12.9.18

Λιγότεροι καβγάδες με το κουδούνι στις 9...


«Οι μεγάλοι καβγάδες γίνονται για τρία πράγματα στα σπίτια. Το ένα είναι 'άφησε επιτέλους το κινητό σου και ασχολήσου με τα βιβλία'. Το δεύτερο είναι 'κοιμήσου, αργείς', και το πρωί 'ξύπνα, ξύπνα'. Είναι οι...
βασικές εντάσεις σε μία οικογένεια. Εμείς δεν λέμε ότι όλα αυτά ως δια μαγείας θα σταματήσουν», δήλωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στον Real FM σχετικά με την πρόταση να ξεκινάνε τα μαθήματα μια ώρα αργότερα. Όπως επισήμανε «με αυτή την αλλαγή βοηθιούνται πολύ οι οικογένειες που έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες, γιατί ξυπνούν πάρα πολύ νωρίς»

«Για το Λύκειο και το Γυμνάσιο δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, γιατί τα παιδιά πάνε μόνα τους στο σχολείο. Για το θέμα του Δημοτικού θα το μελετήσουμε. Προφανώς οι εργαζόμενοι θα μπορούν να αφήσουν τα παιδιά τους νωρίτερα στο σχολείο. Να το δούμε και θα βρούμε λύση» πρόσθεσε ο κ. Γαβρόγλου.

«Προσωπικά ως εκπαιδευτικός ενδιαφέρομαι για το τι λέει η κοινωνία. Η συζήτηση με την κοινωνία δεν γίνεται μεταφυσικά. Νομίζω πως όσο περνάει ο καιρός βλέπουμε δυνατότητες στα γυμνάσια και τα λύκεια» τόνισε.

Ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε ότι «θα συζητήσουμε με πάρα πολλούς συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Δεν θα βιαστούμε να κάνουμε ας δούμε τα υπέρ και τα κατά και πάμε για τον Σεπτέμβρη του 2019». Επίσης ανέφερε ότι αυτή τη εβδομάδα προχωρά στη συγκρότηση ειδικής επιτροπής.

Απ' την πλευρά της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος ζητά περαιτέρω διευκρινίσεις για την πρόταση. Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου για την κατάσταση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής, απέφυγε να τοποθετηθεί επί του ζητήματος, ανέφερε ωστόσο, ότι η ανακοίνωση της πρόθεσης αυτής του υπουργού Παιδείας αποτέλεσε «έκπληξη».

«Ήταν μια έκπληξη για εμάς. Λίγες ημέρες πριν το ανακοινώσει αρχικά, τον Αύγουστο ο υπουργός, είχαμε συνάντηση αλλά δεν ανέφερε τίποτα σχετικό. Για να πάρουμε θέση θα πρέπει να γνωρίζουμε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, σε ποιες έρευνες στηρίχθηκε, από ποιους εισηγήθηκε και με ποιο σκεπτικό, καθώς επίσης και ποια σύνδεση έχει με το γενικό σχεδιασμό για την εκπαίδευση και τα σχολεία», δήλωσε ο Κ. Κικινής.

Μάλιστα, ανέφερε ότι η ΔΟΕ θα ζητήσει σήμερα κιόλας νέα συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, ώστε μεταξύ άλλων, να δοθούν διευκρινίσεις για το ζήτημα.

4.500 κενά στα σχολεία
Σχετικά με την εικόνα που παρουσιάζουν τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά της χώρας μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο πρόεδρος της ΔΟΕ ανέφερε ότι στην πρωτοβάθμια παραμένουν 4.500 κενά, τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούν την παράλληλη στήριξη και τους δασκάλους.

«Στην παράλληλη στήριξη, ένα μεγάλο κομμάτι έχει μείνει ακάλυπτο, όπως και πέρυσι και μετά, έχουμε κυρίως κενά σε δασκάλους», είπε. Ο πρόεδρος της ΔΟΕ εξέφρασε την ανησυχία του για την κατάσταση στην παράλληλη στήριξη, για την οποία, αν και από την κυβέρνηση έχει δοθεί μεγάλη έμφαση, οι πιστώσεις φαίνεται να είναι και φέτος στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας, τα μεγαλύτερα κενά εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια είναι στην Ανατολική Αττική, την Α' Αθήνας, την Ανατολική Θεσσαλονίκη, τα Χανιά και τον Πειραιά. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, 4.406 κενά παραμένουν ακάλυπτα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με τα 2.704 να αφορούν την παράλληλη στήριξη και τα 478 δασκάλους. Συνολικά, ανά περιοχή, στην Α' Αθήνας τα κενά είναι 400, στην Ανατολική Θεσσαλονίκη 359, στην Γ' Αθήνας 324, στην Ανατολική Αττική 293, στον Πειραιά 265 και στα Χανιά 235.

«Είναι περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλο μαθητικό δυναμικό και είναι φυσικό να είναι πολλά τα κενά, αντιστοίχως», σχολίασε ο κ. Κικινής. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η λύση των μόνιμων διορισμών καθίσταται αναγκαία από το γεγονός ότι οι αναπληρωτές πλέον δεν καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αλλά πάγια κενά. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, ανέρχονται σε 2.000, με ελλείψεις κυρίως σε φιλολόγους, μαθηματικούς και βιολόγους.

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: