20.6.19

Το ΤΑΙΠΕΔ βάφει γαλάζια την Εγνατία...


Τοποθετήσεις κομματικών στελεχών με «γαλάζιο άρωμα» σε διοικητικά συμβούλια κρατικών επιχειρήσεων λίγο πριν από τις εκλογές, ενώ τίποτε δεν έχει προδικάσει το αποτέλεσμά τους. Κατά συνέπεια εγείρονται υποψίες για τις...
μεθοδεύσεις που φαίνεται να ακολουθούνται παρασκηνιακά για την τοποθέτηση νέων μελών στο ΔΣ της Εγνατία Οδός ΑΕ.

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, από το τετραμελές σήμερα ΔΣ της Εγνατία Οδός (επταμελής η σύνθεσή του), η οποία διαχειρίζεται τον μεγάλο οδικό άξονα που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα, παρατηρείται έντονη σπουδή για τον… γαλάζιο χρωματισμό του λίγο πριν από τις εκλογές. Κι αυτό όταν ύστερα από τρίμηνη καθυστέρηση, ενώ είχε ήδη πάρει το πράσινο φως από τις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής, τοποθετήθηκε μόλις την περασμένη εβδομάδα ο νέος διευθύνων σύμβουλος Αθανάσιος Σχίζας, πρώην επικεφαλής της ΓΑΙΟΣΕ. Η καθυστέρηση είχε σχέση με την πρόθεση να τοποθετηθεί ταυτόχρονα με τον κ. Σχίζα νέος πρόεδρος, διότι ο Απόστολος Αντωνούδης ο οποίος εκτελεί χρέη προέδρου σήμερα θεωρείται προσωρινός καθώς είχε κοπεί κατά την αξιολόγηση που διενεργεί για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ ιδιωτική εταιρεία συμβούλων. Ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη, όπως ενημερώνουν από το ΤΑΙΠΕΔ πηγές κοντά στη διοίκηση, αλλά οι τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις πάγωσαν τη διαδικασία και ο Απ. Αντωνούδης θα παραμείνει έως τη λήξη της θητείας του ΔΣ.

Ο… συντονιστής

Εντούτοις προκαλεί έντονο ενδιαφέρον και συνάμα απορίες το γεγονός ότι προωθούνται «γαλάζια» κομματικά στελέχη στο ΔΣ της Εγνατία Οδός λίγο πριν από τις εκλογές κι ενώ, όπως έχει ήδη τονιστεί, η θητεία του ΔΣ έχει μέλλον μόλις τριών μηνών. Οπως επιβεβαιώνει στο Documento ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αρης Ξενόφος, τα μέλη που προτείνονται από την ιδιωτική εταιρεία εξεύρεσης στελεχών είναι ο Αιμίλιος Στασινάκης και ο Βασίλειος Παπάς. Ο μεν πρώτος, αν και στέλεχος σε εγχώρια επενδυτική τράπεζα, έχει τη θέση του συντονιστή ανάπτυξης στη ΝΔ και συγκεκριμένα στην αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας. Ενόψει της ιδιωτικοποίησης της Εγνατία Οδός θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο κ. Στασινάκης βρίσκεται στο στοιχείο του! Η διαδρομή του στη ΝΔ ξεκινάει, όπως αναφέρουν πηγές από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, επί εποχής Αλογοσκούφη στο υπουργείο Οικονομικών όπου ανέλαβε ως γενικός γραμματέας ΔΕΚΟ. Μετά την πτώση της κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή βρίσκεται στο περιβάλλον του Κώστα Χατζηδάκη. Και μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η ανάληψη του εν λόγω κομματικού οφίτσιου απετέλεσε πρόταση του ίδιου του κ. Χατζηδάκη.

Από την άλλη ο κ. Παπάς φέρεται φίλα προσκείμενος στη ΝΔ. Ο ίδιος, αρχιτέκτονας στο επάγγελμα, βρίσκεται είτε ως μέλος του ΔΣ είτε ως πρόεδρος στο Γενικό Νοσοκομείο Παπαγεωργίου της Θεσσαλονίκης. Οπως αναφέρουν πληροφορίες από τη Θεσσαλονίκη ο κ. Παπάς παραμένει τόσα χρόνια στο ΔΣ του νοσοκομείου τιμητικά, διότι είχε συμμετάσχει στην αποπεράτωσή του.

Προς το παρόν, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές από το ΤΑΙΠΕΔ, δεν έχει περάσει η τοποθέτησή τους στο ΔΣ της Εγνατία Οδός, καθώς ναι μεν η εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων με την οποία συνεργάζεται το ταμείο έχει εισηγηθεί θετικά, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησής τους.

Και στο βάθος Φορτσάκης

Σημειωτέον ότι ρόλο νομικού συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας έχει αναλάβει η νομική εταιρεία στην οποία συμμετέχει ο βουλευτής της ΝΔ Θεόδωρος Φορτσάκης.

Η Εγνατία αποτελεί καταλύτη για τις επενδύσεις της βόρειας Ελλάδας σε μεταφορές, βιομηχανία και τουρισμό. Διευκολύνει σημαντικά το εμπόριο και τη μετακίνηση, φέρνοντας την Ηπειρο και τη δυτική Μακεδονία πιο κοντά στο μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπως και την υπόλοιπη Μακεδονία και τη Θράκη. Για την ακρίβεια το 36% του πληθυσμού της χώρας όπου παράγεται το 33% του ΑΕΠ. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο ενώνει τα μεγάλα οικονομικά και βιομηχανικά κέντρα της Δύσης με αυτά της Ανατολής δημιουργώντας άρρηκτο εμπορικό σύνδεσμο. Αποτελεί επίσης συλλεκτήρια οδό για το σύστημα μεταφοράς στα Βαλκάνια και στη νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς οι Πανευρωπαϊκοί Διάδρομοι IV (Βερολίνο – Σόφια – Θεσσαλονίκη), IX (Ελσίνκι – Αλεξανδρούπολη) και Χ (Βιέννη – Βελιγράδι – Θεσσαλονίκη) καταλήγουν στην Εγνατία Οδό. Για τους λόγους αυτούς οι «άριστοι» του Κυριάκου έχουν κάνει στενό μαρκάρισμα στο ΔΣ της εταιρείας…

documento.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: