8.5.15

Πανούσης: «Δική μου επιλογή η απομόνωση»...

Πανούσης: Να δεχτώ ότι η διατύπωση για τον πατέρα της Άννυ δεν ήταν σωστή αλλά... - Media
Ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γ. Πανούσης μίλησε στον ΒΗΜΑ FM την Παρασκευή για την κυβέρνηση, τη διαπραγμάτευση, τις φυλακές, το μεταναστευτικό και τον...
Ξηρό: «Να θυσιαστούν οι εξαγγελίες της Αριστεράς και όχι ο λαός σε ένα ενδεχόμενο αδιέξοδο με τους δανειστές» είπε μεταξύ άλλων ο Γιάννης Πανούσης που δήλωσε έπίσης ότι είναι επιλογή του η απομόνωση στο Υπουργικό Συμβούλιο, διότι θέλει μόνο να κάνω τη δουλειά του.

"Τοποθετήθηκα και είμαι επιλογή του ίδιου του πρωθυπουργού, για να κάνω μια δουλειά", είπε ο Γιάννης Πανούσης που διευκρίνισε ότι έχει καλή σχέση με τα κυβερνητικά στελέχη αλλά "χώροι" ζητούν την απομάκρυνση του από την κυβέρνηση.

Για την επίμαχη δήλωση σχετικά με τον πατέρα της 4χρονης Άννυ, που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, ο Γιάννης Πανούσης παράδέχτηκε ότι η διατύπωση μπορεί και να μην ήταν σωστή ωστόσο είπε ότι στοχοποιείται και αυτό δεν γίνεται κατά λάθος.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του Γιάννη Πανούση:

Για τις επιθέσεις που δέχεται, ακόμη και από κυβερνητικά στελέχη

"Να πω ότι είναι ένας κύκλος, ότι είμαι αναλώσιμος; Όλοι είναι αναλώσιμοι. Τοποθετήθηκα και είμαι επιλογή του ίδιου του πρωθυπουργού, για να κάνω μια δουλειά. Υποτίθεται ότι τοποθετήθηκα, διότι ξέρω το αντικείμενο. Και είμαι και αποδεκτός από την Αστυνομία και την κοινωνία σ’ αυτά που κάνω. Μη όντας βουλευτής και μέλος του ΣΥΡΙΖΑ, θα είχα ένα πολύ πιο καθαρό βλέμμα σ’ αυτά που κάνω, να μην έχω θέμα ή δεσμεύσεις και εξαγγελίες και όχι να πάω κόντρα σε όσα λέει το κυβερνών κόμμα – θυμίζω ότι είναι δύο κόμματα στην εξουσία… Όμως, εδώ προκύπτει ένα ζήτημα από την πρώτη μέρα.

Δηλαδή, η αμφισβήτησή μου, όχι των πράξεών μου. Ότι ο Γιάννης ο Πανούσης πρέπει να φύγει, διότι δεν είναι αριστερός, δεν τον θέλουμε, δεν τον κάνουμε… «Τι τον θες, ρε πρωθυπουργέ;» και όλα αυτά. Κάποια στιγμή, πρέπει να προστατεύσεις την αξιοπρέπεια και την επιστημοσύνη σου, αλλά εν πάση περιπτώσει… Τι θέλουν; Να αφοπλίσω όλη την Αστυνομία; (Όχι, δεν τα λένε αυτά) κυβερνητικά στελέχη. Τα λένε χώροι. Με τα κυβερνητικά στελέχη έχω πολύ καλές σχέσεις, ακόμη και με τον κ. Παρασκευόπουλο, είμαστε 30 χρόνια και τον εκτιμώ αφάνταστα και το ήθος του και επιστημονικά.

Απλώς προχθές δεν είχε λόγο να πει ότι αυτά που λέω οδηγούν σε εξοικείωση με την αγριότητα και σε λύσεις λιντσαρίσματος, ενώ υπάρχουν οι αξίες της Δικαιοσύνης κτλ. Να σας πω ότι για πρώτη φορά σκέφτηκα ότι η διατύπωση δεν ήταν σωστή; Η διατύπωση, προσέξτε. Ήταν αλλιώς η διατύπωση: ότι προσοχή, θα έχουμε βία. Να το δεχθώ. Η αντίδραση, έχει σχέση με αυτό; Άλλο ότι δεν χρειαζόταν έτσι, άλλο ότι δεν έχεις δικαίωμα να μιλάς και άλλο ότι «σε ξέρουμε ποιος είσαι και γιατί μιλάς και τι θες». Ότι «είσαι υπέρ της θανατικής ποινής και κατά της δίκαιης δίκης»… Με στοχοποιούν με έναν τρόπο και όχι μόνο στο λιντσάρισμα το εσωτερικό, διότι όταν λες σε ένα φυλακισμένο που έχει συγκεκριμένο κώδικα τιμής εντός και εκτός εισαγωγικών ότι αυτός ο Πανούσης είναι υπέρ της θανατικής ποινής, υπέρ του ενός ή του άλλου, σε στοχοποιούν και σε αυτούς και στους μπαχαλάκηδες κτλ. Και δεν το κάνουν κατά λάθος αυτό…

Είναι ωραίο να είσαι ρομαντικός σαν άνθρωπος, αλλά δεν μπορείς να κυβερνήσεις ρομαντικά. Δηλαδή, έξω από σχεδιασμό. Π.χ. ένα ιδεολόγημα της Αριστεράς ότι όλοι είναι εχθροί μας, δεν με βρίσκει σύμφωνο. Όταν παίρνεις την κυβέρνηση, πρέπει να διευρύνεις τον κόσμο που θα πιστέψει και θα σε στηρίξει. Δεν πρέπει να τον πολώνεις. Αν ξεκινήσεις με την ιδέα ότι το 36% είμαστε οι σωστοί και απόλυτοι και όλοι οι άλλοι εχθροί μας, δεν βγαίνει πουθενά. Δεν μπορείς να είσαι ούτε στοχαστής ούτε ακτιβιστής όταν κυβερνάς. Πρέπει να φύγουμε από ιδεολογήματα. Δεν αμφισβητώ την ικανότητα κανενός. Αλλά να μη θυμίσω τι έγινε στη Σοβιετική Ένωση με αυτό… Δεν μιλάς ποτέ για πράγματα που είναι κακώς κείμενα στο χώρο σου, διότι δεν πρέπει να μιλάμε και δίνουμε έτσι επιχειρήματα στον «εχθρό». Εγώ δεν το πιστεύω αυτό. Οδηγούν αυτά σε κλειστά συστήματα, σε αδιαφάνεια και αυταρχισμούς".

Για το άρθρο του στα «Νέα», σχετικά με την «Αριστερά του Τίποτα»

"Για το άρθρο στα «Νέα», δεν ήταν επιλογή μου ο τίτλος. Ήταν ένα άρθρο κατά συγκεκριμένων ομάδων και όχι υπέρ ή κατά του Τσίπρα ή κατά του ΣΥΡΙΖΑ. Βοήθησε τον πρωθυπουργό. Συναντηθήκαμε μετά από τρεις ημέρες, πήγα να ανοίξω την κουβέντα, αλλά δεν μου είπε τίποτα".

Για το αν αισθάνεται απομονωμένος στο Υπουργικό Συμβούλιο

"Είμαι (σε απομόνωση) όχι διότι με απομονώνει κάποιος, αλλά διότι εγώ θέλω να απομονωθώ και να κάνω τη δουλειά μου. Δηλάδη, 100 μέρες έχω δώσει ένα ολόκληρο πακέτο και στην κυβέρνηση με το τι έχω κάνει. Άρα, πάω να κάνω τη δουλειά μου. Δεν με ενδιαφέρουν οι συσχετισμοί, δεν με ενδιαφέρει να πάω να βγω ξανά βουλευτής, δεν με ενδιαφέρει η πολιτική, δεν με ενδιαφέρουν τα πελατειακά. Δεν θέλω να κάνω κάτι από αυτά".

Για τη διαπραγμάτευση με τους εταίρους και το ενδεχόμενο συμφωνίας

"Εγώ έχω δηλώσει ότι εάν το δίλημμα είναι οι εξαγγελίες ή οι δεσμεύσεις της Αριστεράς και από την άλλη μεριά ο λαός, θα θυσιαστούν οι εξαγγελίες της Αριστεράς, δεν θα θυσιαστεί ο λαός, είναι ξεκάθαρο στο μυαλό μου. Προφανώς δεν μιλάμε για υποχωρήσεις που καταστρέφουν τον κοινωνικό ιστό ή καταστρέφουν τη δημοκρατία. Μιλάμε για έντιμο (συμβιβασμό), για άλλους επώδυνο, για άλλους με άλλο χαρακτηρισμό. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή ο λαός θέλει μια έντιμη διαπραγμάτευση, θέλει όμως και μια πολύ σοβαρή διακυβέρνηση. Ο άλλος δηλαδή θα ανεχτεί, θα υπομείνει ακόμα και ένα βάρος περισσότερο από αυτά που έχει τόσο και καιρό, θα καταφέρει να διαχειριστεί, δεν θα υπομείνει το βρώμικο σχολείο, δεν θα υπομείνει τον διεφθαρμένο στην Εφορία, δεν θα υπομείνει μιαν κατεστραμμένη πολεοδομία, το παλιό σύστημα διακυβέρνησης".

Για το μεταναστευτικό

Έχεις ένα πρόβλημα αυτή τη στιγμή στη χώρα, όχι της υποδοχής, της διάσωσης, της ανθρωπιστικής. Μετά; Μετά, όλοι στον Πειραιά; Να μπούνε στην Αθήνα, να κάνουν τι; Άρα λοιπόν, εκεί πρέπει να φτιάξεις πολιτική, εθνική και ευρωπαϊκή. Να δούμε πώς χειριζόμαστε αυτά τα πράγματα. Έχουμε 500.000, οι οποίοι είναι νομιμοποιημένοι, γύρω στις 300.000 παράτυπους και έρχεται συνέχεια κόσμος και δεν επαναπροωθούνται.

Έγινα πρωτοσέλιδο 3 μέρες (όταν είπα την άποψή μου για το θέμα), να γίνω ξανά; Στρατόπεδα, όπως ήταν στο παρελθόν, δεν δουλεύουν, δεν υπάρχει κράτηση με τη λογική αυτή και ήταν παράτυπη η λειτουργία των στρατοπέδων. Όμως, υπάρχει ανάγκη αυτοί οι άνθρωποι κάπου να στεγαστούν, κάπου να έχουν την πρώτη βοήθεια. Επομένως, η μετατροπή αυτών των χώρων σε ανοιχτή φιλοξενία, πρέπει να γίνει γρήγορα, γιατί μας προλαβαίνουν και τα γεγονότα.

Έγινε μια σύσκεψη με τον πρωθυπουργό και τους αρμόδιους, πριν 15 μέρες, να βάλουμε κάποιες κόκκινες γραμμές, γιατί πήγε ο πρωθυπουργός στο Συμβούλιο, είναι ο κ. Αβραμόπουλος Επίτροπος, ενδιαφέρεται η Ιταλία, αρχίζει να ενδιαφέρεται η Μάλτα, άρα θα φτιάξουμε ένα σχέδιο. Εγώ δεν μπορώ να σας απαντήσω ποιο θα είναι ακριβώς το σχέδιο, γιατί υπάρχουν και διαφορετικές απόψεις και μέσα (στην κυβέρνηση). Έχουμε κάτσει και θα ξανακάτσουμε στο τραπέζι, όμως τα γεγονότα καμιά φορά είναι πιο σκληρά.

Διαβάστε ολόκληρη την συνέντευξη Πανούση, ΕΔΩ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: