17.11.14

Σπάνιες φωτογραφίες...

 
Η στιγμή που το τανκ έριξε την πόρτα του Πολυτεχνείου...
Ο Αριστοτέλης Σαρρηκώστας είναι ο μόνος φωτογράφος, ο οποίος απαθανάτισε την στιγμή που το τανκ έριξε την πόρτα του Πολυτεχνείου το 1973, και με τις φωτογραφίες του, ανέτρεψε την αρχική δήλωση της αστυνομίας ότι «στο Πολυτεχνείο δεν συνέβη το παραμικρό»...


Παρασημοφορήθηκε με το μετάλλιο του Χρυσού Σταυρού του Τάγματος της Τιμής από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια.



 

Ο Σαρρηκώστας περιέγραψε την στιγμή της εισβολής του τανκ στο web tv του Αθηναϊκού Πρακτορείου: «Τρεις παρά πέντε, παρά τέσσερα λεπτά βλέπω ξαφνικά να γυρίζει ο πυργίσκος στην αντίθετη κατεύθυνση, ενώ κοίταζε την είσοδο του Πολυτεχνείου και όχι μόνο αυτό αλλά έκανε και όπισθεν. Αμέσως μετά ανέβηκε στο απέναντι πεζοδρόμιο, φουλάρισε τις μηχανές και με όση ιπποδύναμη είχε, πήγε χτύπησε την κύρια είσοδο του Πολυτεχνείου. Δεν έπεσε αμέσως η πόρτα. Πέσανε όμως όσοι από τους φοιτητές ήταν πάνω στα κολωνάκια δεξιά και αριστερά. Το επικίνδυνο ήταν ότι πίσω από την πόρτα υπήρχαν πολλοί φοιτητές».

Στη συνέχεια, επεσήμανε: «Επί 37 χρόνια φωτογραφίζω την φρίκη του πολέμου. Τα μάτια μου έχουν δει πολύ χειρότερα πράγματα. Η μηχανή μου έχει απαθανατίσει χιλιάδες νεκρούς ανά την υφήλιο. Όμως με το Πολυτεχνείο οφείλω να ομολογήσω ότι συγκλονίστηκα και αυτό γιατί συνέβαινε στην πατρίδα μου, στο σπίτι μου, στην οικογένειά μου. Αισθάνεσαι τελείως διαφορετικά και το λέω με μεγάλη συγκίνηση».


Δεν υπάρχουν σχόλια: