16.9.19

Έρχεται αύξηση σε βενζίνη και πετρέλαιο θέρμανσης...

Για αύξηση 4-5% στη βενζίνη μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας, αλλά και αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης προειδοποιεί o πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου.

Ήδη από...
το πρωί της Τρίτης θα αυξηθεί η βενζίνη πανελλαδικά και μέχρι το τέλος της εβδομάδας η αύξηση θα φτάσει στο 5%, σύμφωνα με όσα είπε στο News 24/7, ως αποτέλεσμα του βομβαρδισμού των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων της Aramco στη Σαουδική Αραβία το Σάββατο.

Υπενθυμίζεται, ότι μετά τον βομβαρδισμό, το αργό εκτινάχθηκε έως και κατά 20% στην τιμή του, για να υποχωρήσει μόνο μετά τις δηλώσεις πετρελαιοπαραγωγών χωρών για επάρκεια αποθεμάτων.

«Αυτό που συμβαίνει με τη Σαουδική Αραβία, θα έχει ό,τι επιδράσεις είχε και με τον Περσικό Κόλπο με το πλοίο. Εδώ όμως είναι μεγαλύτερο το πρόβλημα, γιατί η Aramco είναι ένα τεράστιο διυλιστήριο και καλύπτει περίπου το 30% των αναγκών του πλανήτη. Γι' αυτό – και ενώ ήδη το παραγόμενο προϊόν έχει μειωθεί κατά 50%- θα υπάρχει αρνητική επίπτωση τόσο στην αγορά όσο και στις τιμές» λέει ο Γ. Ασμάτογλου.

Παρά το γεγονός πως η κατεύθυνση στις τιμές των πρατηρίων ήταν πτωτική, από την Τρίτη κιόλας, τα καύσιμα θα υποστούν αύξηση. «Με τη μέση τιμή να είναι πανελλαδικά στο 1.62 και στα μεγάλα αστικά κέντρα να φτάνει και το 1.50, οι τιμές μέχρι τέλος της εβδομάδας θα ανέβουν μέχρι και 5%. Δηλαδή αν ένα πρατήριο πουλάει στο 1.62 ευρώ, θα φτάσει στο 1.69-1.70. Οι αυξήσεις θα ξεκινήσουν από αύριο το πρωί (σσ. Τρίτη) γιατί τα καύσιμα που αγοράστηκαν και θα αγοραστούν αύριο έχουν αυξημένη τιμή».

Αναφερόμενος στο πετρέλαιο θέρμανσης που αναμένεται να αρχίσει να πωλείται από τον επόμενο μήνα, ο Γ. Ασμάτογλου εκτιμά: «Είχαμε υπολογίσει ότι θα πωλείται στο 1 ευρώ ανά λίτρο αλλά μετά τις εξελίξεις θα φτάσει στο 1.20. Η αύξηση είναι δεδομένη σε όλα τα καύσιμα. Τόσο στα υγρά όσο και στα αέρια. Είτε η Ελλάδα αγοράζει από τη Σαουδική Αραβία είτε δεν αγοράζει, η τιμή του αργού πετρελαίου, θα αυξηθεί παγκοσμίως. Αυτό θα επιβαρύνει όχι μόνο τα υγρά καύσιμα, αλλά και τα αέρια. Συνεπώς θα αυξηθεί και το κόστος παραγωγής των αγαθών. Αυτό πρέπει να αποφευχθεί».

Σε ερώτηση για το αν μπορεί να απορροφηθεί η αύξηση από τους πρατηριούχους, η απάντηση είναι αρνητική: «Δεν μπορεί να απορροφηθεί. Η αύξηση είναι 50 ευρώ ανά 1.000 λίτρα. Και 50 ευρώ ανά 1.000 λίτρα ο πρατηριούχος δεν κερδίζει. Όταν η αύξηση υπερβαίνει το κέρδος του πρατηριούχου, δεν πρόκειται να απορροφηθεί ποτέ».

Μοναδική λύση, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Όπως είπε έχει ήδη γίνει συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη και τόσο ο ίδιος όσο και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, είναι ενήμεροι για το θέμα. Από την συνάντηση δεν προέκυψε κάποια θετική ή αρνητική απάντηση καθώς επαφίεται στην διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους θεσμούς. «Εμείς έχουμε καταθέσει πρόταση μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Δεν είναι συγκεκριμένη, καθώς πρέπει να βρεθούν ισοδύναμα πρώτα. Αυτό είναι θέμα του οικονομικού επιτελείου του κράτους»...

Δεν υπάρχουν σχόλια: