14.10.12

«Ζω έναν εφιάλτη από τη Χρυσή Αυγή»...

crime.gr
Ο Ελληνοαλβανός σκηνοθέτης της παράστασης «Corpus Christi» αναλύει τις στιγμές της άγριας επίθεσης από παραθρησκευτικούς και μέλη της Χρυσής Αυγής. Δεν διστάζει, παράλληλα, να καταγγείλει πως δέχεται απειλές για τη ζωή του τόσο ο ίδιος όσο και η.. οικογένειά του.

Η συγκεκριμένη παράσταση έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις παραθρησκευτικών, οι οποίοι υποστηρίζουν πως το έργο προσβάλλει τον Ιησού και τους Αποστόλους. Από την πλευρά του ο σκηνοθέτης του «Corpus Christi», Λαέρτης Βασιλείου, εξηγεί στο Έθνος της Κυριακής πως η παρασταση αφηγείται την πιο παλιά και αμφιλεγόμενη ιστορία του ανθρώπου με ένα καινούργιο τρόπο.

«Νιώθω σαν να μας βίαζαν. Μας εγκλώβισαν μέσα στο θέατρο, δεν μπορούσαμε να βγούμε, μας έβριζαν, χτυπούσαν τις πόρτες και πέταγαν γιαούρτια. Μου φώναζαν, "Αλβανέ εδώ θα γίνει ο τάφος σου. Θα σε βρούμε, μην ανησυχείς. Θα σε κάψουμε ζωντανό. Να πας στους μωαμεθανούς να τα κάνεις αυτά"», δηλώνει ο σκηνοθέτης.

«Ναι, είμαι Ελληνοαλβανός, από τη μεριά της μάνας μου! Τι σημαίνει αυτό; Τα ελληνικά είναι η μητρική μου γλώσσα, από την ηλικία των πέντε ετών τα γνωρίζω, αλλά μεγάλωσα στην Αλβανία.Δεν μπορεί κανείς να μου στερήσει το δικαίωμα να λέω ότι κουβαλάω και τους δύο πολιτισμούς μέσα μου και τις δύο γλώσσες. Σε περίπτωση που βρισκόμουν στο Χόλιγουντ και ήμουν 5ης γενιάς Ελληνας θα μου έδιναν την Ακρόπολη για να κάνω γυρίσματα. Τότε όλοι θα ήταν περήφανοι και ξαφνικά θα ανακάλυπταν την ελληνική μου καταγωγή...», εξηγεί και προσθέτει :

«Και μόνο από το επίθετό μου δεν χρειάζονται να γίνουν άλλα σχόλια. Ποιοι είναι όλοι αυτοί που θα αμφισβητήσουν την ελληνικότητά μου; Αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να καταλάβουν ότι η Ελλάδα δεν έχει γεωγραφικά σύνορα».

Στη συνέχεια εμφανίζεται αποφασισμένος και δεν μασάει τα λόγια του: «Οποιος δεν θέλει, ας μην έρθει να δει την παράσταση. Κανείς δεν είπε σ' αυτούς τους ανθρώπους ότι είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν εισιτήριο. Επίσης, ας σταματήσει αυτή η διαδικτυακή παραφιλολογία για την παράσταση ότι εδώ γίνονται όργια».

Το μήνυμα του

«Πρόκειται για ένα πολύ γνωστό έργο. Με αυτή τη λογική θα έπρεπε να απαγορέψουμε στη χώρα μας να ανέβουν όλα τα έργα του Σαίξπηρ γιατί έχουν αναφορές στη μοναρχία.Το 2012 ζώντας σε μια Ελλάδα που παραπαίει σε χαμένες αξίες, σε χαμένα όνειρα και ελπίδες, αυτό που καταγράφω στην παράστασή μου είναι την ανάγκη ενός συνόλου να βρει έναν ηγέτη. Αυτή είναι η παράσταση.

Οποιοι λένε ότι έχει αναφορά στον Ιησού, είναι ψέμα και αστείο. Δεν κάνω παράσταση για την πίστη γιατί η πίστη είναι κάτι που με ξεπερνάει...Δέχομαι απειλές για τη ζωή μου. Εχουν φτάσει στο σημείο να απειλούν και τους γονείς μου. Τους λένε, "θα στείλουμε τα μέλη του παιδιού σου σε ένα κουτί".... Θα με αναγκάσουν να ζητήσω άσυλο. Μένουμε σ' αυτή τη χώρα τα τελευταία είκοσι χρόνια και δεν μπορούμε να ζούμε υπό το καθεστώς τρόμου, φόβου και απειλής....

Μόνο για λόγους ανωτέρας βίας δεν θα συνεχιστεί η παράσταση. Αυτό που γίνεται στο "Χυτήριο" αφορά την ελευθερία της έκφρασης. Ας φτιάξουμε, λοιπόν, όλοι μαζί μια ασπίδα πολιτισμού στη χώρα που γέννησε το θέατρο. Νομίζω πως ισχύει αυτό που είχε πει ο Κάρολος Κουν, "κάνουμε τέχνη για την ψυχή μας". Ετσι τα αντέχεις όλα, έτσι συνεχίζεις και γι' αυτό θέλεις τόσο πολύ να παρουσιάσεις τη δουλειά σου. Ας αφήσουν τις ψυχές μας να γαληνέψουν...».

Βάσια Παναγοπούλου: Ταπεινωμένη

Στεναχωρημένη φαίνεται να είναι η επιμελήτρια της παράστασης, Βάσια Παναγοπούλου, η οποία αναφέρει:

«Νιώθω ταπεινωμένη ως Ελληνίδα και χριστιανή ορθόδοξη. Το δικαίωμα στην ελευθερία της σκέψης είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα και είναι αδιαπραγμάτευτο.Και στη δημοκρατία, όπως και στην τέχνη, την επιλογή την έχει ο λαός.

Ο συγγραφέας έχει ήδη πληροφορηθεί τα τεκταινόμενα στην Ελλάδα και μας έστειλε μήνυμα συμπαράστασης, στο οποίο αναφέρει ότι "είμαστε γενναίοι που ανεβάσαμε τη συγκεκριμένη παράσταση" ».

Δεν υπάρχουν σχόλια: