26.7.12

Και κάθετοι άξονες της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες...


Με όλα τα ζητήματα ανοικτά στο τραπέζι, προσωρινή διοίκηση και εργαζόμενοι της Εγνατίας Οδού ΑΕ περιμένουν απαντήσεις και λύσεις στα προβλήματα της ανώνυμης εταιρείας του δημοσίου, η οποία... εδώ και μήνες έχει οδηγηθεί στην αγκαλιά του ΤΑΙΠΕΔ και στην οδό της αποκρατικοποίησης.

«Η Εταιρεία υπολειτουργεί, η εποπτεία του ΤΑΙΠΕΔ που επιτεύχθηκε με τη μεταφορά του δικαιώματος ψήφου στο Ταμείο, έχει αποδειχθεί καταστροφική», δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην ΕΟ Δημήτρης Σημαιοφορίδης.

«Στις αρχές Ιουλίου ζητήσαμε συνάντηση με τον νέο υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη, ενημερωθήκαμε ότι τα θέματά μας θα τα θέσουμε στον αναπληρωτή υπουργό Σταύρο Καλογιάννη και αναμένουμε τον ορισμό συνάντησης. Επίσης, θα επιδιώξουμε συνάντηση με τον νέο γγ Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο, όπως και με τη νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Πρέπει να ξεκαθαρίσει το τι μέλλει γενέσθαι με την εταιρεία. Πρέπει η εταιρεία να αποκτήσει κανονική διοίκηση και όχι να διοικείται από δσ διορισμένο από το Πρωτοδικείο. Πρέπει να παύσει το καθεστώς της αβεβαιότητας που υπάρχει και εμποδίζει την ανάπτυξή της», τόνισε ο κ. Σημαιοφορίδης.

Οι εργαζόμενοι, που ως γνωστόν είναι αντίθετοι με την παραχώρηση σε ιδιώτη της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου, επικαιροποιούν αυτές τις ημέρες την πρότασή τους για την Εγνατία Οδό, την οποία και θα παρουσιάσουν στις συναντήσεις τους με την πολιτική ηγεσία του Υποδομών.

«Εμείς συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τη μη παραχώρηση. Η επικαιροποιημένη πρότασή μας, που θα είναι έτοιμη εντός της ερχόμενης εβδομάδας, δείχνει πως η Εγνατία Οδός μπορεί να καλύψει σε διάστημα 10ετίας, όλα τα κόστη λειτουργίας και συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου, όπως και τις υπόλοιπες 600.000 ευρώ από τα δάνεια του 1,1 δισ. ευρώ, που είχαν συναφθεί για να ολοκληρωθεί η κατασκευή της Εγνατίας Οδού», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του εργαζομένων, ο οποίος συμπληρώνει.

«Η εταιρεία, είναι εδώ και μήνες στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ και των οικονομικών συμβούλων αποκρατικοποίησης ( σσ The Barclays Capital και Rothschild). Γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολη η εξαίρεσή μας από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων , καθώς μάλιστα βρισκόμαστε στις υπό εξέλιξη, βραχυπρόθεσμες αποκρατικοποιήσεις», αναφέρει και προσθέτει: «Μάλιστα, όπως πληροφορούμαστε και πέραν του όσων έχουν δημοσιοποιηθεί, τελικά δεν θα παραχωρηθεί μόνο ο οριζόντιος άξονας, από Ηγουμενίτσα σε ελληνο-τουρκικά σύνορα, αλλά και τρεις κάθετοι, για να γίνει πιο ελκυστικό το «πακέτο». Πρόκειται για τους δύο υπό κατασκευή, που εκτιμώ ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2015, τον Σιάτιστα- Κρυσταλλοπηγή και τον άξονα Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας. Επίσης, για ένα ακόμη, τον Χαλάστρα- Εύζωνοι, ύψους προϋπολογισμού περίπου 200 εκατ. ευρώ, έργο που έχει μελετηθεί, έχει έτοιμα τεύχη δημοπράτησης αλλά δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί γιατί δεν υπάρχουν εξασφαλισμένα κονδύλια για την κατασκευή του».

Επείγει να ξεκαθαρίσει το τοπίο για την εταιρεία, η οποία, εάν προχωρήσει η αποκρατικοποίηση, θα κρατήσει σαν αντικείμενα τις μελέτες και τη διαχείριση της κατασκευής δημοσίων έργων. Σημειώνεται ότι η Εγνατία Οδός έχει για τα επόμενα 2-3 χρόνια, ένα χαρτοφυλάκιο έργων(περιβαλλοντικών , οδικών κα) συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ.

Για τη διαχείριση αυτών των έργων, εκτιμάται ότι δεν θα επαρκέσουν οι 225 απασχολούμενοι με σύμβαση αορίστου χρόνου, ακόμη και αν απελευθερωθούν τα 40-50 άτομα που σήμερα ασχολούνται με τη λειτουργία και συντήρηση του άξονα.

Στο διάστημα 2008-2009, η Εγνατία Οδός είχε φθάσει να απασχολεί συνολικά περισσότερους από 600 εργαζομένους.
voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: