17.10.14

Οι πρώτες κόντρες...

και τα πρώτα «φάλτσα» στη μικρή οθόνη...

Τα στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας ρίχνουν ολοένα και περισσότερες νέες παραγωγές στα προγράμματά τους, καθώς...
πλέον μπαίνουμε για τα καλά στην κανονική τηλεοπτική σεζόν.

Είναι πολύ νωρίς βέβαια για να βγουν συμπεράσματα, ιδιαίτερα για συγκεκριμένα προγράμματα όπως η εκκίνηση των πρωινών ψυχαγωγικών μαγκαζίνο, με τον Μάρκο Σεφερλή στο «ΜEGA με μία» να κάνει δυναμικό ξεκίνημα αλλά από τις πρώτες μέρες να… κατορθώνει να κάνει και τα πρώτα «φάλτσα» του, τα πρώτα «φάουλ» με τις υποτιθέμενες φάρσες του που τον οδήγησαν να ζητήσει συγγνώμη από τα πρώτα 24ωρα. Αυτά απαιτούν να περάσει κάποιο χρονικό διάστημα.

Μπορούμε όμως ρίχνοντας μια προσεκτική ματιά στις πρώτες δύο εβδομάδες του Οκτωβρίου, περίοδος που τα στελέχη των καναλιών άρχισαν να εφοδιάζουν τα προγράμματά τους με κάποιες παραγωγές, και κυρίως παρατηρώντας τα γενικά σύνολα των τηλεοπτικών σταθμών να δούμε πώς ξεκίνησαν αλλά και να συγκρίνουμε με τα όσα καταγράφονταν το ίδιο χρονικό διάστημα την περασμένη τηλεοπτική σεζόν (2013-2014).


Σύμφωνα λοιπόν με τις πρώτες καταγραφές της Nielsen Audience Measurement για το διάστημα 1-14/10/2014 το MEGA είναι πρώτο με 17,9% αλλά έχει κάνει χειρότερη εκκίνηση από πέρσι, καθώς το τηλεμερίδιό του έφτανε το 20,8% (1-14/10/2013). Αντίθετα ο ΑΝΤ1 μπορεί να παραμένει δεύτερος αλλά τα ποσοστά του είναι ακριβώς τα ίδια φτάνοντας το 15,4% τόσο πέρσι όσο και φέτος.


Στην τρίτη θέση έρχεται ο ALPHA με 14,7%, αλλά σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρσι το μερίδιο είναι ελαφρώς μειωμένο κατά 0,5%. Μείωση εμφανίζει στην εκκίνηση και το STAR με ποσοστό που δεν ξεπερνά το 11,1% ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα πέρσι το μερίδιό του έφτανε το 12,4%. Η ίδια πτωτική τάση εμφανίζεται και στον ΣΚΑΪ, ο οποίος έπεται με μερίδιο 8,1 όταν πέρσι ξεπερνούσε το 10,7%.

Αντίθετα, σημαντική άνοδο εμφανίζει το Ε TV που από το μόλις 1,3% πέρσι (στοιχεία βέβαια υπήρχαν από τις 7/10/13 καθώς πρόκειται για τον τηλεοπτικό σταθμό 902 που άλλαξε ιδιοκτησία), φέτος μέσα σε αυτές τις δύο πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου καταγράφει ποσοστό που φτάνει κατά μέσον όρο το 4,9%. Πρόκειται δηλαδή για τριπλασιασμό του μεριδίου του μέσα σε μία τηλεοπτική περίοδο. Απομένει βέβαια να δούμε ποια θα είναι η συνέχεια, όταν όλα τα κανάλια θα έχουν ρίξει στη μάχη της τηλεθέασης το πλήρες πρόγραμμά τους.

Μικρή άνοδο από πέρσι πάντως εμφανίζει και το Ν ΕNA, που από το 4,4% που είχε πέρσι φέτος φτάνει το 5,1%. Πρόκειται για μια άνοδο 0,7% αλλά παράλληλα έχει αποκτήσει ένα μερίδιο 2,1% και το Ν Sports για το οποίο άρχισαν να καταγράφονται στοιχεία από τις 8/6/2014. Συνολικά η ΝΕΡΙΤ, χωρίς να έχει παρουσιάσει ένα ξεκάθαρο, ενιαίο, με συγκεκριμένη φιλοσοφία και στρατηγική καινούργιο πρόγραμμα πιάνει μερίδιο που φτάνει το 7,2%.

Ενδιαφέρον έχει και η πρώτη πεντάδα, το ΤΟΠ-5 με τα προγράμματα των δύο εβδομάδων του Οκτωβρίου (1-14/10/14). Σύμφωνα με τις καταγραφές της Nielsen, στην κορυφή βρίσκεται η κωμική σειρά του ALPHA «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» (7/10/14) που καθήλωσε μπροστά στις μικρές τους οθόνες 1.524.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο. Ακολουθούν ποδοσφαιρικές αναμετρήσεις: του Ολυμπιακού με τη Μάλμε (Ν ΕΝΑ και Ν Sports) για το Τσάμπιονς Λιγκ με 1.479.000 τηλεφιλάθλους και τα ματς της Εθνικής μας (από τα ίδια κανάλια) για τα προκριματικά του Euro 2016 με τη Φινλανδία (1.388.000) και τη Β. Ιρλανδία (1.356.000). Στην πέμπτη θέση βρίσκεται το παιδικό τάλεντ σόου του ΜEGA «The music school» (1.349.000). Η συνέχεια αναμένεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, καθώς τις τελευταίες εβδομάδες του Οκτωβρίου προστίθενται στα κανάλια νέες σειρές αλλά και εκπομπές, κάτι που θα συνεχιστεί και μέσα στον επόμενο μήνα, ενώ δεν αποκλείονται και αρκετές αλλαγές, ανάλογα με τα αποτελέσματα κάθε παραγωγής και τους επιδιωκόμενους στόχους των στελεχών κάθε τηλεοπτικού σταθμού...

Σωτήρης Μανιάτης - efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: