10.3.11

Εξόφληση ρεύµατος µε δόσεις για τους οικονοµικά ασθενείς Μέτρα προστασίας των καταναλωτών ηλεκτρισµού και φυσικού αερίου...


ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΙΝΤΙΚΑΚΗΣ.
Μέτρα - ανάσα για τους καταναλωτές ηλεκτρισµού και φυσικού αερίου, ειδικά για τις αδύναµες οικονοµικά οµάδες, όπως εξόφληση των λογαριασµών σε δόσεις και απαγόρευση της διακοπής παροχής ενέργειας σε κρίσιµες περιόδους του χρόνου (π.χ. το καλοκαίρι στο διάστηµα Ιουλίου - Αυγούστου), περιλαµβάνει το ενεργειακό νοµοσχέδιο που παρουσίασε χθες στο Υπουργικό Συµβούλιο η υπουργόςΠεριβάλλοντος - Ενέργειας Τίνα Μπιρµπίλη. Τα κυριότερα από τα µέτρα αυτά κατοχυρώνονται µέσα από µία λίστα υποχρεώσεων που πρέπει στο εξής να τηρούν οι προµηθευτές τους, όπως :

1. Παροχή µειωµένων τιµολογίων, εξόφληση τουλογαριασµού σε δόσεις ή µε άλλους ευνοϊκούς όρους, απαγόρευση διακοπής µιας σύνδεσης σε κρίσιµες περιόδους (π.χ. στο διάστηµα Ιουλίου - Αυγούστου ή ∆εκεµβρίου - Μαρτίου) εφόσον ο πελάτης δεν έχει πληρώσει και εγκατάσταση µετρητών µε δυνατότητα προπληρωµής. Η υποχρέωση αφορά τους ευάλωτους καταναλωτές, όρος που εισάγεταιγια πρώτη φορά, αναφέρεται σε ηλικιωµένους, νοικοκυριά µε χαµηλά εισοδήµατα, ανέργους, άτοµα µε ειδικές ανάγκες και αναµένεται να εξειδικευτεί µόλις δηµοσιευτεί ολόκληρο το νοµοσχέδιο.

2. ∆εν θα επιβάλλουνποινή στον πελάτη τους αν αποφασίσει να αλλάξει πάροχο. Απαγορεύεται να αρνηθούν σεκαταναλωτή τη συνέχιση της παροχής ενέργειας, παρά µόνο αν οι λόγοι ήταν γνωστοί στον τελευταίο εκ των προτέρων.

3. Μερικούς µήνες (τουλάχιστον δύο) πριν αυξήσουν τα τιµολόγιά τους θα προειδοποιούν τους πελάτες τους, ώστε να έχουν τον χρόνο να βρουν νέο πάροχο. 4. Θα ενηµερώνουν τον καταναλωτή πριν από την υπογραφή της σύµβασης για τα τιµολόγιά τους, τη µεθοδολογία υπολογισµού τους, τυχόν ειδικούς όρους εναλλακτικούς τρόπους εξόφλησης λογαριασµών.

5. ∆υνατότητα στον πελάτη να αµφισβητεί τις χρεώσεις µέσω µιας διαδικασίας που µπορεί να διαρκέσει 3-4 µήνες.

6. Στη σύµβαση θα αναφέρουν ρητά τη διαδικασία και τη συ χνότητα έκδοσης καιαποστολής των λογαριασµών, τιςδιαδικασίες διαχείρισης ληξιπρόθεσµων οφειλών, επίλυσης διαφορών, καταγγελίας της, ενδεχόµενες ρήτρες κ.ο.κ.

7. ∆ιαδικασίες όπως για την αλλαγή παρόχου, τις πληροφορίες που πρέπει κανείς να γνωρίζει πριν υπογράψει σύµβαση, την ελάχιστη διάρκειά της, το ύψος και την καταβολή της εγγύησης θα ρυθµιστούν µέσω του Κώδικα Προµήθειας που πρόκειται να εκδοθεί µετά τον νόµο.

8. Οφείλουν να παρέχουν σε τακτική βάση στον πελάτη τους προϋπολογιστικά και απολογιστικά στοιχεία του συνολικού του κόστους κατ’ έτος, στοιχεία επίσης για τη συνεισφορά κάθε ενεργειακής πηγής στο µείγµα καυσίµων που χρησιµοποιεί κ.ο.κ.

9. Απαγορεύεται να µένει ένας καταναλωτής χωρίς ρεύµα ή αέριο λόγω χρεοκοπίας της εταιρείας. Σε µια τέτοια περίπτωση, για να δοθεί χρόνος στον πελάτη να διαπραγµατευτεί νέα σύµβαση µε άλλη εταιρεία, θα προµηθεύεται προσωρινά ρεύµα µέσω του Προµηθευτή Τελευταίου Καταφυγίου (ο ρόλος αυτός ανατίθεται προσωρινά στη ∆ΕΗ).

Ποιές είναι οι υποχρεώσεις που πρέπει να τηρούν οι προµηθευτές


Παράθυρο για ιδιώτες στα δίκτυα της ∆ΕΗ

ΠΑΡΑΘΥΡΟ για την είσοδο ιδιωτών στη θυγατρική της ∆ΕΗ που θα έχει στο εξής την κυριότητα και τη διαχείριση των δικτύων ηλεκτρισµού – και άρα για την είσοδό της στο Χρηµατιστήριο – ανοίγει το ενεργειακό νοµοσχέδιο. Οπως επισηµαίνεται στο κείµενο που έδωσε το υπουργείο, «προβλέπεται η δυνατότητα µεταβίβασης σε τρίτους µειοψηφικού(-ών)

πακέτου(-ων) µετοχών της Α∆ΕΣΜΗΕ Α.Ε. – έτσι θα ονοµάζεται η εν λόγω θυγατρική – που όµως πρέπει να είναι ανεξάρτητοι από συµφέροντα ή δραστηριότητες παραγωγής και προµήθειας ηλεκτρισµού και φυσικού αερίου, προς ενίσχυση της κεφαλαιουχικής επάρκειας της εταιρείας για την εκτέλεση των έργων που προβλέπονται στο 10ετές πρόγραµµα ανάπτυξής της».

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ, δηλαδή, η είσοδος στη νέα εταιρεία στους ιδιώτες ανταγωνιστές της ∆ΕΗ, δεν επιτρέπεται ωστόσο σε εταιρείες διαχείρισης δικτύων ηλεκτρισµού της Ευρώπης, αντίστοιχες µε αυτήν που δηµιουργείται στην ελληνική αγορά. Αν και η κυβέρνηση µέχρι πρότινος διεµήνυε ότι δεν τίθεται τέτοιο θέµα, τελικά µε τη συγκεκριµένη αναφορά παραδέχεται ότι η ∆ΕΗ δεν έχει δυνατότητες να χρηµατοδοτήσει την ανάπτυξη των δικτύων. Και δεν αποκλείεται η διατήρηση του 51% της µητρικής ∆ΕΗ από το ∆ηµόσιο να ανταλλαγεί µε είσοδο επενδυτών στη νέα θυγατρική τής επιχείρησης που αναλαµβάνει τα δίκτυα (Α∆ΕΣΜΗΕ), ενδεχοµένως και µέσω του Χρηµατιστηρίου.

ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΦΟΡΕΑ, που θα έχει την κυριότητα του συνόλου των δικτύων υψηλής τάσης, µεταφέρεται και εντάσσεται το σύνολο του προσωπικού της ∆ΕΗ που σήµερα απασχολείται στη Γενική ∆ιεύθυνση Μεταφοράς, καθώς και προσωπικό άλλων ∆ιευθύνσεων της επιχείρησης, προκειµένου η νέα εταιρεία να µπορεί να ασκεί τις αρµοδιότητες που της ανατίθενται µε την ενσωµάτωση στο ελληνικό ∆ίκαιο της κοινοτικής νοµοθεσίας. Ο νέος φορέας, για τον οποίο έχει επιλεγεί το µοντέλο του Ιndependent Τransimision Οperator (ΙΤΟ), δηλαδή 100% θυγατρική της ∆ΕΗ, θα απορροφήσει και τα τµήµατα και το προσωπικό του ∆ΕΣΜΗΕ που ασχολούνται σήµερα µε τη συντήρηση, τη διαχείριση, και την εκµετάλλευση του συστήµατος µεταφοράς.
NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια: