15.5.17

Δεν βλέπω «Σαρβάιβορ». Πού να παραδοθώ;...

Κακός χαμός έγινε τις προάλλες στο Διαδίκτυο. Κάποιος Ντάνος, λέει, αναφέρθηκε στην «Μπαλάντα του κυρ Μέντιου» λέγοντας πως...
είναι τραγούδι του Νότη Σφακιανάκη. Σιγά. Η πρώτη φορά είναι μήπως; Πάνω-κάτω το ίδιο είχε κάνει πριν από μια τριετία ο Στάθης Μπούκουρας.

Ο τότε βουλευτής της Χρυσής Αυγής, εκείνος που αργότερα «ομολογούσε» κλαμένος από το βήμα της Βουλής ότι δεν είναι φασίστας, αλλά… έτυχε να εκλεγεί με το κόμμα της «σποράς των ηττημένων του 1945» (όπως παραδέχτηκε με περηφάνια ο πρόεδρός του), είχε ανεβάσει το τραγούδι, με τη φωνή του Νίκου Ξυλούρη μάλιστα, και παρακινούσε τους ψηφοφόρους του να μην υποκύψουν στα αντιπατριωτικά μέτρα.


Μέχρι που κάποιος του σφύριξε ότι το ποίημα γράφτηκε από τον Κώστα Βάρναλη,..
έναν κομμουνιστή ποιητή, αντιφασίστα και για χρόνια εξόριστο στον Αη Στράτη.


Γέμισε, λοιπόν, το Facebook από ανθρώπους που έβριζαν αυτόν τον Ντάνο, οπαδό του Σφακιανάκη. Κι έκανα το λάθος: τόλμησα να ρωτήσω ποιος είναι αυτός ο Ντάνος. Και με πήραν όλοι στο ψιλό. «Ασε ρε, που το παίζεις υπεράνω κι Ολλανδός.


Και καλά δεν ξέρεις», μου έγραψε ένας φίλος. Κανείς δεν μου απαντούσε και έκανα αυτό που έπρεπε να έχω κάνει από την αρχή. Το έψαξα στις μηχανές αναζήτησης του Ιντερνετ. Κρυφά, ανώνυμα και χωρίς να κάνω «χαζές» ερωτήσεις.


Ο Ντάνος, λοιπόν, είναι παίκτης του «Σαρβάιβορ», το οποίο είναι από τα πρώτα θέματα συζήτησης στην τηλεόραση και στις παρέες – παράλληλες εκπομπές έχουν στηθεί γι’ αυτό κι άλλες, ακόμη και πολιτικές(;) γεμίζουν την ώρα τους με το θέμα! Δεν είμαι λάτρης της τηλοψίας και πάντως δεν βλέπω αυτήν την τηλεόραση.


Κι έτσι, για μια εκπομπή, ένιωσα αποκομμένος από το τόσο… ζωτικό ζήτημα της ελληνικής κοινωνίας. Ενα ζήτημα για το οποίο έφτασε να κάνει επερώτηση στο Κοινοβούλιο κάποιος μονίμως καταγγέλλων βουλευτής και αρχηγός μονομελούς κόμματος. Και κατάλαβα γιατί δεν πρέπει να ξεστομίζω ότι δεν έχω δει ούτε ένα επεισόδιο.


Οι μισοί δεν με πιστεύουν, ενώ όσοι το κάνουν προσπαθούν να καταλάβουν ποιο είναι το πρόβλημά μου. Οι φράσεις «δεν βλέπω “Σαρβάιβορ”» και «έχω κλειδωμένο έναν νάνο στο υπόγειο εδώ και ένα τρίμηνο» θα προκαλέσουν την ίδια έκπληξη αν εκστομιστούν στην Ελλάδα αυτές τις μέρες.


Με ξέκοψε από την πατρίδα μου όχι η ξενιτιά μου αλλά η άγνοιά μου. Τι να κάνω; Το παραδέχομαι: δεν βλέπω «Σαρβάιβορ». Εγκλημα καθοσιώσεως, ξέρω. Πού να παραδοθώ; Από την άλλη, δεν θέλω να πιστέψω ότι μια χαζομάρα ενός συμμετέχοντος σε ριάλιτι ή η βλακεία ολόκληρου του προγράμματος μπορεί να μας εκφυλίσει ως κοινωνία. Δεν διατηρούνται για πάντα άδειοι οι δρόμοι...

Αγγελος Αναστασόπουλος, efsyn.gr


zoornalistas.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: