25.9.15

Το χρυσό αλεξίπτωτο του πρώην κ.VW...

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της VW, Martin WinterkornΠέρσι το περιοδικό Forbes είχε τον Μάρτιν Βίντερκορν στην 58η θέση της λίστας με τους πλέον ισχυρούς ανθρώπους του πλανήτη. Ως διευθύνων σύμβουλος της VW, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, ήταν επικεφαλής ενός πανίσχυρου συμβόλου και «αγκαλιά» με την εξουσία. Αλλά...
και τώρα που έφυγε με τσαλακωμένη την εικόνα του και τα θεμέλια του κολοσσού να τρίζουν, ο Βίντερκορν έχει τις τσέπες γεμάτες.

Πριν αναρριχηθεί στην διοίκηση του κολοσσού, ο Βίντερκορν είχε κτίσει ένα εντυπωσιακό ιστορικό ως μηχανικός. Πέρασε αρκετά χρόνια σπουδάζοντας και πλησίαζε τα 30 όταν πήρε το διδακτορικό του και προσελήφθη στην Bosch.

Μετακόμισε στην Volkswagen το 1993 ως επικεφαλής του τμήματος ελέγχου ποιότητας και μετά άρχισαν οι προαγωγές. Ασχολήθηκε πολύ με την τεχνική ανάπτυξη και στην VW και στην θυγατρική Audi και σε αυτόν πιστώθηκε η επανεμφάνιση του ανανεωμένου σκαραβαίου. 

Στον δρόμο για την κορυφή, έδειξε αποφασισμένος να αντιπαραταχθεί με όλους τους διεκδικητές της «εξουσίας», υποσχόμενος να αναδείξει την VW ως την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, μια περίοδο που οι βασικοί ανταγωνιστές της ήταν η Toyota και η General Motors.

Στις αρχές του χρόνου η ευχή του 68χρονου Βίντερκορν έγινε πραγματικότητα, όταν οι αριθμοί έδειξαν ότι το πρώτο εξάμηνο του 2015 η VW ξεπέρασε την Toyota στις παγκόσμιες πωλήσεις.

Τότε, όπως έγραψε το Forbes, πίεζε τους Ευρωπαίους να μην «επιβαρύνουν την αυτοκινητοβιομηχανία με πολύ υψηλούς στόχους για την μείωση των ρύπων», επικαλούμενος μεταξύ άλλων και την κακή κατάσταση της οικονομίας. 

Τώρα το σκάνδαλο έχει σκιάσει αυτά τα επιτεύγματα, το μέλλον του κολοσσού είναι πλέον αβέβαιο και ο ίδιος αποτελεί παρελθόν για τον γερμανικό κολοσσό. Αλλά δεν φεύγει με άδεια χέρια.  

Το συνολικό ποσό που δικαιούται να πάρει από τον VW- γράφει το Γαλλικό Πρακτορείο- μπορεί να φθάσει τα 60 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ομίλου το 2014, η εταιρεία έχει βάλει στην άκρη 28,5 εκατομμύρια για την συνταξιοδότηση του και σε αυτό μπορεί να προστεθεί και μια αποζημίωση για τον «πρόωρο τερματισμό» του συμβολαίου του, ποσό που φθάνει το ανώτερο τους μισθούς δυο ετών.  

Στην περίπτωση του Βίντερκορν- του πλέον ακριβοπληρωμένου στελέχους στην Γερμανία- το ποσό αυτό ξεπερνά ίσως τα 30 εκατομμύρια ευρώ, με το δεδομένο ότι το 2014 η αμοιβή του ήταν 16,6 εκατομμύρια ευρώ και 15 εκατομμύρια το 2013. 

Οπως επισημαίνει πάντως το Γαλλικό Πρακτορείο είναι αβέβαιο εάν ο Βίντερκορν θα εισπράξει όλη την συνταξιοδοτική του «αποζημίωση» των 28 εκατομμυρίων δεδομένου ότι η εταιρεία έχει αποφασίσει να μην την καταβάλει «εάν τερματίζεται η συμμετοχή στελέχους της στο ΔΣ για λόγους για τους οποίους ευθύνεται η διοίκηση ή το ΔΣ».  

Το ποιός γνώριζε τί και ποιός ή ποιοί πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη- όχι μόνο την διοικητική- μένει ακόμα να αποδειχθεί. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του ευρωπαϊκού Τύπου, όμως, εκτός από τον Βίντερκορν, αναμένεται να χάσουν την δουλειά τους οι επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Audi και της  Porsche, Ulrich Hackenberg και Wolfgang Hatz.

Η διαδοχή
Ο επικεφαλής της Porsche, Matthias Mueller
Ο επικεφαλής της Porsche, Matthias Mueller Ο επικεφαλής της Porsche, Ματίας Μύλερ | AP Photo/Michael Sohn, File

Το ΔΣ της VW ποιός θα είναι ο αντικαταστάτης του Βίντερκορν. Ωστόσο ο επικεφαλής της Porsche, Ματίας Μύλερ, σύμφωνα με το Reuters, θεωρείται ο πιθανότερος νέος διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, αφού φαίνεται να έχει την υποστήριξη της πλειοψηφίας του 20μελούς συμβουλίου.

Ο 62χρονος Μύλερ έχει εργαστεί σε διάφορες θέσεις στην αυτοκρατορία της VW, μια προϋπηρεσία που θα μετρήσει πολύ στην επιλογή του.

Εξ ίσου σημαντικό είναι ότι ο Μύλερ απολαμβάνει την εμπιστοσύνης του οικογένειας Porsche-Piech που έχει την πλειοψηφία των ψήφων στην ΩW.

Λέγεται ότι ο πατριάρχης της οικογένειας είχε επιδιώξει να τον τοποθετήσει στην θέση του διευθύνοντας συμβούλου, εκδιώχνοντας τον Βίντερκορν, από τις αρχές του έτους. 

 efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: