14.3.11

Ο νέος χάρτης των σχολείων ...


Λιγότερους µαθητές ανά τάξη από όσους προβλέπει ο νόµος θα έχουν τελικά τα σχολεία της Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης που συνενώνονται σε όλη τηχώρα, ενώ στα Δηµοτικάο αριθµόςπαραµένει ίδιος, δηλαδή έως 25 το πολύ.

Σήµερα ηυφυπουργόςΠαιδείαςΕύη Χριστοφιλοπούλου υπογράφει εγκύκλιο, σύµφωναµε την οποίαστη Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση, όπου ... ο αριθµός µαθητών ανά τάξη είναι σήµεραµε βάση τον νόµο 30,σε όσα σχολεία συνενωθούν θα επιτρέπεται αριθµός έως 25 +10% όπου χρειάζεται, άρα έως 27-28 ανάτάξη.

Επιπλέον, ο συνολικός αριθµός µαθητών στα υπό συνένωση σχολεία ξεπερνά τα 400 παιδιά σε µόλις 6 περιπτώσεις, ενώ αρκετά από τασχολεία που καταργούνται βρίσκονταν ήδη σε αναστολή λειτουργίας λόγωέλλειψης µαθητών. Στα µεγάλα αστικά κέντρα οι συνενώσεις αφορούν κυρίωςτα συστεγαζόµενα σχολεία, ενώ στην περιφέρεια δόθηκε έµφαση στα ολιγοθέσια µόνο εκεί όπου οι συνθήκες το επέτρεπαν.
Συγχωνεύονται 1.933 σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΝIKOΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Από τα περίπου16.000 σχολεία της χώρας συγχωνεύθηκαν 1.933, εκ των οποίων 1.523 Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης που ενώνονται σε 672 και 410 ∆ευτεροβάθµιας που ενώνονται σε 205. Πρόκειται για τον µεγαλύτερο αριθµό συγχωνεύσεων τηςτελευταίας 12ετίας, υπερδεκαπλάσιο από τον αντίστοιχο περσινό. Ωστόσο, 98 από τα συγχωνευόµενα σχολεία βρίσκονταν ήδη σε αναστολή, ενώ 18 δεν είχαν µαθητές. Επίσης στην Αττική εκλείπει το φαινόµενο κοινού προαυλισµού µαθητών διαφορετικών βαθµίδων ενώ δηµιουργούνται61 νέα 12θέσια σχολεία που θα ενταχθούν στα πιλοτικά Ολοήµερα.

Οι λόγοι των συνενώσεων, σύµφωνα µε την υπουργό Παιδείας Αννα ∆ιαµαντοπούλου, είναι πρωτίστως εκπαιδευτικοί και έχουν ως σκοπό τη βελτίωση ποιότητας της εκπαίδευσης. Στόχος είναι η δηµιουργία εύρωστων σχολικών µονάδων οι οποίες θα έχουν τη δυνατότητα – και τις υποδοµές – να υποστηρίξουν τις καινοτόµες δράσεις που δροµολογούνται στο Νέο Σχολείο.

Οι συνενώσεις καλύπτουν ακόµα την ανάγκη των σχολείων ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης σε εργαστηριακές υποδοµές και εκπαιδευτικό προσωπικό. Παράλληλα οι συνενώσεις, κατά το υπουργείο, θα επιφέρουν και ορθολογική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναµικού, το οποίο ήταν κατανεµηµένο µε άνισο τρόπο λόγω της ύπαρξης πολλών ολιγοθέσιων και κατακερµατισµένων σχολικών µονάδων.

οί ΚΑΤΗΓΟΡΊΕς
n Τα µικρά ∆ηµοτικάΣχολεία στα χωριά, όπου ένας ήδύο δάσκαλοι αναλαµβάνουν και τις 6 τάξεις και όπου δεν υπάρχει δυνατότηταγυµναστή και καθηγητή ξένης γλώσσας. Ο στόχος των 6θέσιων ∆ηµοτικών Σχολείων, όπου κάθε τάξη έχει τον δάσκαλό της, επιτυγχάνεται πλέον σε µεγάλο βαθµό.

n Στα αστικά κέντρα, αντίστοιχα, η συνένωση ∆ηµοτικών Σχολείων που συστεγάζονται ή συναυλίζονται δίνει τη δυνατότητα να ενταχθούν τα σχολεία αυτά, που γίνονται 12θέσια, στα πιλοτικά Ολοήµεραµε Ενιαίο Αναµορφωµένο Πρόγραµµα.

n Τα πολύ µικρά Γυµνάσιακαι Λύκεια που δεν εξασφαλίζουν τον απαιτούµενο αριθµό µαθητών για ουσιαστική εφαρµογή των κατευθύνσεων και τουισχύοντος ωρολόγιου προγράµµατος, πολύ δε περισσότερο των επερχόµενων αλλαγών που ξεκινούν από την Α’ Λυκείου και τα πιλοτικά Γυµνάσια από τον Σεπτέµβρη του 2011.


Τα κριτήρια για τον νέο σχολικό χάρτη
, ΤΗΣ ΕΥΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ υφυπουργού Παιδείας

Η χώρα μας έχει πολυκερµατισµένη δοµή σχολικών µονάδων. Το γεωγραφικό ανάγλυφο και η νησιωτικότητα εξηγούν µερικώς τη διάρθρωση αυτή. Ωστόσο η λογική του «κάθε χωριό, κάθε γειτονιά και σχολείο» ή µικρά σχολεία στο ίδιο κτίριο ή αυλή σταµατά εκεί όπου το σχολείο δεν έχει το µέγεθος για να παρέχει ποιοτική και ολοκληρωµένη παιδεία. Αντίθετα, όπου δενυπάρχει η δυνατότητα ασφαλούς µεταφοράς, χωρίς ταλαιπωρία των µαθητών, οι συνενώσεις αποφεύγονται, ακόµα και αν είναι ενδεδειγµένες παιδαγωγικά, ενώ σε καµία περίπτωση δεν οδηγούν σε αύξηση του µέγιστου αριθµού των µαθητών ανά τάξη.

Φέτος επιχειρήσαµε συνενώσεις και ιδρύσεις µε βάση τον Ν.1566/1985 µε ιδιαίτερη έµφαση.Η µεταρρύθµιση του «Καλλικράτη» δηµιουργείευνοϊκότερες προϋποθέσεις για έναν νέο σχολικό χάρτη. Οκυρίαρχος λόγος όµως είναι πάντα εκπαιδευτικός. Επιχειρούµετο αυτονόητο: σχολεία όπου η κάθε τάξη να έχει τον δάσκαλό της, χωρίς να πρέπει ο εκπαιδευτικός να διδάξει δυο, τρεις, ακόµα και έξι τάξεις ταυτόχρονα, και όπου κοινωνικοποιούνται τα παιδιά και αναπτύσσεται άµιλλα πουαυξάνει τις επιδόσεις τους.

Η ανάγκη για εύρωστες µονάδες συνδέεται επίσης µε το Νέο Σχολείο. Το ψηφιακό σχολείο, το πρόγραµµα τωνπιλοτικών ∆ηµοτικών Σχολείων, µε Τέχνη,Φιλαναγνωσία, Πληροφορική και Αγγλικά ενσωµατωµένα στο κανονικό πρόγραµµα, το Νέο Λύκειο µε µαθησιακή εµβάθυνση και εξειδικεύσεις αλλά ιδίως µε δραστηριότητες (ατοµικά σχέδια, όµιλοι) απαιτούν ισχυρά και µεγάλα σχολεία στην υπηρεσία του µαθητή.
ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: