7.10.13

Αντιφασιστική διαφήμιση με σημαία ευκαιρίας;...



Μπα, φάρσα θα είναι. Αυτή είναι η πρώτη σκέψη κάθε φυσιολογικού ανθρώπου όταν αντικρίζει τη διαφήμιση ενός γνωστού δερματολόγου που υπόσχεται την...
εξαφάνιση τατουάζ που έγιναν… ντεμοντέ, όπως ο αγκυλωτός σταυρός σε ένα αντρικό μπράτσο. Ίσως κάποιος εχθρός του δερματολόγου θέλει να τον μειώσει και διάλεξε αυτό τον τρόπο. Αν όμως η διαδικτυακή διαφήμιση ΕΙΝΑΙ γνήσια, ίσως ο Ιατρικός Σύλλογος πρέπει να ασχοληθεί με το ζήτημα και το αν μπορεί η σβάστικα να χαρακτηρίζεται μόδα.
Αντιφασιστικό το μήνυμα; Ή μήπως μια έξυπνη εμπορική κίνηση; Στην περίπτωση αυτή, στην αφίσα θα πρέπει να προστεθεί και η ακόλουθη προσφορά: «Στους τρεις χρυσαυγίτες (που προσέρχονται για σβήσιμο του τατουάζ) ο ένας δωρεάν», όπως συμβαίνει και με τις πίτσες. Επίσης θα έπρεπε να προστεθεί η διαβεβαίωση «Απόλυτη εχεμύθεια», έστω και αν είναι πλεονασμό καθώς την εξασφαλίζει ο Όρκος του Ιπποκράτη.
Αν από την εικόνα έλειπε η ηλεκτρονική διεύθυνση του δερματολόγου, όπου περιγράφεται όλη η γκάμα των παρεχόμενων υπηρεσιών του, η αφίσα θα μπορούσε να κυκλοφορήσει σαν χιουμοριστικός σχολιασμός της επικαιρότητας. Όμως το γεγονός ότι το «αντιφασιστικό» (τουλάχιστον ως προς την πρόθεση) καλαμπουράκι λειτουργεί υπέρ ενός επώνυμου επαγγελματία δεν είναι ιδιαίτερα τιμητικό για το λειτούργημά του. Το πρόβλημα δηλαδή δεν βρίσκεται στην αφίσα καθεαυτή, αλλά στο ποιος την προώθησε. Πίσω από το καλαμπούρι, βρίσκεται η αγορά: η αποναζιστικοποίηση ως ευκαιρία.
Αν ζούσαμε πριν από 60-70 χρόνια, και αν τότε υπήρχαν οι σύγχρονες τεχνολογικές δυνατότητες, ίσως οι αντιφασίστες δερματολόγοι να επιχειρούσαν τη διεύρυνση της πελατείας τους υποσχόμενοι από πρώην κρατούμενους σε γερμανικά στρατόπεδα συγκέντρωσης το σβήσιμο της στάμπας με τον αριθμό τους από τον καρπό τους.

mao.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: