20.8.12

Το παιδί του μαγαζάτορα...


Ρούλα Γεωργακοπούλου

Είναι σαφές γιατί διάλεξε τη μέρα να αυτοπυρποληθεί η Χίος. Με τη φρυκτωρία της, με το εκούσιο ή ακούσιο ολοκαύτωμά της, έκανε σινιάλο στην άλλη ιστορική νήσο, την Υδρα. Εκείνη όμως παράκουσε κι έριξε στα σκυλιά την τιμή της. Την....

περιγελάει τώρα και τη μέμφεται κόσμος και κοσμάκης. Εχω ντραπεί ακόμη εγώ, μια Λαρισαία, μια καμπήσια, μια ουτιδανή, να διαβάζω στο Διαδίκτυο για «Λερναία Υδρα» και άλλα τέτοια σχετλιαστικά, με αποκορύφωμα εκείνη την αγριόφατσα από το καρτούν του Φρανκ Μίλερ να φωνάζει «This is Hydra»...
Πολλοί μάλιστα μπαίνουν στον κόπο να ανασύρουν περιπτώσεις από τα κρυμμένα μας, εκείνα που ο Διονύσιος Σολωμός συνόψισε ως «η Διχόνοια που βαστάει ένα σκήπτρο η δολερή», αλλά ποιος αντέχει να φτάσει ώς τον στίχο 144 τού «Υμνου εις την Ελευθερίαν»; Μέχρι κι ο Μάντζαρος το απέφυγε, παραδίδοντας μια πιο συφερτική εκδοχή του εθνικού μας μύθου.
Δεν είναι η πρώτη φορά που καπετανάτα και τοπικές συμμορίες επιτίθενται και ακρωτηριάζουν το νέο ελληνικό κράτος, του οποίου υποτίθεται ότι είναι ιδρυτές. Ας δαγκώσει ο καθένας ό,τι θέλει. Στήθος, μπούτι, φτερούγα. Αρκεί να ξέρει ότι στην πραγματικότητα δαγκώνει τα παιδιά του.
Τα είδα με τα μάτια μου αυτά τα σύγχρονα Θυέστεια δείπνα σε κυκλαδίτικες παραλίες με ομπρέλες και ξαπλώστρες. Πριν προλάβω να ξεδιπλώσω την πετσέτα μου, πιτσιρικάκια όχι πάνω από πέντε - έξι χρονών ξεφύτρωναν από το πουθενά να μου ζητήσουν το αντίτιμο, άνευ αποδείξεως, εννοείται. Δεν ξέρω κιόλας αν πίσω από κανένα αρμυρίκι κρυβόταν ο εκμεταλλευτής της αθωότητάς τους, όπως παλιά φαντασιωνόμασταν ότι συντρέχει με τα παιδιά των φαναριών. Το ζήτημα είναι ότι αυτά τα παιδιά δεν ήταν παιδιά κανενός μετανάστη ή έστω ντόπιου δουλέμπορα, αλλά τα ίδια τα παιδιά του πρωτομάστορα, συγγνώμη του μαγαζάτορα ήθελα να πω. Σου λέει, τόσα κορμιά κάθε μέρα αφιονισμένα για ήλιο επί τρία, τέσσερα ευρώ το καθένα, νάτην η επόμενη τρύπα στα πλευρά της καλντέρας ή όπου αλλού.
Δεν είναι καλό να ξεμπροστιάζεις γονείς μπροστά στα παιδιά τους, στην ηλικία μάλιστα της φουλ εξιδανίκευσης. Ειδικά γι' αυτή την περίπτωση όμως έκανα την καρδιά μου πέτρα και ζήτησα από τον πιτσιρικά να μου φέρει την απόδειξη. Την άλλη φορά θα του ζητήσω να μου τη φέρει μαζί με τον κηδεμόνα του.


ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: