15.9.17

Σκέψεις ενός... βρόμικου μυαλού...

Διαφήμιση
 Aγοράζεις πολιτική επιρροή. Θα σου χρειαστεί αν τα πράγματα ζορίσουν στις σχέσεις σου με το κράτος...
Είσαι σουπερμάρκετ; Επιβάλλεται να διαφημιστείς στα κανάλια, στα...
ραδιόφωνα και στις εφημερίδες, προβάλλοντας τις δελεαστικές προσφορές σου, τα πλούσια δώρα σου σε όσους συμμετέχουν στις λοταρίες που διενεργείς, τις χαμηλότερες τιμές σε είδη μαζικής κατανάλωσης ώστε να αυξήσεις την πελατεία σου και να αντιμετωπίσεις τον σκληρό ανταγωνισμό που υπάρχει στον κλάδο.

Είσαι εταιρεία κινητής τηλεφωνίας; Είσαι υποχρεωμένη να επινοείς καινούργιες ευκαιρίες για τους χρήστες σε προσιτές τιμές γιατί και οι αντίπαλοί σου κάνουν το ίδιο ξοδεύοντας μεγάλα ποσά. 

Είσαι τράπεζα; Οφείλεις να παρουσιάζεις μέσω διαφημίσεων στα ΜΜΕ με ελκυστικό τρόπο τις εμπνεύσεις των επιτελείων σου που έχουν στόχο να πείσουν τους πολίτες και τις επιχειρήσεις να φέρουν σε σένα τις καταθέσεις τους και τους λογαριασμούς τους. Χρειάζεσαι τη ρευστότητα για να μπορείς να δανείζεις και να δίνεις παχυλά μπόνους στα στελέχη σου. Τράπεζα είσαι, δεν είσαι φιλανθρωπικό ίδρυμα, όπως έλεγε ο Χρήστος Τσαγανέας στην ταινία του Γιώργου Τζαβέλα «Μια ζωή την έχουμε».

Είσαι επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην περιοχή της υψηλής τεχνολογίας; Το μέλλον σου θα είναι κοντό αν δεν εμφανίζεις συνεχώς και πλασάρεις καταλλήλως νέα προϊόντα για να ικανοποιήσεις τις τεχνητές ανάγκες που το οικονομικό σύστημα κατασκευάζει σε μεγάλες δόσεις για να παραμυθιάζει τις μάζες.

Γενικώς λοιπόν όταν είσαι επιχείρηση που πουλάς κάτι (προϊόντα, υπηρεσίες, κοπανιστό αέρα) πρέπει να είσαι παρούσα με δυναμικό τρόπο στην αρένα (ελεύθερη αγορά είναι ο πολιτικά ορθός όρος), διαφορετικά κινδυνεύεις να σε κατασπαράξει ο ανταγωνισμός (δημιουργική καταστροφή λέγεται στην οικονομική επιστήμη).

Αυτονόητο; Σίγουρα. Αν όμως δεν πουλάς κάτι ή δεν παράγεις κάτι που είναι προς διάθεση στο κοινό, αν δηλαδή δεν υπάρχει αγορά για να το απορροφήσει, έχει νόημα να σπαταλάς χρήματα για να διαφημιστείς στα μέσα ενημέρωσης;

Τζάμπα λεφτά που σου ανεβάζουν τα έξοδα; Οχι δα! Υπάρχει λόγος ή μάλλον λόγοι που πρέπει να το κάνεις. 

Πρώτον, αγοράζεις πολιτική επιρροή (το κάνεις βεβαίως και με τους κλασικούς τρόπους που είναι πιο αποτελεσματικοί). Θα σου χρειαστεί αν τα πράγματα ζορίσουν στις σχέσεις σου με το κράτος.

Αποκτώντας πρόσβαση μέσω πρόθυμων και αργυρώνητων διαύλων στους μηχανισμούς της πολιτικής μπορείς να διαπραγματευτείς καλύτερα και εν ανάγκη να εκβιάσεις προκειμένου να πετύχεις τους στόχους σου.

Δεύτερον, εξασφαλίζεις την ανοχή, τη σιωπή, ακόμη και τη στήριξη ορισμένων μέσων ενημέρωσης, η επιβίωση των οποίων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις διαφημιστικές καταχωρίσεις, στην περίπτωση που μπεις στον πειρασμό να παραβιάσεις τους κανονισμούς για να ενισχύσεις την κερδοφορία σου, να καταστρατηγήσεις τα δικαιώματα των υπαλλήλων σου για να μειώσεις το κόστος παραγωγής και να εφαρμόσεις πρακτικές που δεν συνάδουν με την εγχώρια και την ευρωπαϊκή νομοθεσία. 

Επειδή το... βρόμικο μυαλό σας είναι έτοιμο να κάνει συσχετίσεις και για να μη δημιουργηθούν αχρείαστες παρεξηγήσεις δηλώνω πως «κάθε ομοιότητα με την κατάσταση που επικρατεί στο πολιτικό και επικοινωνιακό πεδίο σχετικά με την υπόθεση των Σκουριών είναι τελείως συμπτωματική».

Τάσος Παππάς

Δεν υπάρχουν σχόλια: