29.3.18

Ώρα να δεις ποιοι πουλάνε τα προσωπικά σου δεδομένα...


Η Μαρία γέννησε πρόσφατα και λίγες μέρες μετά άρχισαν να έρχονται στοίβα στο e-mail της και στην πόρτα της διαφημιστικά για βρεφικά προϊόντα.
Την ενόχλησε...
κατάλαβε από πού βρήκαν τα στοιχεία της (από το μαιευτήριο), αλλά δεν σκέφτηκε να κάνει κάτι. Ο Γιώργος είχε πάρει στις τελευταίες εκλογές γράμμα από έναν υποψήφιο, που ήταν φως-φανάρι ότι τον είχε βρει από το ιδιωτικό πανεπιστήμιο όπου φοιτά. Μετά τις 25 Μαΐου θα είναι πολύ πιο εύκολο για τη Μαρία και τον Γιώργο να αντιδράσουν στη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων από άλλους.
Ο νέος κανονισμός General Data Protection Regulation (GDPR) είναι αυστηρός και έχει αναστατώσει τις εταιρείες σε όλο τον κόσμο. Ακόμα και οι αμερικανικές και οι κινεζικές θα πρέπει να συμμορφωθούν όσον αφορά τη δραστηριότητά τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και κάθε είδους στοιχεία που διατηρούν για Ευρωπαίους πολίτες. Βασική αρχή του κανονισμού της Ε.Ε. είναι ότι δεν μπορεί κανένας να χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα ενός ατόμου δίχως αυτό να έχει δώσει προηγουμένως τη συγκατάθεσή του.
Πάει πολύ πιο βαθιά όμως από αυτή την αυτονόητη αρχή, που παραβιαζόταν συστηματικά μέχρι σήμερα (ρωτήστε και το Facebook). Προβλέπει, μάλιστα, βαριές ποινές και αποζημιώσεις που μπορεί να αποβούν μοιραίες για τις εταιρείες που δεν θα συμμορφωθούν.
Ο GDPR λαμβάνει πρόνοια για βασικά δικαιώματα του πολίτη ούτως ώστε να ενημερώνεται για στοιχεία δικά του που κρατά μια εταιρεία ή ένας οργανισμός και να μπορεί να τα διαγράψει (δικαίωμα στη λήθη).

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο του Στάθη Χαϊκάλη, ΕΔΩ...

πηγη lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: