31.7.17

Ο Τσίπρας, ο Βαρουφάκης και το «ψάρεμα» του «ξιφία»...


Στο βιβλίο του για το κρίσιμο πρώτο εξάμηνο του 2015, που έχει ήδη κυκλοφορήσει στα αγγλικά και είναι υπό έκδοση στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πατάκη, ο...
Γιάνης Βαρουφάκης περιγράφει μία συνομιλία του με τον Αλέξη Τσίπρα, η οποία αναφέρεται σε ένα άρθρο μου που είχε δημοσιευθεί στο «Πρώτο Θέμα» λίγες εβδομάδες πριν την προκήρυξη του δημοψηφίσματος το 2015.

Ένα απόγευμα του Μαΐου του 2015 -γράφει ο Βαρουφάκης- είχε συναντήσει τον Τσίπρα στο γραφείο του στη Βουλή και αυτός του είχε πει: «Μόλις διάβασα ένα άρθρο του Σταύρου Λυγερού», προσθέτοντας: «Το κάθαρμα, με έχει πιάσει ακριβώς: παρομοίασε την κατάσταση στην οποία βρίσκομαι με το ψάρεμα του ξιφία. Εγώ έχω καταπιεί το αγκίστρι αλλά παραείμαι δυνατός για να με βγάλουν από το νερό. Κι έτσι κάνουν υπομονή. Με τραβάνε έξω για λίγο και μετά μου χαλαρώνουν το σύρμα. Μετά με τραβάνε πάλι έξω. Και αυτό θα κάνουν έως ότου με εξουθενώσουν. Μόλις νιώσουν την αδυναμία μου, θα με τραβήξουν πάνω απότομα, με μία μόνο κίνηση».

Στο Μαξίμου δεν διέθεταν ούτε τις αναγκαίες γνώσεις για τις προθέσεις του ευρωιερατείου, ούτε την πολιτική πείρα, ούτε τα διανοητικά εφόδια για να αντιμετωπίσουν μία έτσι κι αλλιώς εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση. Τα σημάδια ήταν πολλά και καθαρά, αλλά το κυβερνητικό επιτελείο ήταν βυθισμένο στη θαλπωρή των αυταπατών, οι οποίες με τη σειρά τους συντηρούσαν μία παντελώς αβάσιμη αισιοδοξία. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό.

Αφού έτσι κι αλλιώς η δημοσιότητα περιστρέφεται γύρω από τα γεγονότα εκείνων των ημερών και αφού το άρθρο μου ήρθε με αυτό τον τρόπο στην επικαιρότητα, το αναδημοσιεύω...

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο του Σταύρου Λυγερού πατώντας ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: