24.1.13

Τελεσίγραφο: Επόμενος σταθμός οι... απολύσεις...

Να σεβαστούν τις δικαστικές αποφάσεις και να απελευθερώσουν τους συρμούς το αργότερο μέχρι σήμερα καλεί τους απεργούς του μετρό το υπουργείο Μεταφορών. Αποφασισμένη δηλώνει η κυβέρνηση να σταματήσει την πολυήμερη ταλαιπωρία των επιβατών.
Ημέρα ...
εξελίξεων στο πεδίο της μετωπικής αντιπαράθεσης των εργαζομένων στο μετρό με την κυβέρνηση προμηνύεται η σημερινή, καθώς παρήλθε ήδη η διορία 24ώρου που έδωσε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στους απεργούς προκειμένου να σεβαστούν τις αποφάσεις των δικαστηρίων και να επιστρέψουν στην εργασία τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει δοθεί ήδη εντολή στη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ να προχωρήσει ακόμα και σε παραπομπή στο πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης των συνδικαλιστών που θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους παρά τη δικαστική απόφαση που έχει κρίνει ήδη παράνομη την κινητοποίηση.

Χθες, ο κ. Κεδίκογλου συνόψισε ως εξής το τελεσίγραφο της κυβέρνησης: «Η ταλαιπωρία των πολιτών και η αναστάτωση της οικονομικής ζωής της πρωτεύουσας δεν μπορεί να συνεχιστούν. Πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί η ομαλότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μέχρι αύριο (σ.σ.: σήμερα) οι πρωτεργάτες αυτής της απαράδεκτης κατάστασης καλούνται να συμμορφωθούν με τις δικαστικές αποφάσεις, για να αποκατασταθεί η νομιμότητα». «Σε αντίθετη περίπτωση θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του νόμου», κατέληξε.
Τελεσίγραφο: Επόμενος σταθμός οι... απολύσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο εσωτερικό της κυβέρνησης συζητείται ακόμη και το ενδεχόμενο της επιστράτευσης, απόφαση την οποία θα κληθεί να λάβει ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Οπως τόνιζαν στο«Εθνος» στενοί του συνεργάτες, ο κ. Σαμαράς είναι αποφασισμένος να δώσει τέλος στην ταλαιπωρία των πολιτών και, όπως έπραξε στην περίπτωση της κατάληψης της Χαλυβουργικής αλλά και στα επεισόδια στην Υδρα, δεν θα διστάσει να υιοθετήσει «σκληρή γραμμή» προκειμένου να στείλει σαφές μήνυμα «μηδενικής ανοχής» στην ανομία προς όλες τις συντεχνίες που προσανατολίζονται σε απεργίες διαρκείας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Δημ. Σταμάτης επικοινώνησε τηλεφωνικά χθες το βράδυ με στελέχη τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΔΗΜΑΡ και τους ενημέρωσε για τις προθέσεις του πρωθυπουργού. Σήμερα το πρωί, προτού ανακοινωθούν οι όποιες αποφάσεις, ήταν προγραμματισμένο να υπάρξει επικοινωνία και του ίδιου του πρωθυπουργού με τους κυβερνητικούς του εταίρους.
Τελεσίγραφο: Επόμενος σταθμός οι... απολύσεις

Ο κ. Βενιζέλος, πάντως, φαίνεται ότι συμπαρατάσσεται τελικά με τον κ. Σαμαρά και θα στηρίξουν μία πιο δυναμική αντιμετώπιση των απεργών. Χθες ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επεσήμανε την ανάγκη «να σταματήσει η ταλαιπωρία των πολιτών». Από την πλευρά του, ο κ. Κουβέλης εμφανίζεται πιο επιφυλακτικός σε ό,τι αφορά τις απολύσεις αλλά και την επιστράτευση και πιστεύει ότι μπορεί να βρεθεί ακόμα και τώρα μια «μέση λύση» και να αρθεί το αδιέξοδο. Σε κάθε περίπτωση πάντως -όπως εκτιμούν στελέχη του Μεγάρου Μαξίμου- δεν θα είναι η ΔΗΜΑΡ εκείνη που θα προκαλέσει ζήτημα στην κυβερνητική συνοχή και, πάρα τις επιφυλάξεις πολλών βουλευτών, τελικά θα στηρίξουν την όποια επιλογή προκρίνει ο κ. Σαμαράς.

Γιάννης Σαραντάκος

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Συνδικαλιστικό λάθος η ταλαιπωρία του κόσμου

Σαφή θέση υπέρ της «γραμμής» της κυβέρνησης για το θέμα της απεργίας στο μετρό έλαβε χθες η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ.

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος δεν απέφυγε να μιλήσει και για «συνδικαλιστικό λάθος», προειδοποιώντας για τις ανεξέλεγκτες καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσει η μη εξεύρεση άμεσης λύσης. «Πρέπει να σταματήσει η ταλαιπωρία του κόσμου. Η θέση μας σε αυτό είναι απολύτως σαφής. Και δεν προστατεύουν τα συμφέροντα των εργαζομένων όσοι φέρνουν τους εργαζόμενους σε αντίθεση με την κοινωνία. Και κάνουν μεγάλο λάθος και συνδικαλιστικό», απάντησε χαρακτηριστικά σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος επιχείρησε επί της ουσίας να επισημάνει ότι το κόμμα του: ναι μεν τάσσεται υπέρ τού να γίνει ειλικρινής διάλογος και να συμφωνηθεί λύση, προκειμένου να απομακρυνθεί το ενδεχόμενο ακραίων σεναρίων, αλλά ταυτόχρονα αναδεικνύει την προτεραιότητα να μπορούν οι πολίτες να μετακινηθούν με το μετρό.

Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι τρεις ημέρες πριν, ο κ. Βενιζέλος με στελέχη του ΠΑΣΟΚ πρότειναν, κατά τη συνάντησή τους με τον κ. Κ. Χατζηδάκη στο υπουργείο Ανάπτυξης, να εξεταστεί το ενδεχόμενο κατάθεσης τροπολογίας για την εξαίρεση των οδηγών του μετρό - κάτι όμως που είχε ήδη απορριφθεί από την κυβέρνηση, ώστε να ισχύσει χωρίς εξαιρέσεις το ενιαίο μισθολόγιο. «Δεν θέλουμε την τυφλή σύγκρουση. Εμείς πριν από δύο χρόνια είχαμε απεργίες στις μεταφορές που κράτησαν μήνες και σηκώσαμε μόνοι μας το βάρος (με καταλήψεις σε υπουργεία, σε διοικήσεις κ.ά.). Πρέπει να απεμπλακούμε από όλα αυτά, να υπάρξει κοινωνική ηρεμία στην πατρίδα μας», υποστήριξε και ο Δ. Καρύδης.

Φ. ΓΙΩΤΑΚΗ

ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗ «ΣΚΛΗΡΗ ΓΡΑΜΜΗ» Η ΔΗΜΑΡ
Πρόταση για συλλογική σύμβαση με περικοπή μισθού

Τη «χρυσή τομή» για το θέμα της απεργίας των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς προτείνει η ΔΗΜΑΡ, παραμένοντας αντίθετη σε κάθε ενδεχόμενο επίταξης ή απολύσεων εργαζομένων.

Η ΔΗΜΑΡ υποστηρίζει ότι πρέπει να υπάρξει λύση με στόχο την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, όπου, σύμφωνα με στελέχη της Αγ. Κωνσταντίνου, υπολογίζεται ότι θα επιφέρει μεσοσταθμικές μειώσεις στους μισθούς της τάξης του 19%. Παράλληλα, όμως, η ΔΗΜΑΡ ζητά να υπογραφεί συλλογική σύμβαση εργασίας μεταξύ των εργαζομένων και του Δημοσίου, η οποία θα περιλαμβάνει και τις περικοπές στους μισθούς.

«Χρειάζεται οι εργαζόμενοι να επιδείξουν υπευθυνότητα σε αυτήν την κρίσιμη φάση για την ελληνική οικονομία και να αποδεχτούν την προσαρμογή των αποδοχών τους, όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία», αναφέρει ηγετικό στέλεχος της ΔΗΜΑΡ. Επισημαίνει δε ότι η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας κατοχυρώνει τη συλλογική αυτονομία και αποτελεί τη βάση για μελλοντικές εργατικές διεκδικήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν πραγματοποιηθεί διαβουλεύσεις προς αυτήν την κατεύθυνση και με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.

Με την πρόταση για κατοχύρωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων σε συνδυασμό με την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου και στις συγκοινωνίες, η Αγ. Κωνσταντίνου επιδιώκει να διαφοροποιηθεί από τη «σκληρή» στάση της ΝΔ, που μιλά για την πιστή εφαρμογή του νόμου με την επίκληση της επίταξης προσπαθώντας να θέσει ξανά στην πολιτική ατζέντα το ζήτημα των εργασιακών δικαιωμάτων, που καταψήφισε στην Βουλή κατά την ψηφοφορία του Μεσοπρόθεσμου.

Ν. Β. Τσίτσας

ΣΤΑΣΥ
«Παγιδεύετε την κοινωνία»

Αυστηρή προειδοποίηση στους απεργούς και ιδιαίτερα στις συνδικαλιστικές ηγεσίες απηύθυνε χθες η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) αμέσως μετά τον χαρακτηρισμό και της χθεσινής απεργίας ως παράνομης από το δικαστήριο.

«Η δικαιοσύνη έχει αποφανθεί. Τα περιθώρια και η υπομονή εξαντλήθηκαν. Δεν πάει άλλο. Ο νόμος θα εφαρμοστεί», τονίζει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της προαναγγέλλοντας εξελίξεις. Η διοίκηση καλεί τους εργαζομένους να επιστρέψουν στην εργασία τους, ενώ αναφέρεται συγκεκριμένα στις συνδικαλιστικές ηγεσίες των σωματείων καλώντας τους «να σταματήσουν να παγιδεύουν την κοινωνία και τους εργαζομένους σε έναν αδιέξοδο δρόμο».

Σημειώνει, μάλιστα, ότι παρά τις τρεις δικαστικές αποφάσεις «εξακολουθούν να κινούνται σε μη νόμιμα πλαίσια και ακολουθώντας παρελκυστική τακτική (με την υιοθέτηση ενός νέου αιτήματος κάθε μέρα) συνεχίζουν να ταλαιπωρούν τους πολίτες της Αττικής και να προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην οικονομική ζωή της πόλης».

ΣΤΗΡΙΞΗ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Και ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ Νίκος Φωτόπουλος στηρίζει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του μετρό. Ο συνδικαλιστής της ΔΕΗ εκφράζει τη συμπαράσταση της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ στον «δίκαιο αγώνα των εργαζομένων στο μετρό γιατί δεν αφορά στη διατήρηση προνομίων, αλλά το να μπορούν με το ύψος του μισθού τους να ζουν αξιοπρεπώς». Από τα πυρά του κ. Φωτόπουλου δεν ξέφυγε ούτε και τώρα ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Ν. Παναγόπουλος, τη θέση του οποίου διεκδικεί ο επικεφαλής της ΓΕΝΟΠ.

Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

650.000 επιβάτες κυκλοφορούν καθημερινά με μετρό
300.000 χρησιμοποιούν ηλεκτρικό και τραμ
600.000 εξυπηρετούνται από τα αστικά λεωφορεία
200.000 μετακινούνται με τρόλεϊ

Δεν υπάρχουν σχόλια: