αφορούν δικές τους απόψεις. Επειτα από αντίδραση της ΟΤΟΕ, οι εκπρόσωποι των τραπεζών αναγνώρισαν τα πραγματικά χαρακτηριστικά του πλαισίου των διεκδικήσεων δεχόμενοι ότι αυτό αντιμετωπίζει με ρεαλισμό και σοβαρότητα τη δύσκολη συγκυρία.

Αυξήσεις σε ναυτεργάτες
Την ίδια ώρα που επιχειρείται νομοθετικό πάγωμα στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα, συμφωνήθηκε χθες να αυξηθεί κατά 2% για το 2010 ο βασικός μισθός των ναυτεργατών, έπειτα από συμφωνία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Ο ΣΕΕΝ πρότεινε αύξηση κατά 1,7% και η ΠΝΟ ζητούσε αύξηση κατά 3%. Υστερα από διαπραγματεύσεις, κατέληξαν να δοθεί αύξηση 2%. Ωστόσο, λόγω διαφωνίας με αυτή τη συμφωνία για την αύξηση του βασικού μισθού κατά 2%, παραιτήθηκε από τη θέση του ο γενικός γραμματέας του ΣΕΕΝ και εκπρόσωπος της Αegean Speed Lines στον Σύνδεσμο Γιάννης Δεπάστας. Στην επιστολή παραίτησης προς τη ΣΕΕΝ ο κ. Δεπάστας εκφράζει τη διαφωνία του με την αύξηση και επισημαίνει ότι δεν τηρήθηκαν αυτά που είχαν συζητηθεί στο Δ.Σ. του συνδέσμου.

Από το βήμα της Βουλής, ο κ. Λοβέρδος επανέλαβε χθες ότι πρόκειται να προχωρήσει σε νομοθετική πρωτοβουλία για την κατάργηση αποφάσεων της διαιτησίας που δίνουν μισθολογικές αυξήσεις 1,5% και 3% για το 2010. Ο κ. Λοβέρδος έκανε λόγο για αποφάσεις εκτός «ιστορικού χρόνου» και τόνισε ότι «αυτή η ιστορία θα τελειώσει».

«Θα παρέμβουμε όχι για να καταργήσουμε τις συλλογικές συμβάσεις, ούτε για να καταργήσουμε τη διαιτησία, για την οποία κάναμε συγκεκριμένη αναφορά στον ασφαλιστικό νόμο και θα επεξεργαστούμε Προεδρικό Διάταγμα εντός των επομένων ημερών ώστε να είμαστε εμπρόθεσμοι», τόνισε ο υπουργός Εργασίας.

Στο πλαίσιο συζήτησης επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΛΑΟΣ Α. Ροντούλη αναφορικά με τα προγράμματα του ΟΕΚ, ο κ. Λοβέρδος επανέλαβε ότι «δεν πρόκειται να επιλεγούν λύσεις εκτός Συντάγματος, θα είναι μια παρέμβαση στο πλαίσιο του Συντάγματος και των νόμων». Σημείωσε ότι η νομολογία του ΣτΕ είναι γνωστή, είμαστε γνώστες αυτών των θεμάτων από το 1987, παρακολουθούμε τη νομολογία των δικαστηρίων.

Για την αναδρομική ισχύ
Αναφορικά με την αναδρομικότητα και τα όριά της, για την οποία, όπως είπε ο υπουργός Εργασίας, «κάποιοι προσπάθησαν να σχολιάσουν σε βάρος μας», τόνισε ότι είναι μια έννοια «την οποία γνωρίζουμε και σεβόμαστε». «Ολα θα πάνε στο πλαίσιο του Συντάγματος και των νόμων, θα πάνε σωστά», υπογράμμισε και σημείωσε ότι εκείνο που πάει λάθος είναι ότι ενώ «βάζουμε τα δυνατά μας, προσπαθούμε να εναρμονιστούμε κυβέρνηση και κοινωνικοί εταίροι, ώστε στον πολιτικό και κοινωνικό στίβο τα πράγματα να πάνε κατά το δυνατόν καλύτερα σε αυτή την τραγική περίσταση, κάποιοι επιμένουν να κάνουν τον πονηρό, να μην καταλαβαίνουν ποια είναι η συγκυρία και δρουν εκτός ιστορικού χρόνου». Καταλήγοντας ο κ. Λοβέρδος και αφού χαρακτήρισε τη «συμπεριφορά κάποιων που δεν στοιχίζονται στην εθνική προσπάθεια» ως «υπονόμευση» και «εμπαιγμό» επεσήμανε ότι «αυτή η ιστορία θα τελειώσει».

ΑΝΑΛΟΓΟ ΜΕΤΡΟ

είχε ληφθεί στη διετία 1985-1987 προκαλώντας την έντονη αντίδραση των συνδικαλιστών που οδήγησε στη διάσπαση της ΠΑΣΚΕ


«Εχει συντονιστεί με τους εργοδότες»

ΩΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ του Ανδρέα Λοβέρδου για κατάργηση των αποφάσεων του ΟΜΕΔ (Οργανισμός Μεσολάβησης-Διαιτησίας) καταγγέλλει η ΓΣΕΕ. Συγκεκριμένα επισημαίνει: «Η δήλωση του υπουργού Εργασίας κ. Λοβέρδου περί νομοθετικής παρέμβασης για ακύρωση των αποφάσεων του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης απέναντι στον θεσμό». Η θέση της ΓΣΕΕ είναι σαφής και αδιαπραγμάτευτη για την απαρέγκλιτη ισχύ των τριών σταδίων της διαβούλευσης, της μεσολάβησης και της διαιτησίας».

Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να αλλάξει το τρίπτυχο αυτό. Ο υπουργός Εργασίας αποδεικνύει ότι είναι εναντίον του θεσμού του ΟΜΕΔ, εκπέμποντας στο ίδιο μήκος κύματος με τους εργοδότες».

«Απροσχημάτιστη και αντισυνταγματική» χαρακτηρίζει τη νομοθετική κατάργηση, και αναδρομικά και για το μέλλον, τού συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμού της Διαιτησίας ο εργατολόγος Δημ. Περπατάρης. Χαρακτηρίζει μάλιστα ανοίκειους τους υπαινιγμούς του υπουργού Εργασίας για κάποιους «καθόλου έξυπνους αλλά ιδιαιτέρως πονηρούς», αφού σε πολλές των περιπτώσεων και οι μεσολαβητές και οι διαιτητές έχουν οριστεί με κοινή συμφωνία των κοινωνικών εταίρων.
ΤΑ ΝΕΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: