7.12.19

Πώς επηρεάζει η μάχη τηλεόρασης - διαδικτύου


...τα αποτελέσματα των εκλογών;...

Δύο πρόσφατα παραδείγματα μιλούν από μόνα τους: μέχρι να οδηγηθούν σε παραίτηση, ο υφυπουργός Εξωτερικών αλλά και ο υπέργηρος, «κολλητός» Διοικητής του...
Νοσοκομείου Καρδίτσας, σχεδόν καμία αναφορά δεν είχε γίνει για τις 2 υποθέσεις στα παραδοσιακά - και συντριπτικά φιλοκυβερνητικά - μέσα ενημέρωσης.

Και αυτό συμβαίνει καθημερινά για όλα σχεδόν τα θέματα, από το σκάνδαλο Novartis μέχρι τις άγριες περικοπές στο κοινωνικό μέρισμα.

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι το πάνω από το 80% των πολιτών δηλώνει καθόλου ή λίγο ευχαριστημένο από την ενημέρωση που προσφέρουν τα ελληνικά ΜΜΕ, σύμφωνα με την έρευνα της Palmos Analysis για την ευρωομάδα του ΣΥΡΙΖΑ GUE/NGL. Το 62% των ερωτηθέντων πιστεύει επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα.





Σε αυτό το τοπίο που θυμίζει Όργουελ, το αντίβαρο είναι το διαδίκτυο, που έχει πάρει την πρωτοκαθεδρία ως πηγή ενημέρωσης των Ελλήνων. Οι μισοί από τους πολίτες που απάντησαν στην έρευνα, προτιμούν πλέον το διαδίκτυο ως κύρια πηγή ενημέρωσης, με την τηλεόραση να έχει περιοριστεί στο 34%, ενώ πολύ χαμηλά είναι τα ποσοστά των υπόλοιπων μέσων και των κοινωνικών δικτύων ως κύριων πηγών ενημέρωσης.

Όσο πιο δεξιά, τόσο πιο… TV

Σύμφωνα όμως με την ίδια έρευνα, τα παραδοσιακά μέσα συνεχίζουν να επηρεάζουν τις εκλογικές συμπεριφορές. Την τηλεόραση συνεχίζουν να προτιμούν για την ενημέρωσή τους οι συνταξιούχοι και όσοι(ες) ασχολούνται με τα οικιακά, δηλαδή οι κατηγορίες των πολιτών στις οποίες διατηρεί την πρωτοκαθεδρία η ΝΔ και υπολείπεται αισθητά ο ΣΥΡΙΖΑ. Επίσης, όσοι παρακολουθούν τηλεόραση αυτοτοποθετούνται στον άξονα Δεξιάς-Κεντροδεξιάς, σε ποσοστό υπερδιπλάσιο από τους κεντρώους και αριστερούς ψηφοφόρους. Η εικόνα είναι αντίστροφη στο διαδίκτυο, που αποτελεί κύρια πηγή ενημέρωσης για το κοινό του Κέντρου και της Αριστεράς.

Σχολιάζοντας, εκ μέρους της Palmos Analysis ο Πασχάλης Τεμενεκίδης, αναφέρει:

«Χαμηλή ικανοποίηση από τον τρόπο που λειτουργούν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης καταγράφεται στην έρευνα, καθώς περίπου 8 στους 10 ψηφοφόρους δηλώνουν ‘Λίγο’ (31%) ή ‘Καθόλου’ (50%) ικανοποιημένοι, έναντι λιγότερων από 2 στους 10 που δηλώνουν ‘Αρκετά’ (15%) ή ‘Πολύ’ (3%) ικανοποιημένοι. Μάλιστα, η χαμηλή ικανοποίηση διατρέχει όλους τους πολιτικούς χώρους από την Αριστερά μέχρι τη Δεξιά. Ωστόσο, το φαινόμενο εμφανίζεται πολύ εντονότερα μεταξύ των ψηφοφόρων που αυτοτοποθετούνται στην Αριστερά, όπου το ποσοστό της χαμηλής ικανοποίησης φθάνει το 91%, ενώ σε εξίσου υψηλά ποσοστά καταγράφεται και μεταξύ των Κεντροαριστερών ψηφοφόρων (91%), των Κεντρώων (82%) και των Κεντροδεξιών (82%) και παραμένει σε υψηλά ποσοστά και μεταξύ των ψηφοφόρων που αυτοτοποθετούνται στη Δεξιά (64%).

Το Διαδίκτυο φαίνεται να παίρνει πλέον το προβάδισμα έναντι της τηλεόρασης ως κύριο μέσο ενημέρωσης για την πολιτική, κοινωνική και διεθνή επικαιρότητα, καθώς επιλέγεται από το 50% των ερωτηθέντων, έναντι 34% που επιλέγουν την τηλεόραση. Το Διαδίκτυο επιλέγει η πλειοψηφία όσων αυτοτοποθετούνται στην Αριστερά (55%), στην Κεντροαριστερά (60%), στο Κέντρο (52%) και στην Κεντροδεξιά (62%), ενώ η εικόνα εμφανίζεται αντεστραμμένη στους Δεξιούς ψηφοφόρους όπου πλειοψηφεί ως επιλογή η τηλεόραση (62%). Το Διαδίκτυο κυριαρχεί ως μέσο ενημέρωσης σε όλες τις επαγγελματικές ομάδες με ποσοστά από 51% (μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων) μέχρι 70% (μεταξύ των αυτοαπασχολουμένων), εκτός από τους συνταξιούχους και όσους/όσες ασχολούνται με τα οικιακά, όπου κυριαρχεί η τηλεόραση με 52% και 66% αντίστοιχα.

» Τέλος, η μεγάλη πλειοψηφία (58%) των ψηφοφόρων θεωρούν ότι τα ΜΜΕ δεν αντιμετωπίζουν ισότιμα και αντικειμενικά τον ΣΥΡΙΖΑ. Με τη διαπίστωση αυτή συμφωνούν - προφανώς - οι ψηφοφόροι που αυτοτοποθετούνται στην Αριστερά (75%) και στην Κεντροαριστερά (89%), ωστόσο εντύπωση προκαλεί ότι συμφωνούν και το 56% των Κεντρώων και το 55% των Κεντροδεξιών ψηφοφόρων, ενώ ακόμα και στο χώρο των ψηφοφόρων που αυτοτοποθετούνται στη Δεξιά συμφωνεί το καθόλου ευκαταφρόνητο 40%».






Ιστορικός σταθμός στην πορεία επικράτησης του διαδικτύου ήταν η δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου, όταν το διαδίκτυο ανέδειξε το μέγεθος και την πολιτική βαρύτητα της πολύκροτης υπόθεσης και απέτρεψε τη συσκότιση ακόμη και της δικαστικής διερεύνησης της. Πρώτο ενημερωτικό site στην Ελλάδα και τότε στα πρώτα του βήματα, το Tvxs.gr έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην καταγραφή των εξελίξεων και του κλίματος της εποχής και καθιερώθηκε ως ανεξάρτητη πηγή ενημέρωσης.

Στα ενδέκατα γενέθλια του αυτές τις μέρες το Tvxs.gr συνεχίζει στον ίδιο δρόμο, αποφεύγοντας συστηματικά τα fake news και την προπαγάνδα, τη σκανδαλοθηρία και τον σεξισμό πολλών «ανταγωνιστικών» site, που σχετίζονται και εξυπηρετούν συμφέροντα της οικονομικής ολιγαρχίας. Με αναλύσεις της πολιτικής επικαιρότητας, έρευνες και το πενάκι του Γιάννη Δερμεντζόγλου που σχολιάζει με τον μοναδικό του τρόπο τις εξελίξεις, αποτελεί για τα 2,5 εκατομμύρια πολιτών που το επισκέπτονται κάθε μήνα, την δική τους, καθημερινή ηλεκτρονική εφημερίδα...

Πηγή: tvxs

Δεν υπάρχουν σχόλια: