14.10.18

Ρατσιστικές κορώνες στην εκπομπή του Μάνου Νιφλή...


Η δήλωση του δημοτικού συμβούλου Χίου ήταν ξεκάθαρη και με συγκεκριμένο λεξιλόγιο: «Αραπιά»! Μια δήλωση καθαρά ρατσιστική και αναρωτιόμαστε αν...
με υγιή δημοσιογραφική αντίληψη έπρεπε να αναπαραχθεί και να 
διευρυνθεί, όπως έγινε. Ο Μάνος Νιφλής, καλός δημοσιογράφος και με ανοικτό μυαλό, θέλησε να δώσει βήμα στον άνθρωπο που την έκανε. Το αποφάσισε εν ονόματι του πολύπλευρου ρεπορτάζ και της πολυφωνίας; Μήπως για να δείξει τη δημοκρατικότητα του Real fm και της εκπομπής του; Ίσως για να τον ξεμπροστιάσει, να τον εκθέσει;

Μπορεί όλα αυτά, αλλά το τελευταίο δεν έγινε, τουλάχιστον όπως εμείς ακούσαμε και «διαβάσαμε» τη συνέντευξη. Ο «καπετάνιος», και όχι «κύριος», όπως ήθελε να τον προσφωνεί ο συνομιλητής του («μη με λέτε κύριο, διότι οι περισσότεροι κύριοι μας έχουν προδώσει»), απέκτησε ένα πολυάριθμο ραδιοφωνικό κοινό, σε ζώνη υψηλής ακροαματικότητας, για να πει, σαν το παλιό ανέκδοτο, ότι εγώ δεν είμαι ρατσιστής, αυτός είναι μαύρος! Και να διαδώσει ακόμα ότι με αυτούς τους ανθρώπους «μας χωρίζει το χρώμα», ότι εισρέουν στη Ελλάδα βάσει σχεδίου για να κατακλύσουν την Ευρώπη και να μας ρημάξουν, ότι πολλές (από τις γυναίκες των μεταναστών) «κυκλοφοράνε γκαστρωμένες», ότι γίνεται επιμιξία («παντρεύονται με Αλβανούς, με Αλβανές»).

Πέρα από αυτά, πέρασαν και καφενειακές θέσεις. «Μου είπε κάποιος προχτές, ένα παλικάρι, ότι μέχρι ο Σόιμπλε πληρώνεται από αυτά τα λεφτά» (δηλαδή τα χρήματα που έρχονται στη χώρα για το μεταναστευτικό) ανέφερε ο «καπετάν Γιώργης» που πρόσθεσε κάτι ακόμα ατεκμηρίωτο. Οι μετανάστες «λέει», παίρνουν 270 ευρώ ο καθένας. «Λέει», τον έκοψε ο Νιφλής, «εσείς ως δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας δεν το ξέρετε αν παίρνουν ή όχι;» του είπε, αλλά δεν επέμεινε να τον ρωτήσει αν ξέρει ή δεν ξέρει επισήμως αυτό που αναφέρει.

Πριν αρχίσει η συνέντευξη ο Μάνος Νιφλής διάβασε απόσπασμα από τη δήλωση του συνομιλητή του –Γιώργος Τσάκος το όνομά του– στο Δημοτικό Συμβούλιο της Χίου: «Να πάνε, για τα προσφυγόπουλα μιλώντας, σε ξεχωριστά σχολειά μέχρι να σηκωθούν να φύγουν. Έπρεπε να κάνουμε δημοψήφισμα στη Χίο. Πόσοι Χιώτες θέλουν αυτή την αραπιά μέσα στη Χίο; Η ουσία είναι μία: να φύγουν από το νησί. Αυτοί που κουβαλήθηκαν εδώ δεν είναι πρόσφυγες, ανήκουν σε ένα μεγάλο πλάνο για να μας διαλύσουν».

«Ειπώθηκαν έτσι;» ρώτησε ο Νιφλής και η συζήτηση πήρε τον δρόμο της. Δείτε την:

Καπετάνιος: Ειπώθηκαν ακριβώς έτσι και αυτό που με εξόργισε και εκτονώθηκα είναι ότι η ΔΕΠ, η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, σε μια παράγραφο της λέει, ο χιώτικος λαός δεν ξεχνάμε την υποδοχή και την ενσωμάτωση των προσφύγων του 1922. Ετόλμησαν λοιπόν αυτοί οι ανόητοι να συγκρίνουν τη γιαγιά μου, τη μάνα μου και τη θεία μου, που ήρθαν εδώ ενός και δύο ετών, ο παππούς μου έμεινε πίσω και τον εσφάξανε, και ετόλμησε να συγκρίνει αυτούς με τούτους εδώ.

Νιφλής: Γιατί σας ενοχλεί. Ερωτώ γιατί, ξέρετε, και εμένα οι παππούδες μου είναι πρόσφυγες...

Καπετάνιος: Οι άνθρωποι του ’22 είναι πραγματικοί πρόσφυγες, είναι Έλληνες από τα  γεννοφάσκια τους επί γενεές ολόκληρες. Η γιαγιά μου δεν μίλαγε ούτε μια τούρκικη λέξη, ήταν από την Κάτω Παναγιά της Μικράς Ασίας, ενώ εμείς εδώ δεν ξέρω πόσοι περάσανε από πάνω μας, τα λέω λίγο χοντρά, δεν πειράζει.

Νιφλής: Όπως θέλετε να τα πείτε....

Καπετάνιος: Λοιπόν, καμία σχέση. Τι δουλειά έχει ο μαύρος, ο μαύρος γιατί είναι μαύρος, δεν είμαι ρατσιστής που τον λέω μαύρο γιατί είναι μαύρος.

Νιφλής: Ε, λίγο είστε, να μου επιτρέψετε...

Καπετάνιος: Γιατί; Γιατί; Εγώ είμαι λευκός, εσύ είσαι μαύρος.

Νιφλής: Τι μας χωρίζει;

Καπετάνιος: Το χρώμα, τίποτε άλλο. Είμαι ανθρωπιστής πάρα πολύ. Στη ζωή μου και στη καριέρα μου εβοήθησα πάρα πολύ κόσμο, οποιουδήποτε χρώματος, αλλά δεν δέχομαι τους πρόσφυγες του 22 να τους συγκρίνει με τούτους εδώ.

Νιφλής: Γιατί, δεν είναι πρόσφυγες;

Καπετάνιος: Όχι δεν είναι. Πρόσφυγες ήταν μόνο οι πρώτοι Σύροι που φύγανε. Οι άλλοι από το Νεπάλ, από το Καζακστάν, από το Αφγανιστάν, από την Αφρική, συγγνώμη, είναι πρόσφυγες;

Νιφλής: Μην κοροϊδευόμαστε, είναι πολλοί που είναι μετανάστες και όχι πρόσφυγες, σε καμία των περιπτώσεων.

Καπετάνιος: Τι τους θέλω εγώ τους μετανάστες στο νησί μου; Διότι τελικά η Ελλάδα είναι κατεστραμμένη, έρχονται λεφτά μέσα για το προσφυγικό, που δεν ξέρουμε και πού πάνε, μου είπε κάποιος προχτές, ένα παλικάρι, ότι μέχρι ο Σόιμπλε πληρώνεται από αυτά τα λεφτά.

Νιφλής: Ξέρετε, ο λόγος που κάνουμε αυτή τη συζήτηση είναι ότι δεν το λέμε μεταξύ μας σε ένα καφενείο, είστε δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας, είστε εκλεγμένος, ο λόγος σας φέρει μια βαρύτητα, και μάλιστα όταν διατυπώνεται στο δημοτικό συμβούλιο και γι’ αυτό ήθελα να το συζητήσουμε. Απλώς ξαναλέω ότι αυτό που μου κάνει εντύπωση, ήθελα να το συζητήσω όχι με τον δημοτικό σύμβουλο τον Τσάκο, αλλά με τον καπετάνιο τον Τσάκο. Καπετάν Γιώργη, εσείς στις χώρες που έχετε γυρίσει, και φαντάζομαι είναι πολλές, αντιμετώπιζαν τους μετανάστες με τον ίδιο τρόπο τον οποίο εσείς περιγράφετε;

Καπετάνιος: Μήπως το πάτε στη δεκαετία του ’50;

Νιφλής: Όχι, δεν το πάω πουθενά και σας μιλώ εντίμως. Η απορία μου είναι η εξής: ένας άνθρωπος πολυταξιδεμένος, γιατί εάν δεν μου το λέγατε δεν θα έθετα το ερώτημα, 

Καπετάνιος: Έχω ζήσει και στο εξωτερικό. Και στη Ταϊβάν και στην Ανατολική Γερμανία και στο Λονδίνο. 

Νιφλής: Η αντιμετώπιση των μεταναστών ήταν αυτή που περιγράφετε εσείς ή θα θέλατε εσείς;

Καπετάνιος: Μα τούτο εδώ είναι άλλο πράγμα που συμβαίνει στην Ελλάδα αγαπητέ μου, σε παρακαλώ.

Νιφλής; Γιατί είναι άλλο;

Καπετάνιος: Εδώ είναι εισροή ανθρώπων που πάνε να κατακλύσουνε την Ευρώπη. Δεν είναι μετανάστες, εδώ υπάρχει ένα σχέδιο να μας ρημάξουνε, το λέω καθαρά.

Νιφλής: Θεωρείτε ότι υπάρχει ένα σχέδιο το οποίο έχει οργανωθεί από ποιους;

Καπετάνιος: Σκέψου το λίγο εσύ και θα το…

Νιφλής: Ξαναλέω ότι μιλώ με δημοτικό σύμβουλο και έχει σημασία. Όταν σηκώνεται σε ένα δημοτικό συμβούλιο ενός νησιού που σηκώνει το προσφυγικό στην πλάτη του, και αυτό αναγνωρίζεται σε όλους τους Χιώτες και σε όλους τους άλλους νησιώτες που το σηκώνουν στην πλάτη τους, και λέει ότι υπάρχει ένα σχέδιο εξόντωσής μας, των νησιωτών, είναι ένα θέμα, δηλαδή κάτι πρέπει να πει.

Καπετάνιος: Η οικονομική εξόντωση ήρθε, μας τη φέρανε, και μας τη φέρανε οι προδότες πολιτικοί, η πλειοψηφία τους, το ξαναλέω, δεν είναι όλοι. Τώρα πάνε να μας εξαθλιώσουνε κοινωνικά. Πιστεύω να το αντιλαμβάνεστε.

Νιφλής: Το αντιλαμβάνομαι, δεν το συμμερίζομαι.

Καπετάνιος: Έρχονται εδώ, μένουνε, οι πιο πολλές που κυκλοφοράνε είναι γκαστρωμένες, να το πω απλά, και πού θα πάει αυτή η δουλειά; Οι Χιώτες είναι όλοι εξαγριωμένοι, ασχέτως αν εγώ τα λέω φανερά.

Νιφλής: Προφανώς είναι εξαγριωμένοι. Δεν ξέρω αν είναι εξαγριωμένοι με τον τρόπο που το κράτος το αντιμετωπίζει, ότι δεν έχει βάλει σε μια τάξη αυτό, ή είναι εξαγριωμένοι επειδή δεν θέλει να είναι με κανέναν μαύρο στην ίδια τάξη, όπως λέτε, ή με κανένα άλλο αλλοδαπό μαζί στο ίδιο περιβάλλον.

Καπετάνιος: Δεν θέλω την επιμιξία. Θα γίνει επιμιξία στο τέλος.

Νιφλής: Τι επιμιξία δηλαδή;

Καπετάνιος: Ήδη έχουν αρχίσει και παντρεύονται με Αλβανούς, με Αλβανές, τώρα μας ήρθανε και οι έγχρωμοι ανθρώποι. Να πάνε στα σπίτια τους αγαπητέ μου, να πάνε σπί-τια-τους. Η Ελλάδα δεν αντέχει, τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου δε αντέχουν αυτή την κατάσταση. Δηλαδή πρέπει να είναι κανείς σοφός για να το καταλάβει;

Νιφλής: Όχι, όλοι το καταλαβαίνουμε ότι η κατάσταση φτάνει στο απροχώρητο. Εκεί που διαφωνούμε είναι στον τρόπο αντιμετώπισης.

Καπετάνιος: Φαΐ τους δώσαμε, στέγη τους δώσαμε, λεφτά παίρνουνε. Παίρνουνε λέει 270 ευρώ τον μήνα.

Νιφλής: «Λέει»... Εσείς δεν το ξέρετε αν παίρνουν ή όχι; Το λέω γιατί είστε δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας. Και αυτό που θέλω να σας ρωτήσω είναι με τον επικεφαλής της παράταξής σας, εν προκειμένω τον Δήμαρχο, έχετε συζητήσει, είναι επίσημη θέση της παράταξής σας αυτό που λέτε;

Καπετάνιος: Όχι, αυτό που λέω είναι δικό μου. Η παράταξή μου ψήφισε αυτό που ψήφισε και εγώ ψήφισα «όχι». Όπως είπανε και οι περισσότεροι γονείς των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, είπανε όχι στα σχολειά μας, να τους πάνε αλλού. Και είπα και εγώ να τους πάνε αλλού.

Νιφλής: Υπάρχει κάποια πρόταση συγκεκριμένη για το πού να πάνε; Ρωτώ αν έγινε κάποια συζήτηση.

Καπετάνιος: Στη Χίο υπάρχουν σχολεία κλειστά. Διότι η υπογεννητικότητα έχει φτάσει στο απροχώρητο. Και τούτοι εδώ όλοι που κουβαληθήκανε, εκτός των λαθρομεταναστών, το λέω έντονα, κουβαλήθηκαν εδώ και άλλοι, τότε επί Σημίτη, που είπε ότι μας σηκώσανε την οικονομία μας, ότι η οικονομία μας είναι εύρωστη και τον κακό του τον καιρό. Λοιπόν, τελειώσαμε, τελειώσαμε αγαπητέ μου, ας το καταλάβουμε και να ξυπνήσουμε κάποια στιγμή.

http://harddog-sport.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: