19.5.12

Άτακτη υποχώρηση του εμπορίου στην Εγνατία...


Βουλιάζει στην κρίση, αλλά με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της τοπικής εμπορικής υποβάθμισης, η αγορά στην οδό Εγνατία, κρίση μεγάλη που εκδηλώνεται με την ουσιαστικά απόλυτη απουσία πράξεων, με την απουσία της όποιας ζήτησης για ενοικίαση καταστημάτων και χώρων επαγγελματικής στέγης.

Ο ... συγκεκριμένος δρόμος γνώρισε μεγάλες δόξες στη δεκαετία του '80 και μέχρι τις αρχές του '90, στην καλή εποχή που μαγνήτιζε τις «ορδές» των Γιουγκοσλάβων επισκεπτών αλλά και των καταναλωτών που έρχονταν από την επαρχία στη Θεσσαλονίκη για ψώνια. Σήμερα, η Εγνατία έχει περάσει σε φάση σχεδόν πλήρους απαξίωσης.

Τα παραδείγματα που αποδεικνύουν την ανυπαρξία ζήτησης, είναι πολλά. Καταστήματα κοντά στην Αγίας Σοφίας που είναι κλειστά για ένα και πλέον χρόνο και, για τα οποία, δεν γίνεται ούτε ένα διερευνητικό ερώτημα στα μεσιτικά γραφεία που τα διαχειρίζονται. Εξαιρετικά κτήρια, ανακαινισμένα, κοντά στη διασταύρωση με Αριστοτέλους, που για μήνες μένουν κλειστά παρότι προσφέρονται σε μόλις 5-6 ευρώ/τ.μ.

Όπως εξηγεί στη Voria.gr ο Στέλιος Καραπιπέρης, υπεύθυνος του Τομέα Ερευνών & Διαπραγματεύσεων στο Γραφείο Θεσσαλονίκης της ΔΑΝΟΣ, η μεγάλη μείωση των ενοικίων, που φτάνει στο 35%-40% σε σχέση με το επίπεδο των μισθωμάτων το 2007-2008 δεν δείχνει να επηρεάζει θετικά τη ζήτηση.

Μάλιστα εκτιμά ότι τα κλειστά καταστήματα θα ήταν πολύ περισσότερα από το 20,5%, που είχε καταγράψει μόλις το Μάρτιο του 2012 ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, αν οι επιχειρηματίες που θέλουν να μεταφέρουν τα εμπορικά τους σε άλλη περιοχή δεν ήταν αναγκασμένοι να υπολογίσουν το σημαντικό κόστος μίας μετεγκατάστασης.

«Οι επιχειρήσεις που για χρόνια λειτουργούν σε ένα συγκεκριμένο σημείο, έχουν συνδέσει τη δραστηριότητά τους με αυτό. Εάν όμως δεν ήταν το κόστος μετεγκατάστασης, όπως και το κόστος από τη μεταφορά σημείου, τότε εκτιμώ ότι τα κλειστά καταστήματα επί της Εγνατίας, θα έφταναν στο 30%- 35%», τονίζει ο κ. Καραπιπέρης.

Το γεγονός είναι, ότι παρά το κόστος της μετεγκατάστασης, αρκετοί επιχειρηματίες αποφασίζουν και μεταφέρουν τα καταστήματά τους σε πιο εμπορικούς και ελκυστικούς δρόμους του κέντρου, όπως η Μητροπόλεως, αλλά ακόμη και η Τσιμισκή, αφού οι μειώσεις των μισθωμάτων κατά 18%- 25%, κάνουν πιο προσιτές αυτές τις περιοχές.

Σήμερα, οι μόνες πράξεις που γίνονται στην Εγνατία αφορούν relocation, μεταφορά του καταστήματος σε κάποιο κοντινό καλύτερο σημείο ή με φθηνότερο μίσθωμα..
Η πραγματικότητα είναι ότι η Εγνατία, σήμερα, δεν είναι δρόμος ούτε εύκολα προσβάσιμος, λόγω των εργοταξίων του Μετρό, ούτε ελκυστικός, αφού πλέον δεν έχει να προτείνει στον καταναλωτή ένα ενδιαφέρον προϊοντικό μείγμα.

Η Εγνατία άρχισε να χάνει το παιχνίδι όταν κινήθηκαν προς τη Θεσσαλονίκη οι πολυεθνικές, που έψαξαν για τα σημεία – φιλέτα στην αγορά του κέντρου, συγκεντρώνοντας γύρω από αυτές, μικρότερες ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις.

Τώρα πλέον πολλοί ιδιοκτήτες καταστημάτων, λόγω των πολύ μικρών αποδόσεων που έχουν ( μετά από φόρους , έκτακτες εισφορές κ.λ.π.), της τάξης του 2% ίσως, δεν ενδιαφέρονται να δώσουν τα ακίνητά τους για ενοικίαση.

Το μόνο που μπορεί με βεβαιότητα να λεχθεί είναι ότι η αγορά της Εγνατίας θα πρέπει να κάνει υπομονή για ακόμη μία τριετία, μέχρι να ανοίξουν οι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό, καθώς τότε είναι βέβαιο ότι η λειτουργία του νέου σύγχρονου μέσου μαζική μεταφορά, θα συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση του άλλοτε ζωντανού εμπορικού δρόμου, όπως και στην άνοδο των εμπορικών αξιών.

voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: