28.6.12

Βιασμός Βρετανίδας δημοσιογράφου στην Αίγυπτο...


Την ώρα που χιλιάδες Αιγύπτιοι βρίσκονταν στην πλατεία Ταχριρ του Καίρου γιορτάζοντας τα αποτελέσματα των προεδρικών εκλογών, λίγα μέτρα μακριά, η δημοσιογράφος Νατάσα Σμίθ, ζούσε έναν... πραγματικό εφιάλτη. Η 21χρονη Νατάσα μέσω του προσωπικού της ιστολογίου περιγράφει λεπτό προς λεπτό προς βιάστηκε από εκατοντάδες Αιγύπτιους άνδρες τους οποίους και περιγράφει ως «άγρια ζώα».

H νεαρή δημοσιογράφος βρισκόταν στην Αίγυπτο καλύπτοντας τις εκλογές ενώ στα άμεσα σχέδιά της ήταν να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για τα δικαιώματα των γυναικών της Αιγύπτου.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η δημοσιογράφος, ποτέ δεν μπορούσε να φανταστεί ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί σε εκείνη. « Ξαφνικά περικυκλώθηκα από εκατοντάδες Αιγύπτιους. Ο συνάδελφός μου Κάλουμ προσπαθούσε μάταια να με τραβήξει μακριά από όλους. Σε κάποια στιγμή ένιωσα ότι το χέρι του δεν ήταν πλέον στον ώμο μου. Οι άνδρες έσκισαν τα ρούχα μου. Το μόνο που μπορούσα να δω ήταν τα βλέμματα πολλών επάνω μου καθώς με περιέφεραν σαν «φρέσκο κρέας». «Άρχισα να τσιρίζω. Καταλάβαινα τι συνέβαινε και ήμουν αδύναμη, δε μπορούσα να το σταματήσω. Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι είχα βρεθεί σε αυτήν την κατάσταση. Άρχισα να σκέφτομαι ότι ίσως είναι "αυτό". Ίσως αυτός είναι ο τρόπος που θα πεθάνω. Είχα ζήσει καλά μέχρι τώρα. Είτε ζήσω, είτε πεθάνω, αυτό που συμβαίνει τώρα θα τελειώσει σε λίγο» πρόσθεσε.

Η νεαρή κατάφερε να διαφύγει χάρη στην επέμβαση δύο άλλων ανδρών και ντόπιων γυναικών οι οποίοι την οδήγησαν σε μια σκηνή και της έδωσαν να φορέσει ρούχα και μια μπούρκα.

«Οι γυναίκες που είπαν ότι μου επιτέθηκαν επειδή υπήρξαν φήμες ότι ήμουν κατάσκοπος. Ακόμη κι αυτό να ήταν η αιτία, χρησιμοποιήθηκε ως πρόσχημα για να κακοποιήσουν μια νεαρή, ξανθιά, δυτική κοπέλα» είπε.
Το κείμενο της νεαρής δημοσιογράφου καταλήγει «Θα το ξεπεράσω και θα γίνω πιο δυνατή και σοφή. Τα ρεπορτάζ μου θα είναι γεμάτα πάθος για να κάνω τους ανθρώπους να καταλάβουν πόσο σοβαρό θέμα είναι αυτό. Συμβαίνει συχνά και πρέπει να σταματήσει».

Δεν είναι η πρώτη φορά που γυναίκες δημοσιογράφοι δέχονται σεξουαλική επίθεση, χωρίς λόγο, ενώ καλύπτουν τις εξελίξεις στην Αίγυπτο. Το 2011 η γνωστή δημοσιογράφος του αμερικάνικου CBS, Lara Logan, βιάστηκε από 200 άνδρες ενώ βίαιη επίθεση δέχτηκε τον Νοέμβριο και η αμερικανίδα δημοσιογράφος Mona Eltahawy, την ώρα που βρισκόταν μέσα στο υπουργείο εσωτερικών του Καΐρου.
protothema

Δεν υπάρχουν σχόλια: