7.4.20

Αρνούμαι να πεθάνω στο σπίτι μου...

Όλο και περισσότερες καταγγελίες έρχονται στην επιφάνεια για ανειδίκευτους υπαλλήλους call center ιδιωτικής πολυεθνικής χωρίς ιατρικό υπόβαθρο που απαντά τις κλήσεις πολιτών στο 1135 του ΕΟΔΥ και συμβουλεύουν πολίτες να...
μείνουν σπίτι όπως και να μην εξεταστούν ακόμη και αν τους περιγράφουν ότι έχουν συμπτώματα.

«Αρνούμαι και εγώ και η οικογένειά μου και όλος ο κόσμος να πεθάνουμε στο σπίτι μας ή στην καλύτερη περίπτωση να αρρωστήσουμε χωρίς τεστ και χωρίς ιατρική παρακολούθηση», καταγγέλλει στο documentonews.gr η φαρμακοποιός Κική Καρυδάκη.

Είναι η μητέρα ενός 38άχρονου, που αν και ανήκει στις ευπαθείς ομάδες και εμφάνισε τα συμπτώματα του κορονοϊού, το 1135 του ΕΟΔΥ τον είχε συμβουλεύσει να μείνει σπίτι και να «πλένει χεράκια». Σήμερα, νοσεί με τον Covid-19 όπως και η σύζυγός του και το γνωρίζει επειδή έκανε την περασμένη Δευτέρα, 30 Μαρτίου το τεστ σε ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο, πληρώνοντάς το πανάκριβα.

Με ανοιχτή ακόμη την έρευνα για το θάνατο της 40άχρονης γυναίκας από την Καστοριά, μητέρα τριών παιδιών που πέθανε στο σπίτι της και φέρεται να είχε επικοινωνήσει με τον ΕΟΔΥ και να της είπαν να μείνει σπίτι χωρίς να εξεταστεί για κορονοϊό, έχει προκύψει τεράστιο ζήτημα για τη Δημόσια Υγεία, για το ποιος διαχειρίζεται εν μέσω πανδημίας το τηλεφωνικό κέντρο, τι συμβουλεύει και σε ποια επιστημονική βάση.

Κάτσε σπίτι, πλύνε χέρια
Όπως καταγγέλλει στο documentonews.gr η 67άχρονη φαρμακοποιός, ο γιος της κάλεσε στις 17 Μαρτίου το τετραψήφιο νούμερο του ΕΟΔΥ καθώς εκδήλωσε τα πρώτα συμπτώματα του κορονοϊού. Αν και ανέφερε στον υπάλληλο που βρισκόταν στην άλλη άκρη της γραμμής ότι πέρυσι το καλοκαίρι είχε νοσηλευθεί με κολπική μαρμαρυγή και ότι ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, εκείνος ακολουθώντας τον περίφημο “αλγόριθμο” του ΕΟΔΥ, του πρότεινε να καθίσει στο σπίτι και να τηρεί τους κανόνες προσωπικής υγιεινής.

Το ίδιο συνέβη και την επόμενη ημέρα, 18 Μαρτίου όταν τηλεφώνησε ξανά προσπαθώντας να μιλήσει με κάποιον ειδικό και να κάνει το τεστ. Τις επόμενες ημέρες με τα συμπτώματα να παραμένουν (ξηρός βήχας, δέκατα, απώλεια όσφρησης και γεύσης) αναγκάστηκε να καλέσει η ίδια η κα Καρυδάκη. Όπως διηγείται στο Documento, αφού ρώτησε τον κύριο που σήκωσε τη γραμμή αν είναι υγειονομικός και της απάντησε αρνητικά, ζήτησε να μιλήσει με γιατρό. Εκείνος της είπε ότι δεν μπορεί να τη συνδέσει.

Αφού ο 38άχρονος εξετάστηκε σε ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο και διαγνώστηκε θετικός, δυο ολόκληρες εβδομάδες μετά το πρώτο τηλεφώνημα στον ΕΟΔΥ, επικοινώνησαν πάλι με τον οργανισμό. «Πήρα και μίλησα με γιατρό από τον ΕΟΔΥ που μου είπε ότι αυτό που έγινε είναι εγκληματική ενέργεια και χρήζει καταγγελίας», λέει καλώντας και άλλους πολίτες να βγουν μπροστά.

Το... εθελοντικό call center

Πίσω από τη γραμμή του ΕΟΔΥ 1135 κρύβεται ιδιωτική εταιρεία. Αυτό επιβεβαιώνει και ο ίδιος ο οργανισμός σε απάντησή στο Documento. Όπως έχει δημοσιευτεί σε ΜΜΕ, πρόκειται για την πολυεθνική εταιρεία Teleperformance. Υπάλληλοί της σηκώνουν τα τηλέφωνα των πολιτών - που θεωρούν ότι έχουν καλέσει τον ΕΟΔΥ. Αν κριθεί βάσει αλγορίθμου τότε ή θα παραπέμψουν τις κλήσεις σε εξειδικευμένο προσωπικό του οργανισμού ή όχι. Όμως η απόφαση δεν είναι απλή. Μπορεί να γίνει ζωής και θανάτου.

Μιλώντας στο documentonews.gr πηγή που έχει γνώση του τί γινόταν μέχρι πρότινος στο call center της πολυεθνικής, αναφέρει ότι οι υπάλληλοι περνούσαν ελάχιστη εκπαίδευση για να ενταχθούν στο τηλεφωνικό κέντρο που εξυπηρετεί τον ΕΟΔΥ τη στιγμή που άλλα σεμινάρια για άλλα call center εξυπηρέτησης πολιτών της ίδιας πολυεθνικής διαρκούσαν ακόμα και 4 εβδομάδες. Το τοπίο της εκπαίδευσης παραμένει μέχρι και σήμερα αρκετά θολό.

H εταιρεία αν και αρχικά ζητούσε εθελοντές για να στελεχώσει το τμήμα, όπως δημοσίευσε και η σελίδα στο Facebook “Μένουμε Ενεργοί - υγεία, συλλογικότητα, αλληλεγγύη”, σύμφωνα με άλλη πηγή που μίλησε στο Documento και θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία της, πλέον κάνει προσλήψεις.

Η ίδια, όπως μας λέει, παρακολούθησε τρίωρο σεμινάριο και έχοντας άμεση γνώση και από τον τρόπο λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου στα γραφεία του ΕΟΔΥ, δηλώνει ότι αυτό που συμβαίνει «είναι κίνδυνος για τη Δημόσια Υγεία».

Επικίνδυνες οι τηλεφωνικές διαγνώσεις

«Η τηλεφωνική επικοινωνία με τον ασθενή είναι τακτική η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μια πρώτη συμβουλή αλλά έχει ένα όριο, γιατί διάγνωση του κορονοϊού δεν μπορεί να βγει ούτε από το τηλέφωνο ούτε από διαδικασίες τηλεϊατρικής που έχουν αρχίσει να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια», δήλωσε στο Documento της Κυριακής ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, δρ. Γιώργος Ελευθερίου.

«Η διάγνωση μιας πιθανής πνευμονίας γίνεται με εξέταση και με εργαστηριακό έλεγχο ή τουλάχιστον θα έπρεπε να μπορεί ο γιατρός να βάλει ένα ακουστικό, να κάνει μια γενική αίματος και να πάρει έναν κορεσμό οξυγόνου. Συνεπώς η διαχείριση των πιθανών κρουσμάτων με ένα απλό τηλεφώνημα έχει ένα όριο», πρόσθετε...

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: