19.5.12

Η ΥΠΑ "έφαγε" καταγγελία για πλασματικές πτητικές ώρες!...


Καταγγελία-σοκ από κυβερνήτη ελικοπτέρων περί πλασματικών ωρών πτήσεων αποκαλύπτει το PetraSkandalou.
Η υπόθεση είναι ιδιαίτερα δυσώδης καθώς η ενυπόγραφη αναφορά του κυβερνήτη, κ. Γεώργιου Κατσάνου, έχει κοινοποιηθεί εδώ και τέσσερις περίπου μήνες στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ωστόσο το...
πολύ σοβαρό θέμα τείνει να κουκουλωθεί καθώς έχει ξεχαστεί -επίτηδες όπως καταγγέλλεται- στα συρτάρια των υπευθύνων.
Στην επιστολή του ο πρώην εξεταστής της ΥΠΑ, καταγγέλει σημεία και τέρατα.
Αναφέρει συγκεκριμένα: "Ως υπεύθυνος του γραφείου εκπαίδευσης καθώς επίσης και με την ιδιότητα του εξουσιοδοτημένου εξεταστή της ΥΠΑ διαπίστωσα επανειλημμένες παρατυπίες στην αναγραφή πτήσεων στο βιβλίο πτήσεων της υπηρεσίας. Ενημέρωσα προς τούτο την διοίκηση ως όφειλα, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να κλειδώνεται το βιβλίο πτήσεων στο γραφείο του διοικητή και η πρόσβαση στις εγγραφές του να είναι πολύ δύσκολη και εξ' αυτού κατανόησα το μέγεθος των παρατυπιών...".

Το μεγάλο κόλπο

Σύμφωνα με την ενυπόγραφη αναφορά "σε πτήσεις οι οποίες εκτελούντο με κανόνες πτήσεως εξ' όψεως (VFR) ανεγράφετο εσφαλμένα χρόνος πτήσεως IFR χωρίς να έχει κατατεθεί σχέδιο IFR πτήσεως και χωρίς να έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες για τέτοιου είδους πτήσεις, με σκοπό την συγκέντρωση ωρών IFR σε υπηρεσία operation σχεδόν αποκλειστικά VFR".

Διαβάστε όλη την αναφορά και τα ονόματα που "καίει"

Κυβερνήτης Ελικοπτέρων ΠΡΟΣ: ΥΠΑ/Δ2
Κατσάνος Γεώργιος
του Ιωάννη ΚΟΙΝ: ΥΠΑ/Διοικητής
Ι. Ρίτσου 21Β ΥΠΑ/Δ13
Μαρούσι



ΘΕΜΑ: Καταγγελία. (Πτυχία Πολιτικής Αεροπορίας).

ΣΧΕΤ: ​α. ΑΡ. ΠΡΩΤ. 10973 Φ. 1003.1/28-02-2007/Α.Π.Σ./ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΝΑΕΡΙΩΝ
ΜΕΣΩΝ/ΤΜ.2o
β. ΑΡ. ΠΡΩΤ. 892 Φ. 1001.3/05-10-2010/Α.Π.Σ/ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΝΑΕΡΙΩΝ
ΜΕΣΩΝ/ΓΡΑΦ. ΕΠΙΧ.
γ. ΥΠΑ/Δ2/Β/11219/01-10-2010
δ. Κατάσταση πτήσεων.


1. Σας αναφέρω ότι εργαζόμουν ως ιδιώτης χειριστής ελικοπτέρων στην Υπηρεσία Εναερίων Μέσων Π.Σ. (Υ.Ε.Μ.Π.Σ.).
Ως υπεύθυνος του Γραφείου Εκπαίδευσης καθώς επίσης και με την ιδιότητα του εξουσιοδοτημένου εξεταστή της Υ.Π.Α., διαπίστωσα επανειλημμένες παρατυπίες στην αναγραφή των πτήσεων στο βιβλίο πτήσεων της υπηρεσίας.
Ενημέρωσα προς τούτο την διοίκηση ως ώφειλα, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να κλειδώνεται το βιβλίο πτήσεων στο γραφείο του διοικητή, και η πρόσβαση στις εγγραφές του να είναι πολύ δύσκολη και εξ αυτού κατενόησα το μέγεθος των παρατυπιών όταν μου έγινε γνωστό το (β) σχετικό.

2. Συγκεκριμένα, σε πτήσεις οι οποίες εκτελούντο με κανόνες πτήσεως εξ΄όψεως (VFR), ανεγράφετο "εσφαλμένα;" χρόνος πτήσεως IFR χωρίς να έχει κατατεθεί σχέδιο IFR πτήσεως και χωρίς να έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες για τέτοιου είδους πτήσεις, με σκοπό την συγκέντρωση ωρών IFR σε υπηρεσία με operation σχεδόν αποκλειστικά VFR.

3. Αναλυτικότερα, με το (α) σχετικο το Αρχηγείο Π.Σ αποστέλλει στην Υ.Ε.Μ.Π.Σ. τις τελικές ώρες πτήσεως των χειριστών της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. μέχρι την 31/12/2006, μέχρι δηλαδή την ημερομηνία που η υπηρεσία σταμάτησε να υποστηρίζεται πτητικά από την Ολυμπιακή Αεροπλοία.
Στο εν λόγω έγγραφο εμφανίζονται οι παρακάτω χειριστές να έχουν τις εξής ώρες πτήσεως IFR:
Α. Πύραρχος ​​Παναγιωτόπουλος Στυλιανός​ ώρες IFR ​ 48:20
Β. Αντιπύραρχος ​Πορτοζούδης Γεώργιος​​ =//=​​ 45:20
Γ. Επιπυραγός ​​Τσιμέκας Αθανάσιος​​ =//=​​ 43:25

Σημειωτέον ότι οι ανωτέρω ώρες συγκεντρώθηκαν σε χρονικό διάστημα 5 ετών (συμπεριλαμβάνονται και οι ώρες εκπαίδευσης για την απόκτηση της IFR ικανότητας).

4. Σύμφωνα με το (β) σχετικό, η Υ.Ε.Μ.Π.Σ έστειλε στην Υ.Π.Α/Δ2 (Κυβ. Καραμπουρνιώτη Νικόλαο) έγγραφο (το οποίο είχε ζητηθεί με το (γ) σχετικό), όπου εμφανίζονται οι ώρες πτήσεως IFR των υπηρετούντων στην Υ.Ε.Μ.Π.Σ. Αξιωματικών και Υπαξιωματικών χειριστών ελικοπτέρων, αλλά και των με σύμβαση ιδιωτών χειριστών.

5. Στο εν λόγω έγγραφο εμφανίζονται μεταξύ άλλων οι παραπάνω Αξιωματικοί χειριστές με τις ώρες πτήσεως IFR του καθενός από 01/01/2001 μέχρι και 05/10/2010:
Α. Πύραρχος ​​Παναγιωτόπουλος Στυλιανός​ ώρες IFR ​153:10
Β. Αντιπύραρχος ​Πορτοζούδης Γεώργιος​​ =//=​​ 151:50
Γ. Επιπυραγός ​​Τσιμέκας Αθανάσιος​​ =//=​​ 137:20

6. Με βάση όλα τα προηγούμενα εύκολα προκύπτει ότι οι εν λόγω χειριστές πραγματοποίησαν περίπου 100 ώρες πτήσεως IFR, έκαστος, από 1/1/2007 μέχρι και 05/10/2010.

Επ΄ αυτού θέλω να παρατηρήσω τα παρακάτω:

α. Το είδος των αποστολών του Π.Σ απαιτεί κατά μείζονα λόγο την πτήση εξ’ όψεως (δεν γίνεται να πετάς συντονισμό εναερίων μέσων με κανόνες πτήσεως IFR πάνω από την φωτιά).

β. Με την αυτονόμηση της Υ.Ε.Μ.Π.Σ. από την Ο.Α την 01/01/2007, άρχισαν οι πτήσεις με «αμιγή» πυροσβεστικά πληρώματα, γεγονός που μπορεί να αξιολογηθεί από εσάς, σε σχέση με τα ανωτέρω.

γ. Από το Σεπτέμβριο 2009 που «έκλεισε» η Ο.Α. τα ελικόπτερα καθηλώθηκαν λόγω έλλειψης συντήρησης μέχρι τον Ιούλιο 2010 και μετά ξανά από τα μέσα Οκτωβρίου 2010 μέχρι και σήμερα.
Επομένως το χρονικό διάστημα στο οποίο συγκεντρώθηκαν οι περίπου 100 ώρες IFR πτήσεων για έκαστο από τους ανωτέρω, περιορίζεται σημαντικά (συνολικός χρόνος 3 έτη) γεγονός που πρέπει να αξιολογηθεί από εσάς, συγκριτικά με το υπό στοιχεία 2 της παρούσας δεδομένο.

7. Συνημμένα υποβάλλω κατάσταση με μερικές από τις πτήσεις των ανωτέρω σαν κυβερνήτες (χαρακτηριστική η υπ΄ αριθμ. 389/25-7-2008-IFR πτήση, συντονισμός στο Παραδείσι), από την οποία θεωρώ ότι προκύπτει ο τρόπος πραγματοποίησης των ωρών αυτών .

8. Επειδή έχω έννομο συμφέρον αλλά και εκ του νόμου υποχρέωση (μεταξύ των άλλων και το Π.Δ 120/2006) οφείλω να θέσω υπόψη σας τα ανωτέρω, τα οποία υπέπεσαν στην αντίληψή μου.

Επειδή τα ανωτέρω χρήζουν διερεύνησης από την Υπηρεσία σας, ως αρμοδίου φορέα, δεδομένου ότι τυχόν εκδοθείσες σχετικές βεβαιώσεις, θα μπορούσαν να έχουν έννομες συνέπειες αφορώσες μεταξύ άλλων και κυρίως στην ασφάλεια των πτήσεων, παρακαλώ για τις δικές σας σύννομες ενέργειες.

​​​​​​​​ Με τιμή




​​​​​​​ Κυβερνήτης Γεώργιος Κατσάνος
http://petraskandalou.blogspot.

Δεν υπάρχουν σχόλια: