22.6.17

Οργισμένη επιστολή... από τα Lidl...


Η γερμανική αλυσίδα αντιδρά σε άρθρο του Γ. Πλειού με τίτλο "Ζωή από τα Lidl"...

Οργισμένη επιστολή έστειλε η Lidl Hellas, αντιδρώντας στην αναδημοσίευση του άρθρου «Ζωή από τα Lidl» του Γιώργου Πλειού, καθηγητή...
τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης. 

Η επιστολή της αλυσίδας σούπερ μάρκετ στάλθηκε στην HuffPost Greece, που αναδημοσίευσε το άρθρο και επιχειρεί να απαντήσει σε χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιεί ο καθηγητής αναφερόμενους στα προϊόντα που διαθέτει από τα ράφια της η εταιρεία. 

Το άρθρο αναφέρεται στη φτώχεια, ως συνέπεια της κρίσης ενώ ο συγγραφέας εξηγεί στο κείμενό του τον τίτλο του ξεκινώντας το ως εξής:

"Η φράση «από τα Lidl» έχει καταστεί στην ελληνική δημόσια σφαίρα του διαδικτύου, κυρίως στο Facebook και στο Twitter, συνώνυμο της φτηνής, πρόχειρης απομίμησης, της απομίμησης χαμηλής ποιότητας. Σαν να λέμε «κινέζικο» με τη μεταφορική, όμως, σημασία του όρου". Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο του Γιώργου Πλειού εδώ

Αναλυτικά η επιστολή της κ. Βασιλικής Αδαμίδου, διευθύντριας Επικοινοινωνίας κι Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Hellas:

"Με μεγάλη έκπληξη πληροφορηθήκαμε αναδημοσίευση άρθρου του κυρίου Γιώργου Πλειού, καθηγητή τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών στην ηλεκτρονική σας σελίδα το οποίο είναι δυσφημιστικό για την εταιρία μας Lidl Hellas.

Στο συγκεκριμένο άρθρο ο κύριος Πλειός αναπαράγει προς χάριν της επιχειρηματολογίας του διαδικτυακά στερεότυπα βασισμένα σε συγκεκριμένα «ανέκδοτα» περί ευτελούς ποιότητας προϊόντων που αφορούν στο brand Lidl. Το ενδιαφέρον είναι ότι κλιμακώνει τη σκέψη του, προσδίδοντας στοιχεία αυθαίρετης κοινωνιολογικής ερμηνείας που βασίζονται στην παραδοχή ότι «προϊόν από τη Lidl σημαίνει φθηνό σε ποιότητα και τιμή».

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «…Η διάδοση των φτηνών απομιμήσεων, των προϊόντων «από τα Lidl» γίνεται μια ευρέως καθιερωμένη πρακτική για πληθυσμούς που αμείβονται χαμηλά και συνεπώς μόνο με φτηνά σε ποιότητα και τιμή προϊόντα μπορούν να ικανοποιήσουν τις στοιχειώδεις ανάγκες τους…. Ωστόσο τα προϊόντα «από τα Lidl» τα μαθαίνουν πλέον καλά ευρύτατα στρώματα του πληθυσμού σε συνθήκες κρίσης και συμπίεσης των εισοδημάτων τους. Δεν είναι καθόλου τυχαίος ο πολλαπλασιασμός των καταστημάτων Lidl από την αρχή της κρίσης στις αρχές της δεκαετίας 2010 μέχρι και σήμερα. Ακόμη περισσότερο δεν είναι καθόλου τυχαίος ο πολλαπλασιασμός των επισκεπτών και των χρημάτων που δαπανούν στο συγκεκριμένο σουπερμάρκετ σε σχέση με τις δαπάνες τους στα υπόλοιπα σουπερμάρκετ…».

Ο κύριος Πλειός συμπεραίνει ότι «…η υλική τους ζωή έχει πλέον γίνει «ζωή από τα Lidl». Ζωή στην οποία καταναλώνουν κρέατα, λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, χαρτικά, ζυμαρικά, αλκοολούχα ποτά κ.ά. προϊόντα, χαμηλής τιμής αλλά και χαμηλής ποιότητας, ετερώνυμα αντίγραφα γνωστών μαρκών.».
Στη σύγχρονη κοινωνία των πολιτών η καθεμιά και ο καθένας μας μπορεί να έχει την απόλυτη ελευθερία να εκφράσει την άποψή του και φυσικά να την υποστηρίξει. Είναι εξίσου αδήριτη συνθήκη ότι σε καμία περίπτωση, στο πλαίσιο του δημόσιου λόγου, μπορεί να μεταβάλλεται μια αυθαίρετη ερμηνεία σε αξιολογικό παράδειγμα, πόσο μάλλον όταν αυτή δεν είναι απλώς υποκειμενική, αλλά απολύτως αναληθής και ευθέως δυσφημιστική.

Είναι όμως πραγματικά λυπηρό ότι η συγκεκριμένη επιχειρηματολογία αρθρώνεται και υπογράφεται από μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας, με αυξημένη παιδευτική ευθύνη απέναντι σε νέους ανθρώπους, σε κάθε πολίτη.

Είναι επίσης ιδιαίτερα ανησυχητικό ότι ο κύριος Πλειός, ως μέλος του ΕΣΡ και στο πλαίσιο των καθηκόντων του, πιθανόν να κληθεί στο μέλλον να αντιμετωπίσει παρεμφερή περίπτωση δυσφήμισης από μέσο επικοινωνίας. Άραγε με ποια κριτήρια, με ποιο κώδικα ηθικής και με πόσο καθαρό πνεύμα θα αξιολογήσει τα πραγματικά δεδομένα όταν ο ίδιος, δέσμιος προκαταλήψεων και παραπληροφόρησης έχει τοποθετηθεί εκ των προτέρων;

Όλες και όλοι εμείς στη Lidl Hellas είμαστε υπερήφανοι για τη σταθερή συνεργασία μας με εμβληματικούς Έλληνες προμηθευτές, με στόχο την κάλυψη των αναγκών μας. Προμηθευτές όπως οι Εβροφάρμα, Νιτσιάκος, Καραμολέγκος, Υφαντής, Βίκος, Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος) αλλά και πολλοί άλλοι, βαδίζουν δίπλα μας στην προσπάθειά μας να αναδείξουμε την ποιοτική πλευρά της σύγχρονης, παραγωγικής Ελλάδας.

Πάνω απ’ όλα όμως είμαστε υπερήφανοι για τη φιλοσοφία μας, τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τους πόρους μας και την αποτελεσματικότητα στην επιχειρηματική μας καθημερινότητα. Είναι αυτή η φιλοσοφία που μας επιτρέπει να στεκόμαστε δίπλα στον καταναλωτή, δίπλα στο σύνολο της κοινωνίας, σε μια δύσκολη συγκυρία, προσφέροντας σταθερά ποιοτικά προϊόντα, στις καλύτερες τιμές της αγοράς.
Στη Lidl Hellas έχουμε θέσει ως άμεση προτεραιότητά μας την υλοποίηση σημαντικών καινοτόμων προγραμμάτων Εταιρικής Υπευθυνότητας συμβάλλοντας ενεργά στην ελληνική κοινωνία. Περισσότερο από 1 εκατομ. Ευρώ έχει προσφερθεί για την ανάπτυξη των ενεργειών ΕΚΕ και τη δωρεά προϊόντων σε ΜΚΟ και Οργανισμούς.

Η Lidl Hellas νιώθει υποχρεωμένη απέναντι στους πελάτες, στο προσωπικό της και στις συνεργαζόμενες με αυτήν εταιρίες να προστατεύσει το όνομα και τη φήμη της από άδικες επιθέσεις εναντίον της"...

Δεν υπάρχουν σχόλια: