14.5.14

Πράσινοι και μπλε κόκκοι...

Το ΕΣΡ δεν ασχολείται με την ουσία των προεκλογικών διαφημιστικών μηνυμάτων των κομμάτων, αλλά μόνο με τους τύπους.

Τι κι αν η Νέα Δημοκρατία στο προεκλογικό της σποτ κατακρεουργεί, πέραν κάθε πολιτικής δεοντολογίας, τα...
λόγια του Μπαράκ Ομπάμα ώστε να τα προσαρμόσει στην προεκλογική της προπαγάνδα;

Το ΕΣΡ νίπτει τας χείρας του, παραμένει κολλημένο στους τύπους και θεωρεί πως όλα είναι σύννομα. Δεν μπαίνει στην ουσία, δεν τσεκάρει αν υφίσταται παραπλάνηση του τηλεοπτικού κοινού, ελέγχει μόνο τα τυπικά!

Οπως, λόγου χάριν, αν πριν από τη μετάδοση του διαφημιστικού σποτ προηγείται η σήμανση «Ακολουθεί Πολιτική Διαφήμιση». Η νομοθεσία είναι στάνταρ για τις πολιτικές διαφημίσεις: κατ’ αρχάς «πρέπει να περιέχουν σαφή μνεία του κόμματος το οποίο τις παρήγαγε». Το καταλάβαμε· της Ν.Δ. είναι όντως.

Και, κατά δεύτερον, δεν πρέπει να «προσβάλλουν την προσωπικότητα συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων», ούτε το «κύρος ή την αξιοπρέπεια κάποιου κόμματος». ΟΚ και αυτά. Οπότε, όλα νόμιμα και ηθικά; Εννοείται: «Εν όψει τούτων, οι υπό κρίση πολιτικές διαφημίσεις εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις που προαναφέρθηκαν είναι νόμιμες» γράφει στην ομόφωνη απόφασή του το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Υπενθυμίζουμε, η Ν.Δ. έκοψε κι έραψε σε διαφημιστικό προεκλογικό της μήνυμα δηλώσεις του προέδρου της Αμερικής ώστε να τη βολεύουν, μήπως και φανεί επιτέλους αυτό το καταραμένο φως στην άκρη του τούνελ – την αποκάλυψη έκανε το thepressproject.gr.

Με άλλα λόγια, αν βγει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ και φτιάξει ένα σποτ στο οποίο θα υποστηρίζει πως η ανεργία στην Ελλάδα είναι 70%, το ΕΣΡ θα ασχοληθεί μόνο με την ώρα που μεταδόθηκε η διαφήμιση κι αν είναι διακριτή, ως πολιτική (διαφήμιση), από τις υπόλοιπες. Χα! Αν βγει όμως ένα απορρυπαντικό και πει πως έχει μπλε και πράσινους κόκκους ενώ, πιθανότατα, ίσως, να περιέχει και κίτρινους, τότε το ΕΣΡ θα επιληφθεί άμεσα της υποθέσεως και ο πέλεκυς της δικαιοσύνης (του) θα πέσει βαρύς στους φταίχτες. Πάνω απ’ όλα ο νόμος!

Δημήτρης Κανελλόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: