Μετά από ένα διήμερο σόου με μεγαλοστομίες και ευτράπελα στο μετρό Θεσσαλονίκης ο πρωθυπουργός επιχαίρει για το σκανδαλώδες έργο αγνοώντας τις σφοδρές αντιδράσεις όλου του προηγούμενου διαστήματος... Οι κουβάδες για τα νερά, που έμπαζαν οι οροφές σε τρείς διαφορετικούς σταθμούς, και η άσκηση για πυρκαγιά τις πρώτες ώρες λειτουργίας των συρμών προκάλεσαν αλγεινές εντυπώσεις αλλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης γράφει σε σημερινή ανάρτησή του:
«Μετρό Θεσσαλονίκης! Είναι πλέον πραγματικότητα» ανέφερε χαρακτηρίζοντας τη χθεσινή μέρα των εγκαινίων ως μια «καλή μέρα, όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη, αλλά για όλη την Ελλάδα». «Σχεδόν 20 χρόνια μετά την υπογραφή της πρώτης σύμβασης και αφού μεσολάβησαν πολυάριθμες τροποποιήσεις στη διάρκεια των διαδοχικών κυβερνήσεων και δικαστικές προσφυγές που καθυστέρησαν σημαντικά την υλοποίηση του έργου, επιτέλους το δεύτερο μητροπολιτικό κέντρο της πατρίδας μας απέκτησε το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη, αλλά και ένα εντυπωσιακό υπόγειο Μουσείο στον Σταθμό Βενιζέλου, επισκέψιμο δωρεάν» έγραψε στην εβδομαδιαία ανάρτησή του και υπερασπίστηκε ξανά το έγκλημα με την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων σημειώνοντας τα εξής:
«Η επιλογή μας να έχουμε και Μετρό και αρχαία -επιτρέψτε μου να πω- δικαιώθηκε. Θα το διαπιστώσει όποιος και όποια κάνει χρήση του νέου μέσου μεταφοράς που είναι απολύτως ασφαλές. Δεν θα αναφέρω τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, είναι πλέον γνωστά -θα πω μόνο ότι πλέον οι Θεσσαλονικείς θα βρίσκονται σε 17 λεπτά από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με Euro0,60. Σκεφτείτε πόσο σπουδαίο δώρο για την καθημερινότητα του καθενός είναι να εξοικονομεί πολύτιμο χρόνο από τις καθημερινές του μετακινήσεις, χάρη σε ένα αξιόπιστο, σύγχρονο και ασφαλές μέσο σταθερής τροχιάς. Αυτός είναι ο πολιτισμός της καθημερινότητας που στερήθηκαν για χρόνια οι Θεσσαλονικείς. Θα μιλήσω και για την αίσθηση που μου άφησε η πρώτη βόλτα: Αυτή είναι η Ελλάδα που θέλουμε και μας αξίζει, με υποδομές που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών και τονώνουν την ανάπτυξη».
Στη συνέχεια έκανε διάφορες αναφορές από το έργο το πρόγραμμα Erasmus, τον ΔΟΑΤΑΠ και το έργο στον Φαληρικό Όρμο μέχρι το brain drain, κυβερνοασφάλεια και την Τεχνητή Νοημοσύνη. Ξεχωρίζει κανείς την προκλητική του δήλωση με την οποία χαρακτήρισε ως «πραγματική κοινωνική πολιτική» τα απογευματινά χειρουργεία για προνομιούχους.
«Ξεκίνησε την Πέμπτη το πρόγραμμα των 37.000 δωρεάν απογευματινών χειρουργείων με πόρους 54 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης» σημείωσε ως εάν δεν πρόκειται για πρόγραμμα δανειοδότησης. «Είναι ένα σημαντικό βήμα για να αντιμετωπιστεί ένα χρόνιο πρόβλημα και να δοθεί προτεραιότητα σε όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Για τις επόμενες δύο εβδομάδες έχουν ήδη κλειστεί 1.500 ραντεβού στις επτά Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας, αριθμός που αυξάνεται μέρα με τη μέρα, καθώς ακόμα περισσότερα νοσοκομεία εντάσσονται στο πρόγραμμα. Προτεραιότητα έχουν οι ασθενείς που περιμένουν για πάνω από 1 έτος» ανέφερε και προσπαθώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις συμπλήρωσε:
«Η πολιτική μας αυτή θωρακίζεται από την ψηφιακή λίστα χειρουργείων που εποπτεύεται πλέον κεντρικά από το Υπουργείο Υγείας και όχι από κάθε νοσοκομείο ξεχωριστά, ώστε να εγγυόμαστε τη διαφάνεια για την τήρηση της σειράς προτεραιότητας. Τα δωρεάν απογευματινά χειρουργεία αποδεικνύουν στην πράξη τι σημαίνει πραγματική κοινωνική πολιτική».
Τέλος, αναφέρθηκε στο κυβερνητικό σχέδιο για τις 1.388 κάμερες κυκλοφορίας «που θα τοποθετηθούν σε κομβικά σημεία σε όλο το λεκανοπέδιο, που μαζί με τις κάμερες στα εθνικά δίκτυα, θα φτάσουν τις 1.750. Στόχος μας είναι να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια και, κυρίως, να μειώσουμε τις απώλειες ανθρώπινων ζωών από τα τροχαία» έγραψε.
«Είναι απαράδεκτο, είναι άδικο να χάνονται τόσοι άνθρωποι, στην πλειονότητά τους νέοι και νέες, στην άσφαλτο λόγω παραβατικής οδηγικής συμπεριφοράς. Κάθε χρόνο, πάνω από 600 ζωές χάνονται στους δρόμους μας -άνθρωποι, οικογένειες, όνειρα που σβήνουν. Είναι ουτοπικό να πιστεύουμε ότι θα μηδενίσουμε τις απώλειες, αλλά και μια ζωή που σώζεται είναι ανεκτίμητο κέρδος» αν και η κυβέρνησή του δεν φαίνεται να βιάζεται αναλόγως για την επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου του ΚΟΚ, που μάλλον θα είχε καλύτερα αποτελέσματα στη μείωση των τροχαίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου