13.5.12

Οι αναγνώστες γίνονται ρεπόρτερ...


Μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να αναρτήσουν βίντεο που έχουν τραβήξει δημιούργησε η ιταλική εφημερίδα «Λα Ρεπούμπλικα».

Το πρόγραμμα που ... είναι προσβάσιμο από όλους, δηλαδή από απλούς πολίτες έως ημιεπαγγελματίες δημοσιογράφους αλλά και επαγγελματίες δημιουργούς βίντεο, οι οποίοι μπορούν να αναρτήσουν τις δημιουργίες τους στην ιστοσελίδα, λέγεται «ρεπόρτερ».

Η ημερήσια εφημερίδα, η οποία δημιουργήθηκε το 1976 από τον Εουτζένιο Σκάλφαρο και είναι δεύτερη σε κυκλοφορία στην Ιταλία (με περίπου 556.000 φύλλα καθημερινά), στρέφεται στους πολίτες και διαδικτυακούς χρήστες προκειμένου να εμπλουτίσει και να αναπτύξει το περιεχόμενό της σε βίντεο.

Όπως αναφέρουν τα Νέα, απώτερος στόχος της είναι να δημιουργήσει έναν κύκλο δημιουργών βίντεο στην ψηφιακή της έκδοση: ένα δίκτυο freelancers, στο οποίο θα συμμετέχουν και πολίτες-ρεπόρτερ. Ο Ρικάρντο Σταλιάνο, δημοσιογράφος της εφημερίδας και καθηγητής Θεωρίας και Τεχνολογίας των νέων ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο της Ρώμης, παρουσίασε το «Ρεπόρτερ» ως μια σημαντική βελτίωση στο ήδη υπάρχον αυθόρμητο κύμα συμβολής στο περιεχόμενο της εφημερίδας από αναγνώστες και μη επαγγελματίες δημοσιογράφους.

Έως τώρα μπορούσαν μόνο να στείλουν ένα email όπου θα πρότειναν κάποιο θέμα ή θα συμπεριελάμβαναν και ένα βίντεο, αλλά η νέα πλατφόρμα τους παρέχει μια πιο οργανωμένη δομή ώστε να συμβάλλουν στο περιεχόμενο της εφημερίδας.

Η τεχνική πλατφόρμα παρέχεται από την TheBlogTV, μια εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ειδικεύεται στην υποδοχή βίντεο από ποικίλες πηγές. Οι χρήστες μπορούν όχι μόνο να αναρτούν βίντεο και φωτογραφίες αυθόρμητα, αλλά και να ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένα αιτήματα για υλικό που αναρτώνται στην ιστοσελίδα.

Το πρόγραμμα «Ρεπόρτερ» της «Ρεπούμπλικα» μοιάζει με άλλες δημοσιογραφικές πρακτικές στις οποίες συμμετέχουν πολίτες, που χρησιμοποιεί το CNN ή η γαλλική «Metro». Υπάρχουν όμως και σημαντικές διαφορές. Σε αυτά τα μέσα το υλικό που έχει σταλεί μπορεί να το δει κάποιος ακόμη και προτού το επεξεργαστούν δημοσιογράφοι ελέγχοντας τα στοιχεία που αναφέρει.

Στην ιταλική εφημερίδα τα βίντεο πρώτα περνούν από αξιολόγηση των δημοσιογράφων. Οι χρήστες πάντως που στέλνουν τακτικά βίντεο μπαίνουν σε μια λίστα με τους πιο δημοφιλείς συμμετέχοντες. Οι δημιουργοί των βίντεο που επιλέγονται και αναρτώνται στην ιστοσελίδα θα πληρώνονται, οι τιμές όμως ανά βίντεο δεν έχουν καθοριστεί ακόμα.

.

Δεν υπάρχουν σχόλια: