13.4.11

Θύμα της κρίσης η ταχυδρομική αγορά...


«Λαβωμένη» από την κρίση εισήλθε στο 2011 η ταχυδρομική αγορά. Αυτό ήταν ένα από τα πρώτα μηνύματα της σημερινής ημερίδας της ΕΕΤΤ «Προς απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγοράς: Ευρωπαϊκή Πρακτική και Εθνική Πρωτοβουλία» που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, με τη συμμετοχή εκπροσώπων επιχειρήσεων και θεσμικών φορέων. Και αυτό διότι, όπως... ομολόγησαν οι σύνεδροι, «η ταχυδρομική δαπάνη είναι ελαστική δαπάνη», με ό,τι αυτό σημαίνει σε περίοδο κρίσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, καθηγητής, κ. Λ. Κανέλλος το 2010 η πτώση του τζίρου του ταχυδρομικού κλάδου έφτασε το 5% και τα 37 εκατ. ευρώ, η μείωση των διακινούμενων αντικειμένων έφτασε τα 55 εκατ. αντικείμενα (και ποσοστό 7,6%), ενώ οι απώλειες των θέσεων εργασίας ξεπέρασαν τις 3.550, συρρικνώθηκαν δηλαδή κατά 16,8%.

Όπως τόνισε, το πλάνο του Ρυθμιστή για τα επόμενα χρόνια θα στηρίζεται αφ' ενός στην ανάπτυξη της ταχυδρομικής αγοράς και την προστασία του καταναλωτή και αφ' ετέρου στην διασφάλιση της ποιότητας της καθολικής υπηρεσίας. Η ΕΕΤΤ εντός του 2011 θα μεριμνήσει για την εφαρμογή του νομοσχεδίου για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες- όταν αυτό καταστεί νόμος του κράτους -, θα διερευνήσει ζητήματα ανταγωνισμού, θα ξεκινήσει ελέγχους για την ποιότητα της Καθολικής Υπηρεσίας και θα ενδυναμώσει το εποπτικό της έργο.

Το διαδίκτυο αλλάζει την ταχυδρομική αγορά

Όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Σπ. Βούγιας, ο οποίος ήταν ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης, τα έως τώρα στοιχεία δείχνουν τη σταδιακή μείωση στη διακίνηση των αντικειμένων αλληλογραφίας, η οποία οφείλειται αφ' ενός στην οικονομική κρίση και αφ' ετέρου στην ολοένα και αυξανόμενη χρήση μέσων επικοινωνίας.

Ακόμη, ο κ. Βούγιας επισήμανε την άνοδο στη διακίνηση των δεμάτων, εξαιτίας της αυξανόμενης πραγματοποίησης εμπορικών συναλλαγών μέσω διαδικτύου, η οποία μεταφράζεται σε αύξηση της χρήσης ταχυδρομικών και ταχυμεταφορικών υπηρεσιών, κοινώς πόρτα - πόρτα.

Επίσης, ο υφυπουργός σημείωσε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στις χαμηλές θέσεις στην Ε.Ε. στην αγορά του επιστολικού ταχυδρομείου ανά κάτοικο, στα ετήσια έσοδα ανά ταχυδρομικό καστάστημα και στα έσοδα ανά εργαζόμενο.

Ο κ. Βούγιας προανήγγειλε την ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο της ευρωπαϊκής οδηγίας 2008/6/ΕΚ, η οποία προβλέπει το σταδιακό άνοιγμα της ταχυδρομικής αγοράς, την λήψη μέτρων εκσυγχρονισμού και αναδιάρθρωσης των ταχυδρομικών φορέων και τη διασφάλιση καθολικής υπηρεσίας. Πρόκειται, για βήματα, τα οποία θα ακολουθήσουν την ψήφιση του πρόσφατου νομοσχεδίου για τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, το οποίο ανοίγει την αγορά, εξασφαλίζοντας όμως την καθολική, ταχυδρομική υπηρεσία.

Ο υφυπουργός τόνισε την ανάγκη για περαιτέρω ανάπτυξη ορισμένων ήδη παρεχόμενων ταχυδρομικών υπηρεσιών, όπως η διανομή πόρτα - πόρτα και το διαφημιστικό ταχυδρομείο, για δημιουργία καινοτόμων προϊοντων (χρηματοπιστωτικά, ασφαλιστικά κτλ), καθώς και για τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών υπέρ της βελτίωση της ποιότητας και της επίτευξης οικονομιών κλίμακος.

Τα ΕΛΤΑ επέστρεψαν στην κερδοφορία

Σε παρέμβασή του ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, κ. Χρ. Βαρσάμης τόνισε ότι το 2010 η εταιρία επέστρεψε στην κερδοφορία, καθώς μείωσε λειτουργικές και άλλες δαπάνες, εφήρμοσε πρόγραμμα αναδιάρθρωσης της επιχείρησης και πέτυχε στόχους βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών.

Όπως εξήγησε το 2010 τα ΕΛΤΑ διακίνησαν 670 εκατ. ταχυδρομικά αντικείμενα, απασχολώντας 8.697 εργαζομένους, ενώ σημείωσε ότι το ικανό ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ασφαλή πορεία μίας ταχυδρομικής επιχείρησης. Επίσης, σημείωσε ότι η εταιρία πέτυχε την βελτίωση των δεικτών ταχύτητας διανομής και αξιοπιστίας, φτάνοντας τους στόχους που είχε θέσει.

Ο κ. Βαρσάμης σημείωσε ότι απομένουν 630 ημέρες έως το άνοιγμα της αγοράς, κατά τη διάρκεια των οποίων θα πρέπει να γίνουν πάρα πολλά πράγματα από την κυβέρνηση, την ΕΕΤΤ, τα ΕΛΤΑ και τους φορείς της αγοράς.

Ακόμη, μιλώντας για την απελευθέρωση των ταχυδρομείων, ανέφερε ότι θα χρειαστεί να υπάρχει πλήρης χρηματοδότηση της καθολικής υπηρεσίας - δηλαδή του δικτύου και των υποδομών των ΕΛΤΑ που θα μοιράζονται όλοι οι πάροχοι -, τόνισε την ανάγκη για ένα δίκαιο περιβάλλον ανταγωνισμού των ταχυδρομικών φορέων, ενώ ζήτησε την εξασφάλιση ενιαίων εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων για όλους τους εργαζομένους στις εν λόγω επιχειρήσεις.

Η λειτουργία του ταμείου αποζημίωσης

Το ταμείο αποζημίωσης αποτελεί το αγκάθι μεταξύ της κυβέρνησης - ΕΛΤΑ και των ιδιωτικών φορέων, καθώς οι τελευταίοι θα καλούνται να χρηματοδοτούν την λειτουργία του καθολικού, ταχυδρομικού δικτύου, προκειμένου να μπορούν όλοι να παράσχουν υπηρεσίες σε ολόκληρη τη χώρα. Οι φορείς της αγοράς δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένοι να επιδοτήσουν το συγκεκριμμένο ταμείο και ζητούν να καλυφθεί η λειτουργία του από την κυβέρνηση, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της ACS, κ. Απ. Γεωργαντζής.

«Μπλόκο» από τους συνδικαλιστές

Στο μεταξύ, κοινές δράσεις για τον δημόσιο χαρακτήρα των ΕΛΤΑ και του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου αποφάσισαν σήμερα οι συνδικαλιστικοί φορείς των δύο επιχειρήσεων. Τα συνδικάτα λένε «όχι» στην αποκρατικοποίηση των οργανισμών και ζητούν συνάντηση με την πολιτική ηγεσία, προκειμένου να καταθέσουν τις απόψεις τους.
BHMA

Δεν υπάρχουν σχόλια: