4.12.18

11 σκοτεινά σημεία για τα χαμένα εκατομμύρια...

Άντα Ψαρρά

Το αναλυτικό πολυσέλιδο πόρισμα της πλειοψηφίας της Εξεταστικής για το ΚΕΕΛΠΝΟ παρουσιάζεται σήμερα στην Επιτροπή της Βουλής, αφού χθες παραδόθηκε στα...
κόμματα, ενώ τις επόμενες μέρες θα πάρει τον δρόμο για την Ολομέλεια της Βουλής –μαζί με τα υπόλοιπα πορίσματα της Επιτροπής– όπου θα καθοριστεί η συνέχεια.

Τα συμπεράσματα από τις καταθέσεις και τα στοιχεία που είχε στη διάθεσή της και διερεύνησε η εξεταστική αποτελούν βάσιμες ενδείξεις για πολλαπλές αδιαφανείς και ζημιογόνες για το δημόσιο συμφέρον υποθέσεις, για τις οποίες και ζητείται πλέον η πλήρης διερεύνηση από την τακτική δικαιοσύνη. Επίσης προκύπτουν, σύμφωνα με το πόρισμα, συγκεκριμένες ευθύνες για δύο πρώην υπουργούς Υγείας, τους Δ. Αβραμόπουλο και Αδωνη Γεωργιάδη.

Ο κ. αντιπρόεδρος φιλοξενήθηκε ολόκληρη τη χθεσινή ημέρα σε μεγάλο αριθμό ΜΜΕ, λοιδορώντας το πόρισμα και απειλώντας με νομικά μέσα (;) τους «σκευωρούς».

Ταυτισμένη με τον αντιπρόεδρο και η ευρωβουλευτίνα και εκπρόσωπος Τύπου της Ν.Δ., Μαρία Σπυράκη: «Το πόρισμα είναι ένα φιάσκο πάνω στο φιάσκο. Ζητείται να ελεγχθεί από τη Δικαιοσύνη κάτι που ήδη –κατά ένα μέρος– έχει ελεγχθεί και μάλιστα σε προκαταρκτικό επίπεδο. Ακόμη και για την πλειονότητα των βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ., που μιλούσαν για σκάνδαλα 85 δισ. ευρώ στην υγεία, τελικά προέκυψαν απλώς ενδείξεις. Και είναι όλα τόσο αδύναμα, που δεν στοιχειοθετούν λόγους για σύσταση Προανακριτικής, όπως ήδη ξέρετε».

Της διέφυγε ίσως της εκπροσώπου ότι μεταξύ άλλων το πόρισμα και οι εμπειρογνώμονες βρήκαν αρνητική διαφορά 89 εκατ. ευρώ. Ενα ιλιγγιώδες δηλαδή ποσόν, για το οποίο δεν υπάρχει κανένα παραστατικό - δήθεν «ειδικές δαπάνες» που υποτίθεται ότι δικαιολογούν αυτή την «αρνητική» διαφορά. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το ποσόν αυτό είναι άσχετο με τα υπόλοιπα διαπιστωμένα ποσά που δαπανήθηκαν στο όργιο της σπατάλης του φορέα.

Το έργο της εξεταστικής πλην των δεκάδων καταθέσεων βοήθησαν: η αποκαλυπτική (για το όργιο αδιαφάνειας στον ανεξέλεγκτο φορέα) έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (2016), τα πορίσματα και οι εκθέσεις του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (2010, 2013, 2015), του ΣΔΟΕ (2011), το πόρισμα του πρώην ΓΕΔΔ Λ. Ρακιντζή, τα δύο πορίσματα της νυν ΓΕΔΔ Μαρίας Παπασπύρου, η εισαγγελική πρόταση για διώξεις σε βαθμό κακουργήματος εναντίον επτά πρώην (πλέον) στελεχών του ΚΕΕΛΠΝΟ και η έκθεση των Ορκωτών Λογιστών που παρακολουθούσαν τη λογιστική και διαχειριστική κατάσταση του ΚΕΕΛΠΝΟ (2018).

Από τους τρεις ορκωτούς προέκυψε η ιλιγγιώδης αρνητική διαφορά των 89 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, κι εδώ ζητείται η παρέμβαση της τακτικής δικαιοσύνης, ενώ σημειώνεται ότι αρμόδια να ελέγχει και να εποπτεύει το ΚΕΕΛΠΝΟ είναι η εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Επιμέρους υποθέσεις

1. Ηδη υπάρχει η πρόταση του εισαγγελέα για κακουργηματικές διώξεις για σύσταση και συμμορία, υπεξαγωγή εγγράφων, παραποίηση εγγράφων, απιστία κατ’ εξακολούθηση σε βάρος των στελεχών που υπήρξαν στενοί συνεργάτες του Αδ. Γεωργιάδη. Μέσα σε σπίτια και κρύπτες αναζήτησαν και βρήκαν οι επιθεωρητές τα πρακτικά των Δ.Σ. και τα επίμαχα έγγραφα της περιόδου 2013-2014 που αρνήθηκαν να τους παραδώσουν οι υπεύθυνοι με πρόσχημα την απώλεια.

2. Είκοσι δύο προσλήψεις διοικητικών (και πρώην συνεργατών του Αδ. Γεωργιάδη)  που στελέχωσαν το 2013 το ήδη υπεράριθμο υπουργικό γραφείο του χωρίς καν να αναρτηθούν ως όφειλαν στην ηλεκτρονική σελίδα. Οι πληρωμές τους επιβάρυναν αποκλειστικά και μόνο τον κρατικό προϋπολογισμό του φορέα. Ψευδώς, όπως αποδείχτηκε, κατατέθηκε από μάρτυρες ότι οι πληρωμές έγιναν δήθεν από χορηγίες. Τα έγγραφα που αφορούν την αποδοχή και διάθεση των ποσών των χορηγιών/επιχορηγήσεων που έλαβε το ΚΕΕΛΠΝΟ κατά τα έτη 2007-2008 είναι αλλοιωμένα. Ουδέποτε υπήρξε απόφαση του Δ.Σ. του ΚΕΕΛΠΝΟ περί πρόσληψης.

Ο Α. Γεωργιάδης «ταυτίστηκε με τις θέσεις διοικητικών υπαλλήλων που ψεύδονταν εν ψυχρώ και κατ’ επανάληψη και μάλιστα με ιδιαίτερη εμμονή και σταθερότητα, χωρίς καμία αμφιβολία και αμφισβήτηση». Η απευθείας επιλογή γίνεται μόνο για το επιστημονικό προσωπικό εξειδικευμένων προσόντων και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπου απειλείται η δημόσια υγεία. «Κατά συνέπεια, αυτός που ωφελήθηκε από τις προσλήψεις των 23 ήταν ο ίδιος ως υπουργός Υγείας και είναι παραδοξολογία να δεχτούμε ότι ξαφνικά, εν αιθρία και εν κενώ, κάποιοι διοικητικοί υπάλληλοι μία ωραία πρωία αποφάσισαν να προσλάβουν 18 διοικητικούς υπαλλήλους, προκειμένου κανένας από αυτούς να μην απασχοληθεί στο ΚΕΕΛΠΝΟ και για λογαριασμό του, οι περισσότεροι (13 ή 15) να μεταβούν στο πολιτικό γραφείο του Α. Γεωργιάδη» αναφέρει το πόρισμα, επισημαίνοντας ότι ήδη τότε το ΚΕΕΛΠΝΟ διέθετε 700 διοικητικούς υπαλλήλους!

3. Αντίγραφο της αρ. 33ης Συνεδρίασης (18-12-2008) αναφέρει τη συζήτηση και  λήψη απόφασης για την υποστήριξη και προώθηση δράσεων και προγραμμάτων ανάπτυξης του Εθνικού Αρχείου Νεοπλασιών (ΕΑΝ) και για την προώθηση δράσεων του ΚΕΕΛΠΝΟ με το ποσόν των 2.000.000€. Ομως στην αντίστοιχη εισήγηση προς το Δ.Σ. δεν υπάρχει σχετική αναφορά, ενώ στο μαγνητοφωνημένο πρακτικό της ίδιας συνεδρίασης δεν αναφέρεται ούτε η σχετική εισήγηση ούτε η απόφαση.

4. Αποδεικνύεται ότι η επιλεγείσα διαδικασία για την αγορά του ακινήτου του  ΚΕΕΛΠΝΟ κατά το έτος 2008 στο σύνολό της δεν ήταν σύννομη. Η διαδικασία έπασχε τόσο ως προς την Προκήρυξη (φωτογραφικού χαρακτήρα, ελάχιστο χρονικό όριο υποβολής προσφορών κ.λπ., με αποτέλεσμα να προσέλθει ένας μόνο ενδιαφερόμενος), όσο και ως προς την απουσία νόμιμης εκτίμησης, η οποία και οδήγησε στο υπερβολικό τίμημα των 11 εκατ. € πλέον ΦΠΑ (με αντικειμενική αξία μόλις 3 εκατ. €). Ζητείται κι εδώ δικαστική διερεύνηση.

5. Στο πόρισμα αναλύονται οι περιστάσεις υπό τις οποίες αποφασίστηκε και  ελήφθη από τις τράπεζες το δάνειο των 225.000.000 ευρώ και υπό γενική έννοια αποδίδονται ευθύνες στην τότε διοίκηση του ΚΕΕΛΠΝΟ και τον αρμόδιο υπουργό Υγείας. Στο γενικό ερώτημα εάν υπάρχουν εσφαλμένες αποφάσεις, μεθοδεύσεις που απάδουν στη γενική αρχή της χρηστής διοίκησης και έντιμης και επωφελούς για το δημόσιο διαχείρισης του δημοσίου χρήματος, η απάντηση που δίνεται είναι καταφατική. Προκλήθηκε ζημία της περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου, αφού δαπανήθηκαν ιλιγγιώδη χρηματικά ποσά για αγορά εμβολίων και αντιικών φαρμάκων, των οποίων χρήση έγινε κατά ένα πολύ μικρό μέρος τους και το μεγαλύτερο σαπίζει με ληγμένα πλέον σε αποθήκες.

6. Για την προμήθεια των θερμικών καμερών με συνολικό κόστος 5.200.000 ευρώ  αγοράς και χρήσης (2.500.000 ευρώ για τρεις μήνες) παρατίθεται πλήθος γεγονότων, περιστατικών και μαρτυρικών καταθέσεων που τεκμηριώνουν κατ’ αρχήν τεράστιες πρόδηλες πολιτικές ευθύνες, αλλά παρέχουν και «επαρκείς ενδείξεις» για την άσκηση ποινικής δίωξης για το αδίκημα της απιστίας στην υπηρεσία (άρθ. 256 Π.Κ.) Η τελική τιμή ήταν πολλαπλάσια της διεθνούς τιμής (έκθεση του ΣΔΟΕ προς την Επιτροπή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων).

7. Αντικαρκινικός έλεγχος: το συνολικό ποσόν του αντικαρκινικού εράνου  ανερχόταν στο ύψος των 6.500.000 ευρώ. Διατέθηκαν πράγματι -και από ποια απολογιστικά στοιχεία αποδεικνύεται- τα ποσά των 2.000.000 και 1.500.000 ευρώ για το Εθνικό Αρχείο Νεοπλασιών και για εκστρατεία ενημέρωσης κατά του καρκίνου αντίστοιχα; Ακόμα όμως κι αν ήταν έτσι, πρέπει να διερευνηθεί μια «τρύπα» 810.000 ευρώ.

8. Σύμβαση ΚΕΕΛΠΝΟ-ΟΚΑΝΑ: «Σκάνδαλο διασπάθισης δημοσίου χρήματος μέσω  μίας σύμβασης εξ αρχής μη νόμιμης, αφού, πρώτον, ξέφευγε των καταστατικών δυνατοτήτων του ΚΕΕΛΠΝΟ, δεύτερον εκταμιεύτηκε άμεσα μεγάλο μέρος του ποσού χωρίς να υπάρχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, τρίτον δεν τηρήθηκαν οι ειδικότεροι όροι και, τέταρτον, επειδή το ποσόν των 20 εκατ. ευρώ δεν είχε δυνατότητα να το διαθέσει το ΚΕΕΛΠΝΟ, εφόσον ήταν δάνειο με ειδικό προορισμό και υπό την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου».

9. Διαφημιστικές δαπάνες: Πληρωμή ποσών σε συγκεκριμένα έντυπα, ιστοσελίδες,  ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς ελάχιστης ή μηδενικής επισκεψιμότητας, με ύποπτα ταχείς και εξαιρετικά πρόχειρες διαδικασίες, χωρίς να έχει προηγηθεί πρόσκληση ενδιαφέροντος εκ μέρους του ΚΕΕΛΠΝΟ στους ίδιους μιντιακούς ομίλους. Απευθείας ανάθεση διαφημιστικών εκστρατειών σε συγκεκριμένα διαφημιστικά γραφεία χωρίς τη διενέργεια διαγωνισμών, μέσω διαδικασιών κατάτμησης. Αποτέλεσμα μέσω των αναθέσεων να κατευθύνονται συμβάσεις σε συγκεκριμένους, ικανοποιώντας πολιτικούς φίλους των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών του υπουργείου Υγείας με προφανή πολιτικά αντισταθμιστικά ωφελήματα, ενώ έτσι επηρεαζόταν η αντικειμενικότητα και η αξιοπιστία των εν λόγω Μέσων.

10. Οι συμβάσεις συντήρησης και σίτισης καταδεικνύουν τον τρόπο σκέψης, τις  αντιλήψεις και τις συμπεριφορές κορυφαίων διοικητικών υπαλλήλων του ΚΕΕΛΠΝΟ, μίας δομής, της μοναδικής άλλωστε, που περιφρουρεί τη δημόσια υγεία, ενώ θα έπρεπε να είναι προσεκτικότεροι και να εκτιμούν και τη θέση τους και τη δημόσια περιουσία. Χρειάζεται εδώ δικαστική διερεύνηση, όπως και τα εικονικά τιμολόγια 1,4 εκατομμυρίων ευρώ που διαπίστωσε το ΣΔΟΕ και βρίσκεται στο στάδιο κρίσης της υπόθεσης από Διοικητικά Δικαστήρια.

11. Η υπόθεση «χορηγίας» προς τη Μητρόπολη Καισαριανής με ποσόν που  προσέγγιζε το εκατομμύριο, μάλιστα το ποσόν αυτό δόθηκε ενώ ο ίδιος ο Μητροπολίτης Καισαριανής ήταν μέλος του Δ.Σ. του ΚΕΕΛΠΝΟ και δεν κατέστη νοητό κατά ποιον τρόπο, μεθόδους και αποτελεσματικότητα με τα χρήματα αυτά η Μητρόπολη θα μπορούσε να υλοποιήσει ένα έργο ενημερωτικής εκστρατείας για εξειδικευμένες περιπτώσεις δημόσιας υγείας.

Στη χώρα της «φαιδράς πορτοκαλέας» τα μεγάλα σκάνδαλα, η διαφθορά και η διαπλοκή ως γνωστόν δεν έχουν σχεδόν ποτέ ενόχους και ειδικά στο επίπεδο των κυβερνητικών αξιωματούχων. Ολα τα κόμματα αλλά και τα ΜΜΕ με τις αλλεπάλληλες τηλεδίκες εκτιμούσαν ανέκαθεν ότι αυτός ήταν ο βασικός λόγος της συνολικής απαξίωσης του πολιτικού συστήματος. Ολα αυτά μέχρι τη στιγμή που σε κάποιο καραμπινάτο σκάνδαλο ακούγεται το όνομα έστω ενός πρώην κυβερνητικού αξιωματούχου.

Τότε αυτομάτως όλα μετατρέπονται σε πολιτική σκευωρία. Σήμερα η αντιπολίτευση έχει φτάσει στο σημείο να αμφισβητεί όχι μόνο τα πορίσματα της εξεταστικής επιτροπής αλλά και εισαγγελικές προτάσεις, πορίσματα, εκθέσεις, ελέγχους των ελεγκτικών μηχανισμών (που έγιναν ακόμα και την περίοδο που κυβερνούσε η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ)...

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: