24.3.12

Το τηλεοπτικό παιχνίδι των εκλογών ...



Ποιο κόμμα θα μιλήσει και για πόση ώρα; Θα έχουν χρόνο τα νέα κόμματα; Και ποιος θα αντιστοιχεί στα «παλιά κόμματα» που δείχνουν σημάδια κατάρρευσης; Και κυρίως πόσο θα... στοιχήσει στο ελληνικό δημόσιο η δωρεάν μετάδοση των διαφημιστικών μηνυμάτων των κομμάτων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς με αντάλλαγμα τη μείωση του ενοικίου για τις συχνότητες στα ...χίλια ευρώ;

Στις εκλογές του 2009 διατέθηκε δωρεάν διαφημιστικός χρόνος που έφτασε τα 12 εκατ. ευρώ! Στους σταθμούς εθνικής εμβέλειας, τα δύο κόμματα εξουσίας , ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έλαβαν δωρεάν χρόνο αξίας 4.500.000 ευρώ το κάθε κόμμα, το ΚΚΕ 1.355.322 ευρώ, ο ΣΥΡΙΖΑ, 838.138 ευρώ, ο ΛΑΟΣ 631.930 και οι Οικολόγοι Πράσινοι, 174.612 ευρώ ενώ δόθηκε χρόνος κι από τη συνδρομητική TV. Η νομοθεσία ορίζει πως τόσο η κατανομή του δωρεάν διαφημιστικού χρόνου, όσο και του χρόνου προβολής θα γίνει με βάση τα αποτελέσματα των εκλογών του Οκτωβρίου 2009. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως αν δεν υπάρξει άλλη ερμηνεία από την διακομματική επιτροπή που θα συσταθεί πως τα νέα κόμματα που προέκυψαν από τις διασπάσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, δεν θα έχουν τα συγκεκριμένα οφέλη, όπως επίσης ανοικτό παραμένει και το ζήτημα της συμμετοχής στα debate. Θα αναμετρηθεί πχ ο Α. Σαμαράς με τη Ν. Μπακογιάννη και τον Π. Καμμένο και ο Β. Βενιζέλος με τη Λ. Κάτσελη και το Φ. Κουβέλη; Το αντάλλαγμα για τη δωρεάν διάθεση του διαφημιστικού χρόνου είναι η μείωση του “ενοικίου” χρήσης συχνοτήτων κατά 50%. Δηλαδή τα τέλη για τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας που είναι και τα μόνα που πληρώνουν θα μειωθούν στο 1% επί του τζίρου τους.
media-industry.blogspot

Δεν υπάρχουν σχόλια: