15.4.12

Το πολύ διάβασμα προκαλεί... "κάψιμο" ...


Το burnout ("κάψιμο") ταλαιπωρεί πολλούς φοιτητές. Τα συμπτώματα του ψυχικού αυτού συνδρόμου είναι: δυσκολία συγκέντρωσης, έλλειψη ενδιαφέροντος, πόνοι στο στομάχι και κατάθλιψη.

Σύμφωνα με την ομάδα Γερμανικής Φοιτητικής Μέριμνας (Studentenwerke) το...

83% των φοιτητών που ζητούν ψυχολογική υποστήριξη παρουσιάζουν συμπτώματα του συνδρόμου burnout με συχνότερα τη σωματική κόπωση και την ψυχική εξουθένωση.

Η κοινωνιολόγος Ντόριν Λίμπολντ από το Πανεπιστήμιο Κέμνιτς αναλύει την ευρύτερη διάσταση αυτού του ψυχικού νοσήματος.

Το πρώτο σύμπτωμα του λεγόμενου burnout είναι η πνευματική, σωματική και συναισθηματική υπερκόπωση που επιμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η ψυχική αυτή διαταραχή εμφανίζεται κυρίως σε φοιτητές και δεν αντιμετωπίζεται με φάρμακα. Οι ειδικοί εντοπίζουν συνήθως στους πάσχοντες εμφάνιση μειωμένης απόδοσης, έλλειψη συγκέντρωσης, στομαχικά προβλήματα , διαταραχές στον ύπνο, έλλειψη κινήτρων, στόχων και καλής διάθεσης ενώ οι πνευματικές αναζητήσεις δείχνουν ανούσιες και η συνολική διαδικασία της μάθησης φαντάζει δυσβάσταχτο φορτίο. Όλα τα παραπάνω γίνονται εμφανή στο περιβάλλον όσων πάσχουν από την αποξένωση και την αντικοινωνικότητα που παρουσιάζουν τα άτομα αυτά.

Η έρευνα έλαβε χώρα σε 14 γερμανικές φοιτητικές εστίες και η πλειοψηφία των φοιτητών παρουσίασαν σημάδια έντονου άγχους που βρισκόταν σε άμεση συνάρτηση με την μελλοντική τους επαγγελματική αποκατάσταση.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο που προέκυψε από την παραπάνω έρευνα είναι πως οι γυναίκες καταπολεμούν αμέσως τα συμπτώματα του burnout και δεν ντρέπονται να μιλήσουν γι' αυτό. Αντίθετα οι άντρες είναι πιο ευάλωτοι και υποφέρουν μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα από τα συμπτώματα που αναφέρθηκαν πριν.

Φαίνεται λοιπόν πως το burnout έχει γίνει η η σύγχρονη πάθηση των φοιτητών γεγονός που έχει θορυβήσει τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι επανεξετάζουν τα προγράμματα σπουδών προκειμένου να ανακαλύψουν τρόπους ώστε να αποφευχθεί το υπερβολικό άγχος των φοιτητών.



Πηγή: Deutsche Welle

lifo.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια: