8.9.17

Θα (του) τα πουν και κατ’ ιδίαν...

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας ΓαβρόγλουΣε σαθρό έδαφος θα πραγματοποιηθεί η συνάντηση του υπουργού Παιδείας και των εκπροσώπων της...
Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, καθώς από τη συνεδρίαση της περασμένης Τρίτης του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προέκυψαν σοβαρές διαφωνίες σε βασικά σημεία της πρότασης Γαβρόγλου.

«Το Λύκειο πρέπει να έχει αυτόνομο παιδαγωγικό χαρακτήρα, να μην υπακούει στις επιταγές του Πανεπιστημίου και να μην αποτελεί προθάλαμο για την Τριτοβάθμια. Στη Γ’ Λυκείου είναι απαραίτητο να υπάρχει ένας βασικός κορμός μαθημάτων με στόχο μια ισχυρή γενική παιδεία για όλους τους μαθητές.

»Αντίθετα, βλέπουμε ότι στη Β’ και πολύ περισσότερο στη Γ’ Λυκείου ο βασικός κορμός αποτελείται από ελάχιστα μαθήματα, καθιστώντας ουσιαστικά την τελευταία τάξη του Λυκείου προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με αυτή την πρόωρη εξειδίκευση», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Νικόλαος Παπαχρήστος.

Ενα άλλο βασικό σημείο διαφωνίας είναι η πρόταση να προσμετράται η σχολική επίδοση στον τελικό βαθμό για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια.

«Δεν δεχόμαστε να μετράνε η προφορική εξέταση, οι εξετάσεις του Ιανουαρίου και οι εργασίες. Υπάρχουν στοιχεία από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας, για την περίοδο 1980-1985, όταν η προφορική βαθμολογία μετρούσε κατά ένα ποσοστό (σ.σ. 5% για την Α’ Λυκείου, 8% για τη Β’ Λυκείου και 12% για τη Γ’ Λυκείου) για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, που οι αριστούχοι είχαν αυξηθεί κατά 95% συγκριτικά με τις περιόδους που δεν ίσχυε κάτι τέτοιο. Αυτό σημαίνει έντονη βαθμοθηρία και φοβερή πίεση στους εκπαιδευτικούς για να βάλουν βαθμούς», μας λέει ο κ. Παπαχρήστος, εκφράζοντας παράλληλα έντονες αμφιβολίες για τους εξωτερικούς βαθμολογητές και το διαγώνισμα του Ιανουαρίου.

Μάλιστα, σε ό,τι αφορά το τελευταίο, αναφέρθηκε στην πρόσφατη δήλωση του Κώστα Γαβρόγλου ότι αυτό θα αποτελέσει ευκαιρία για «αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών», λέγοντας ότι πρόκειται για ακραία αξιολόγηση αγγλοσαξονικού τύπου: «Είναι αδιανόητο για εμάς η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών να σχετίζεται με την επίδοση των μαθητών».

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας υποστηρίζει επίσης ότι τα πολλά μαθήματα επιλογής, πρακτικά, δεν μπορούν να λειτουργήσουν στα μικρά σχολεία, λόγω έλλειψης δομών, αλλά και επειδή θα απαιτείται ένας ελάχιστος αριθμός μαθητών για να δημιουργηθούν τμήματα, προοικονομώντας μετακίνηση μαθητών και συγχώνευση σχολικών μονάδων.

Η Ομοσπονδία προσέρχεται στη συζήτηση με τον υπουργό Παιδείας την ερχόμενη Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου, αμετακίνητη ως προς τα σημεία διαφωνίας, στενεύοντας έτσι τα περιθώρια συνεννόησης...


efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: