24.9.18

Ένας Κεφαλονίτης υφυπουργός στη... Ζιμπάμπουε

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ο νέος υφυπουργός Γεωργίας και Υδάτων της Ζιμπάμπουε είναι κάτω των 40 ετών και είναι Έλληνας. Ο Βαγγέλης Χαρίτατος με καταγωγή από τη Σάμη Κεφαλονιάς ορκίστηκε πριν από λίγες ημέρες μέλος στην...
κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας αφού τουλάχιστον 24.000 πολίτες της Ζιμπάμπουε τον εμπιστεύτηκαν με την ψήφο τους. Την αποκάλυψη είχε κάνει ο Έλληνας υφυπουργός Εξωτερικών κ. Τέρενς Κουίκ ο οποίος και ανήρτησε την είδηση στο twitter. 

Ο Βαγγέλης Χαριτάτος, είναι ο δεύτερος Έλληνας που μπαίνει στην κυβέρνηση της Αφρικανικής χώρας, μιας και ο πρώτος ήταν ο πατέρας του Πέτρος Χαριτάτος το 2005.

«Είμαι περήφανος και είναι μεγάλη τιμή για εμένα να είμαι ο υφυπουργός Γεωργίας και Υδάτων στη χώρα μου. Φυσικά δεν είμαι ο πρώτος Έλληνας που γίνεται μέλος της κυβέρνησης της Ζιμπάμπουε. Ο πατέρας μου Πέτρος Χαριτάτος είχε διοριστεί γερουσιαστής το 2005. Ενώ το 2008 ήταν μέλος του κοινοβουλίου. Το 2013 επανεξελέγη μέλος του κοινοβουλίου ενώ φέτος είχε αποφασίσει να αποσυρθεί από την πολιτική» λέει στο ΘΕΜΑ ο κ. Βαγγέλης Χαριτάτος. 



Ο 32χρονος βουλευτής είναι δεύτερης γενιάς ομογενής με πτυχία στις πολιτικές επιστήμες και στα οικονομικά. Ο πατέρας του ήρθε πρώτη φορά στη Ζιμπάμπουε το 1956 από την Κεφαλονιά και ασχολήθηκε με την αρτοποιία και τη ζαχαροπλαστική, δραστηριότητες με τις οποίες ασχολείται σήμερα και ο νέος υφυπουργός Γεωργίας και Υδάτων. Μάλιστα η οικογένεια Χαριτάτος διαθέτει και ένα ορυχείο χρυσού ενώ ασχολείται με τα σιτηρά. Η μητέρα του Άντζελα που έχει καταγωγή από την Τήνο, ακολούθησε τον πατέρα του Πέτρο στη Ζιμπαμπουε αρχές της δεκαετίας του 1970 μετά το γάμο τους. Ο Βαγγέλης Χαριτάτος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην αφρικανική χώρα ενώ στην Ελλάδα έρχεται μονάχα για διακοπές. 




Αν και έχει καταγωγή από την Κεφαλονιά δεν την έχει επισκεφθεί ακόμη αφού τις λιγοστές φορές που ήρθε Ελλάδα επισκεπτόταν τη γιαγιά που έμενε μέχρι και το θάνατό της στην Παλλήνη. «Έχω συγγενείς στην Ελλάδα. Η γιαγιά μου έζησε στην Παλλήνη μέχρι που πέθανε πριν από τρεισήμισι χρόνια. Η οικογένεια του πατέρα μου είναι από τη Σάμη της Κεφαλονιάς, αλλά δυστυχώς δεν έχω καμία επαφή με κανένα μέλος της οικογένειας εκεί. Τον περασμένο Ιούνιο, είχαμε προγραμματίσει ένα ταξίδι στην Κεφαλονιά αλλά η σύζυγός μου έμεινε έγκυος στο τρίτο μας παιδί και λόγω της εγκυμοσύνης ακυρώσαμε το ταξίδι. Ωστόσο με την πρώτη ευκαιρία και ελπίζω να είναι το ερχόμενο καλοκαίρι, θα την επισκεφθούμε αφού έχουμε ακούσει από φίλους που ήρθαν στην Κεφαλονιά πως είναι από τα ομορφότερα νησιά του κόσμου».

Ο πρόεδρος της Ζιμπάμπουε Έμερσον Μνανγκάγκουα ο οποίος κέρδισε τις εκλογές της 30ης Ιουλίου έχει ζητήσει από τους συμπατριώτες του να ενωθούν και να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη της οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο στις 7 Σεπτεμβρίου ανέθεσε τη θέση του υφυπουργού Γεωργίας στον Βαγγέλη Χαριτάτο ο οποίος σε δηλώσεις του στο ΘΕΜΑ εξήγησε τους στόχους του: «Το υπουργείο στο οποίο πλέον υπηρετώ είναι εξαιρετικά μεγάλο. Στην πραγματικότητα ήταν τρια υπουργεία που έγιναν πλέον ένα. Σκοπός μου όπως και του προέδρου είναι να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη και να αυξήσουμε το μέσο εισόδημα μέχρι το 2030. Η γεωργία είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας και θα επικεντρωθώ σε αυτόν τον τομέα. Και συγκεκριμένα στην αύξηση της παραγωγικότητας. Αυτό θα γίνει με άμεσες ξένες επενδύσεις αλλά και με εγχώριες». 




Όπως επισήμανε στο ΘΕΜΑ ο Έλληνας υφυπουργός Γεωργίας και Υδάτων στη Ζιμπάμπουε πρωταρχικός σκοπός του είναι να προωθήσει τη στήριξη των μικρομεσαίων αγροτών και να αρχίσει και εκπαιδευτικά σεμινάρια. Παράλληλα θα ενισχύσει τους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας με την Ελλάδα. «Η Δημοκρατία της Ζιμπάμπουε με την Ελλάδα έχουν πολύ καλές σχέσεις και ευελπιστώ να τις ενισχύσω. Έχω άριστες σχέσεις και με τον Έλληνα πρέσβη κ. Μαρκαντωνάτο αλλά και με τον υφυπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας κ. Τέρενς Κουίκ. Έχω καταστήσει σαφές και στους δυο οι πόρτες μου θα είναι πάντα ανοιχτές». 

Η είδηση της ορκωμοσίας στη νέα κυβέρνηση της Ζιμπάμπουε του Βαγγέλη Χαριτάτου χαροποίησε ιδιαίτερα την οικογένειά του. Η σύζυγος του Αμάντα μιλώντας στο ΘΕΜΑ είπε: «Ως σύζυγος του Βαγγέλη Χαριτάτου έχω το προνόμιο να δω από πρώτο χέρι την αγάπη και αφοσίωση που νιώθει για τη Ζιμπάμπουε και τους ανθρώπους της ο σύζυγός μου. Είμαστε ευλογημένοι και εξαιρετικά υπερήφανοι που ο Βαγγέλης θα έχει την ευκαιρία να βοηθήσει τη χώρα μας. Και οι γονείς του Πέτρος και Άντζελα αλλα και εγώ είμαστε περήφανοι για τον Βαγγέλη και περιμένουμε να κάνει τη διαφορά στις ζωές και στο μέλλον όλων των ανθρώπων στη Ζιμπάμπουε». 

Ο νέος υφυπουργός Γεωργίας και Υδάτων της Αφρικανικής χώρας Βαγγέλης Χαριτάτος στέλνοντας το δικό του μήνυμα για την εκλογή του στη νέα κυβέρνηση τόνισε: «Θα ήθελα όλοι οι Έλληνες να γνωρίζουν ότι θα τους κάνω υπερήφανους. Θα ήθελα επίσης να προσκαλέσω όλους τους Έλληνες στην όμορφη χώρα της Ζιμπάμπουε. Ως κυβέρνηση θα εργαστούμε σκληρά για να μετατρέψουμε γρήγορα τη Ζιμπάμπουε σε μια ακμάζουσα οικονομία, ανακατασκευάζοντας το έθνος μας, και μετατρέποντάς το σε μια χώρα που να αξίζει για το λαό της Ζιμπάμπουε»...

protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: