4.4.15

Τα "τρωτά" σημεία του αυτόματου πιλότου έψαχνε ο Λούμπιτς...

Τα τρωτά σημεία του αυτόματου πιλότου έψαχνε ο  Λούμπιτς στο διαδίκτυο
... στο διαδίκτυο...
Η εξέταση του δεύτερου μαύρου κουτιού της μοιραίας πτήσης 4U 9525 της Germawings επιβεβαιώνει στην ουσία τις υποψίες της Γαλλικής Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων BEA ότι ο συγκυβερνήτης Αντρέας Λούμπιτς προκάλεσε...
συνειδητά την συντριβή του αεροσκάφους στις γαλλικές Άλπεις. Την ίδια στιγμή έρευνες της εισαγγελίας του Ντίσελντορφ δείχνουν ότι λίγες μέρες πριν το τραγικό συμβάν ο συγκυβερνήτης είχε αναζητήσει στο διαδίκτυο πληροφορίες γύρω από την αυτοκτονία, αλλά και την ασφάλεια στο πιλοτήριο.

Με αφορμή τα νέα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, ο Γερμανός ειδικός σε ζητήματα αεροπορίας Χάινριχ Γκρόσμπονγκαρτ σε συνέντευξή του στην DW μίλησε για τον ρόλο του αυτόματου πιλότου υπό αυτές τις ακραίες συνθήκες:

«Ο αυτόματος πιλότος κάνει ακριβώς αυτό που του λένε οι χειριστές. Δεν πραγματοποιεί αυτόματα μια πτήση από το σημείο Α στο σημείο Β. Οι πιλότοι του δίνουν τα στοιχεία της πτήσης, όπως την ταχύτητα, το ύψος κλπ. Και αυτό το ύψος ο αυτόματος πιλότος τα κρατά σταθερό. Δεν κάνει τίποτα άλλο».

Δεν υπάρχει ασφαλιστική δικλίδα για τον ανθρώπινο παράγοντα

Κάθε σύγχρονο αεροσκάφος, λέει ο Γερμανός ειδικός διαθέτει ένα ηχητικό σύστημα προειδοποίησης όταν η απόσταση από το έδαφος μειώνεται επικίνδυνα. Και υπό κανονικές συνθήκες οι πιλότοι λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα. Όμως ο αυτόματος πιλότος δεν πραγματοποιεί από μόνος του ελιγμούς αποφυγής σύγκρουσης, τονίζει ο Χάινριχ Γκρόσμπονγκαρτ:

«Οι πιλότοι είναι εκείνοι που δίνουν τις εντολές. Δεν αποκλείεται να επιλεχθεί συνειδητά ένα χαμηλό ύψος πτήσης για να αποφευχθεί κάποιος άλλος κίνδυνος. Είναι απόφαση των χειριστών. Διότι εκείνοι γνωρίζουν τις συνθήκες και πρέπει να έχουν την τελική απόφαση».

Όλες οι προειδοποιήσεις των συστημάτων του αεροσκάφους γίνονται προς τον πιλότο μέσω ηχητικού σήματος, αλλά το σύστημα δεν παρεμβαίνει δεν πλοήγηση. Σε περίπτωση που το αεροσκάφος βρίσκεται σε τροχιά σύγκρουσης προτείνει ελιγμό αποφυγής, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω.

«Το αυτόματο σύστημα δεν είναι κατασκευασμένο να αντιδρά όταν κάποιος πιλότος επιδιώκει συνειδητά την συντριβή του αεροσκάφους, όπως συνέβη πιθανότητα σε αυτή την περίπτωση. Δεν υπάρχει τέτοια ασφαλιστική δικλίδα», καταλήγει ο Χάινριχ Γκρόσμπονγκαρτ.

Πηγή: DW

Δεν υπάρχουν σχόλια: