29.7.12

Οι Ολυμπιακοί των social media ...


Είχε γίνει εμφανές πριν από την έναρξη των Ολυμπιακών του Λονδίνου. Αυτή τη φορά, και για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, ένα μεγάλο μέρος της προβολής του αλλά και της προβολής των εταιρειών που θα συμμετείχαν και των... αθλητών που θα συναγωνίζονταν θα αναλάμβαναν τα κοινωνικά δίκτυα με τις εκατομμύρια αναρτήσεις και συζητήσεις των χρηστών, με έμμεση ή άμεση διαφήμιση, με καταχωρίσεις, με σχόλια και εκτιμήσεις.
Δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς, όπως φαίνεται από τα στοιχεία. Αν στους Ολυμπιακούς του Πεκίνου, τέσσερα χρόνια πριν, λειτουργούσαν διεθνώς 90.000.000 λογαριασμοί Facebook, σήμερα λειτουργούν 901.000.000. Αν γίνονταν καθημερινά 1.100.000 tweets, σήμερα γίνονται 140.000.000. Αν χρησιμοποιούνταν 18.900.000 smartphones, σήμερα χρησιμοποιούνται 106.700.000. Χαρακτηριστικό είναι ότι την προηγούμενη εβδομάδα γράφτηκαν σε μία ημέρα περισσότερα «ολυμπιακά» tweets από όσα γράφτηκαν κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών του 2008.
Επιπλέον για πρώτη φορά θα δούμε τους Ολυμπιακούς μέσα από ταμπλέτες και θα χρησιμοποιήσουμε εκατοντάδες apps - ανάμεσά τους και εκείνα που θα βοηθήσουν να περιηγηθούμε στο Λονδίνο (εικονικές περιηγήσεις σε αξιοθέατα, φωτογραφίες, συγκοινωνίες κτλ.). Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι από εφέτος, και από το BBC, θα μπορεί κάποιος αν είναι στη Βρετανία να τους παρακολουθήσει σε super hi-vision και σε 3D (απευθείας μετάδοση). Αυτά στην τηλεόραση, στο λάπτοπ, στο smartphone, στις smart TV και στις ταμπλέτες 24 ώρες το 24ωρο σε 24 απευθείας HD κανάλια!
Αυτοί και πολλοί άλλοι λόγοι «υποχρέωσαν» τους διαφημιστές να στρέψουν την προσοχή τους σε Facebook, Twitter, Pinterest, αλλά και σε άλλα, μικρότερης εμβέλειας κοινωνικά δίκτυα με σκοπό να προωθήσουν μέσα από αυτά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Μεταξύ άλλων η Samsung Electronics παρουσίασε το US Olympic Genome Project, ένα παιχνίδι με όνομα «How Olympic Are You?» το οποίο συνδέεται με το Facebook. Μέσα από το Facebook κάνει τη δική της καμπάνια και η Coca-Cola: το «Move to the Beat», βασισμένο σε ένα τραγούδι του Mark Ronson και της Katy B, επιτρέπει στους χρήστες να «χτίσουν» τη δική τους εκδοχή της μελωδίας.

Απαγορεύσεις
Το δε Twitter συνεργάζεται με το αμερικανικό δίκτυο NBC για τη δημιουργία της σελίδας «Olympic hub», οι χρήστες της οποίας θα μπορούν να ενημερώνονται μέσα από συνεχή ροή μηνυμάτων. Τις δικές της δράσεις μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα οργανώνει η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή μέσα από ειδική ιντερνετική πλατφόρμα. Εκεί ο χρήστης θα μπορεί να βρει τους επίσημους λογαριασμούς των αθλητών που συμμετέχουν και να έχει διαδραστική επικοινωνία μαζί τους. Οι οποίοι αθλητές θα πρέπει να διαβάσουν και να τηρήσουν ορισμένους αυστηρούς κανόνες, όπως να μην αναρτούν βίντεο από τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις ή να μη χρησιμοποιούν απρεπείς εκφράσεις.
Παρόμοιους περιορισμούς θα έχουν και οι κάτοχοι εισιτηρίων στους οποίους απαγορεύεται η φωτογράφιση - κινηματογράφηση και η ανάρτηση του υλικού στα κοινωνικά δίκτυα. Απομένει να δούμε αν κάτι τέτοιο θα γίνει σεβαστό... Ολοι πάντως είναι σίγουροι για το αντίθετο. Λεπτομέρεια: Το διάσημο London Eye θα φωτίζεται καθημερινά στις 21.00 σε ποσοστό ανάλογο με τα θετικά σχόλια των χρηστών στο Twitter!

#savethesurprise
«Μη χαλάσετε την έκπληξη»: Αυτή ήταν η πρώτη κουβέντα του σκηνοθέτη της τελετής έναρξης Ντάνι Μπόιλ προς τους δεκάδες χιλιάδες θεατές της πρόβας της Δευτέρας στο Ολυμπιακό Στάδιο. Οι παρευρισκόμενοι όμως δεν μπόρεσαν να μη μοιραστούν τη χαρά τους με τους φίλους τους στα κοινωνικά δίκτυα: ανέβασαν φωτογραφίες που τράβηξαν με τα κινητά τους, σχολίασαν όσα είδαν, έγραψαν στα blog τους για το «θέαμα που τους έκοψε την ανάσα» και... πάει η έκπληξη! (Παρακολουθήστε στο Twitter τη συζήτηση #savethesurprise)

BHMA

Δεν υπάρχουν σχόλια: