6.8.15

Επανεξετάζεται η ανέλκυση του "Sea Diamond"...

Επανεξετάζεται η ανέλκυση του Sea DiamondΤη βούλησή τους για ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου "Sea Diamond", που βυθίστηκε έξω από τη Σαντορίνη το 2007, εξέφρασαν σε συνάντησή τους οι αναπληρωτές υπουργοί Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας και Περιβάλλοντος, Γιάννης Τσιρώνης. 

Υπενθυμίζεται πάντως πως... το 2014, το Εφετείο Πειραιά είχε κρίνει με αμετάκλητη απόφαση «τεχνικώς ανέφικτη» την ανέλκυση του ναυαγίου.

Παρόλα αυτά, τα συναρμόδια υπουργεία αποφάσισαν να ζητήσουν από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, που έχει την κατά νόμο αρμοδιότητα, την εκ νέου διεθνή προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ανέλκυση του ναυαγίου.Εμπειρογνώμονες που έχουν μελετήσει το θέμα έχουν προβληματιστεί για τη θέση την οποία βρίσκεται το κρουαζιερόπλοιο, καθώς η πλώρη βρίσκεται στα 90 μέτρα βάθος ενώ η πρύμνη στα 140 μέτρα.

Σημειώνεται ότι ο δήμος είχε προχωρήσει παλαιότερα σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εκπόνηση μελέτης για το κόστος ανέλκυσης του ναυαγίου.

Ο νόμος 2881 ορίζει ότι η ανέλκυση ενός ναυαγίου κρίνεται αναγκαία μόνο όταν εγκυμονεί κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα ή το περιβάλλον.

Επίσης, η διεθνής συνθήκη του Ναϊρόμπι για τις ανελκύσεις ναυαγίων, η οποία δεν έχει κυρωθεί από την Ελλάδα, αναφέρει ότι δεν υπάρχει υποχρέωση ανέλκυσης από την πλοιοκτήτρια εταιρεία όταν δεν ευθύνεται η ίδια για τη βύθισή του. Πάντως η συνθήκη του Ναϊρόμπι ακόμα και να κυρωθεί από την Ελλάδα δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ για το θέμα του Sea Diamond.

Τις μετρήσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα της Σαντορίνης έχει αναλάβει, το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ το οποίο δύο φορές το χρόνο υποβάλλει σχετικές εκθέσεις. Η κάλυψη των δαπανών για τις δειγματοληψίες βαρύνει σύμφωνα με το νόμο τον υπαίτιο της ρύπανσης.

Έως τώρα το ΕΛΚΕΘΕ αναφέρει ότι η επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι αμελητέα, καθώς όλες οι τιμές είναι χαμηλές και παρόμοιες με αυτές που ανιχνεύονται στην ανοιχτή θάλασσα.

newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: