24.10.12

Το «νέο κόμμα Σαμαρά» ...


... και τα... δεξιοαριστερά σενάρια...

ΔΕΝ ΘΕΛΩ να τον πικράνω τον πρόεδρο Αντώνη, αλλά είμαι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένος να τον ενημερώσω ότι σε αυτό το κόμμα που θέλει να κάνει για να απαλλαγεί (και να απαλλάξει και εμάς μαζί του) από...

διάφορα... δεξιοδεξιά βαρίδια, να μην υπολογίζει ούτε Ραγκούση ούτε Λοβέρδο ούτε Χρυσοχοΐδη. Οπως μου εξήγησαν και οι τρεις χθες, δικός τους στόχος είναι πώς θα ανασυγκροτηθεί η Κεντροαριστερά στην Ελλάδα και όχι πώς θα πάρουν θέση κάτω από την ομπρέλα που θα ανοίξει ο Σαμαράς. Δεν θα μεταφέρω εδώ τα γέλια που προκάλεσε και στους τρεις το ερώτημα (ρητορικό βεβαίως), «αν θα ενταχθούν στο νέο κόμμα Σαμαρά». Δεν γίνεται άλλωστε - δεν έχουν εφευρεθεί ακόμη τα ηχητικά σε... χαρτί. Θα επιχειρήσω όμως να μεταφέρω τη συλλογιστική τους.
Ο ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ ο οποίος έτσι κι αλλιώς δεν κάνει τίποτε, με την έννοια ότι αποφεύγει να προχωρήσει τις συζητήσεις που κάνει στο πλαίσιο των ζυμώσεων στο ΠΑΣΟΚ, όχι μόνο απέρριψε κατηγορηματικά κάθε τέτοιο ενδεχόμενο, αλλά μου είπε χαρακτηριστικά:
- Πλάκα μου κάνεις; Τι ανοησίες είναι αυτές! Να σου διαβάσω τι έγραψα πριν από λίγο στο facebook;
- Φαντάζομαι όχι κάποιον ύμνο, όπως συνηθίζετε τελευταία εσείς οι πασόκοι...
Αφησε ασχολίαστη την παρατήρηση. Προτίμησε να μου διαβάσει:
«Οσοι μιλούν για τον Σαμαρά με καλά λόγια θα τους κάνει (ο Σαμαράς) να ντρέπονται γι' αυτόν»!
ΑΝΑΜΕΝΩ, όπως είναι λογικό και φυσικό, την αντίδραση του Θόδωρου Πάγκαλου - είναι ο τελευταίος πασόκος που μίλησε με καλά λόγια για τον Σαμαρά, όπως γνωρίζετε... Μέχρι να αντιδράσει, όμως, κάλεσα στο τηλέφωνο τον Ανδρέα Λοβέρδο. Τον βρήκα στο Αργος, λίγο προτού αρχίσει η εκδήλωση στο Εργατικό Κέντρο για το βιβλίο του «Θέσεις για τη Νέα Ελληνική Ανόρθωση».
- Εσείς θα ενταχθείτε;
- Είναι τραγικά πράγματα αυτά. Ούτε σε κοινά κόμματα με τη Δεξιά εντάσσομαι ούτε στην κυβέρνηση θα εισέλθω. Δουλευόμαστε τώρα; Εμεις αγωνιζόμαστε για την ανασυγκρότηση της Κεντροαριστεράς, όχι για τη συγκρότηση της Δεξιοαριστεράς! Πουθενά στον κόσμο, ούτε στην Ελλάδα, δεν έχουν καταργηθεί οι διαχωριστικές γραμμές ώστε να υπάρξει αυτή η Δεξιοαριστερά. Συμμαχίες ναι, αλλά τέτοιο πράγμα όχι.
- Πότε θα εκδηλώσετε τη δική σας πρωτοβουλία;
- Κοιτάξτε, για μένα έκλεισε το τετράμηνο της αποχής μου από την πολιτική. Εκανα τον κύκλο μου, αλλά είμαι ενεργός πολιτικός. Και αγωνίζομαι για να ανασυγκροτηθεί η δημοκρατική παράταξη. Αυτό μόνο...

ΕΓΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑ δεν έχω με όλα αυτά, αλλά μου φαίνεται ότι κάτι δεν ταιριάζει στο εγχείρημα. Ή, για να είμαι πιο σαφής, άρχισαν να μαζεύονται πολλοί διασώστες της μεγάλης το πάλαι δημοκρατικής παράταξης. Διότι συνομιλώντας αμέσως μετά με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αντιλήφθηκα ότι και εκείνος αναλαμβάνει πρωτοβουλία «ειδικού σκοπού», για την ανασυγκρότηση της παράταξης.
- Τι ακριβώς; τον ρώτησα.
- Αρχίζω μαζικές ενημερωτικές συναντήσεις σε όλη τη χώρα με στελέχη των τοπικών κοινωνιών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του επιχειρηματικού κόσμου αλλά και στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Εχω μιλήσει ήδη με πολύ κόσμο και υπάρχει έδαφος για να αναπτυχθεί αυτή η πρωτοβουλία. Υπάρχουν πάνω από 20 δήμαρχοι, περισσότερα από 100 κοινωνικά στελέχη τοπικής ή ευρύτερης εμβέλειας και μεγάλος αριθμός κομματικών στελεχών. Εχει καλές προοπτικές αυτή η υπόθεση...
ΔΕΝ ΑΝΤΕΞΑ να μη ρωτήσω και για τα σενάρια περί «νέου κόμματος Σαμαρά».
Η απάντηση ήταν μάλλον αναπάντεχη.
- Δεν ξέρω αν αυτά όλα απηχούν τις απόψεις Σαμαρά, αλλά υπάρχει μια αλήθεια. Οτι και η Νέα Δημοκρατία θα υποστεί ισχυρούς κραδασμούς μετά την ψήφιση των μέτρων. Κατά τη γνώμη μου θα διαλυθεί σύντομα, με τη λαϊκή Δεξιά να βρίσκει καταφύγιο σε συγγενείς δυνάμεις όπως το κόμμα Καμμένου και αλλού. Θα μείνουν λοιπόν οι φιλοευρωπαϊκές δυνάμεις που εκπροσωπούνται από τον Χατζηδάκη, τον Κυριάκο Μητσοτάκη και δεν ξέρω ποιους άλλους. Δεν μπορώ να αποκλείσω, αν κάποια στιγμή στην πορεία τους συναντηθούν μαζί μας. Γιατί πλέον οι διαχωριστικές γραμμές θα είναι ανάμεσα στους φιλοευρωπαϊστές και τους αντιευρωπαϊστές.
ΚΟΙΤΑ ΝΑ ΔΕΙΣ που εγώ είχα μάθει στο σχολείο ότι δύο παράλληλες γραμμές όσο και να επεκταθούν δεν τέμνονται. Ετσι όπως έχουμε γίνει, ούτε αυτό ισχύει. Προφανώς γιατί δεν υπάρχουν οι παράλληλες γραμμές Αριστερά - Δεξιά...


Γιώργος Παπαχρήστος

Δεν υπάρχουν σχόλια: