4.4.19

Προχωρά το master plan του ΟΛΠ...

...παρά τα fake news...

Fake news του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου επέμεναν χθες ότι το ΚΑΣ απέρριψε το master plan του ΟΛΠ και βάσει αυτών των δημοσιευμάτων έσπευσε η...
αντιπολίτευση να στρέψει τα πυρά της εναντίον της δήθεν αντιαναπτυξιακής πολιτικής της κυβέρνησης.

Το ΚΑΣ, σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο που προβλέπει ρητώς ότι οποιασδήποτε χωρικής ρύθμισης, όπως το master plan του ΟΛΠ, προηγείται η οριοθέτηση περιοχών που περιέχουν αρχαιότητες, συζήτησε αρχικά την κήρυξη - οριοθέτηση του Πειραιά και στη συνέχεια, στη συζήτηση για το master plan του ΟΛΠ, εξέτασε «μόνο όσες επενδύσεις εμπίπτουν στο πεδίο των αρμοδιοτήτων του, σε συνέχεια σχετικής απόφασης της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων». Η ίδια διαδικασία άλλωστε ακολουθήθηκε και στο παρελθόν, στην αντίστοιχη περίπτωση του Ελληνικού «θωρακίζοντας» θεσμικά την επένδυση.

«Θετική» από την πρώτη γενική πληροφόρηση, ως προς το να προχωρήσει το σύνολο των έργων του επενδυτικού προγράμματος (master plan) του ΟΛΠ, χαρακτηρίζουν στελέχη του οργανισμού τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ωστόσο εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την εμπλοκή του συγκεκριμένου δημόσιου φορέα του υπουργείου Πολιτισμού στα λιμενικά έργα, αναφέροντας ότι κάτι τέτοιο θέτει σε κίνδυνο τις επενδύσεις της κινεζικής εταιρείας, λόγω των αναμενόμενων καθυστερήσεων που αναμένεται να υπάρξουν από τη γραφειοκρατία.

«Αρχικά η Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) είχε θέσει με αστερίσκους ορισμένα λιμενικά έργα του ΟΛΠ ωστόσο έχουν τώρα την έγκριση τους από το ΚΑΣ και αναμένεται να υποβληθεί νέα πρόταση στην ΕΣΑΛ» τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τα στελέχη του Οργανισμού.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ΚΑΣ φέρεται να εγκρίνει την ανέγερση και των τεσσάρων ξενοδοχείων στο λιμάνι ακόμα και αυτό που είχε απορρίψει η ΕΣΑΛ στην περιοχή Πόρτο Λεόνε, ενώ δεν εκφράζει καμία αντίρρηση για τα εμπορευματικά κέντρα όπως οι πενταώροφες αποθήκες στο car terminal και στο logistic center. Ζητεί μόνο αλλαγές στους όρους δόμησης στο 5στερο ξενοδοχείο του Πόρτο Λεόνε.

Στελέχη του ΟΛΠ εξέφρασαν επίσης τον προβληματισμό τους για τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ κατά της χρήσης των ναυπηγοεπισκευαστικών ζωνών στην Κυνόσουρα και τα Αμπελάκια της Σαλαμίνας στα οποία είχε δοθεί παράταση στην άδεια λειτουργίας τους από την προηγούμενη δημόσια διοίκηση του ΟΛΠ μέχρι το 2052.

Το Συμβούλιο επίσης φέρεται να ζητεί ενίσχυση των πολιτιστικών έργων με τη δημιουργία μουσείου ενάλιων αρχαιοτήτων στο Σιλό.

Σημειώνεται πάντως ότι η απόφαση του ΚΑΣ προστατεύει τις επενδύσεις του ΟΛΠ από ενδεχόμενες προσφυγές τρίτων.

Στελέχη του οργανισμού, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δήλωσαν ότι μπορεί η θεσμική κατοχύρωση της έγκρισης του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά και από το ΚΑΣ να προϋποθέτει, σύμφωνα με τον νόμο, την οριοθέτηση περιοχών που περιέχουν αρχαιότητες ή ενδείξεις, ωστόσο ανέφεραν ότι όταν ο ΟΛΠ ήταν δημόσιος δεν υπήρχε καμία εμπλοκή του συγκεκριμένου δημόσιου φορέα στην εξέλιξη των λιμενικών έργων.

Τόνισαν ότι η διοίκηση του Οργανισμού αναμένεται τις επόμενες ημέρες να λάβει στα χέρια της την επίσημη απόφαση του ΚΑΣ για το κάθε έργο ξεχωριστά του master plan ενώ πρόσθεσαν ότι η εταιρεία αντιμετωπίζει το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ ως ενιαίο και απαραίτητο για την αξιοποίηση του λιμανιού και αναμένεται να υποβάλλει τη νέα πρόταση προς την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων(ΕΣΑΛ).

Συνολικά, οι επενδύσεις που αναμένεται να πραγματοποιήσει η Cosco και ορισμένες εκ των οποίων ήδη έχουν ολοκληρωθεί - υποχρεωτικές και πρόσθετες - ανέρχονται στο ποσό των περίπου 580 εκατ. ευρώ.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ είναι ύψους 293,7 εκατ. ευρώ και θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2021, προκειμένου να μεταβιβαστεί στην Cosco και το υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, εκτός από το 51% που απέκτησε το 2016.

Οι εγκρίσεις της ΕΣΑΛ σχετικά με τις υποχρεωτικές επενδύσεις, δίνονται με την προϋπόθεση της έγκρισής τους από το υπουργείο Πολιτισμού μετά από γνωμοδότηση των αρμοδίων Κεντρικών Συμβουλίων και τον όρο ότι κατά την υλοποίηση των έργων θα ληφθούν όλες οι απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις που απαιτούνται από την ισχύουσα νομοθεσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: