31.7.10

Στα άκρα η σύγκρουση ...

Στα άκρα η σύγκρουση Β. ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ
Στα άκρα οδηγείται πλέον η κόντρα κυβέρνησης-ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. ύστερα από τη χθεσινή απόφαση της γενικής συνέλευσης να εμμείνουν σε επ’ αόριστον συνέχιση της απεργίας.
Οι μεταφορείς μάλιστα σκληραίνουν τη στάση τους και απειλούν με αποκλεισμούς διυλιστηρίων και δρόμων ίσως και από σήμερα.«Εδώ δεν...
ήρθαμε για να κάνουμε μνημόσυνο στις άδειές μας» δήλωσε ανακοινώνοντας την απόφαση της γενικής συνέλευσης ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Γιώργος Τζωρτζάτος, χειροκροτούμενος από τους συναδέλφους του, με τους οποίους στη συνέχεια πραγματοποίησε πορεία προς τη Βουλή για την επίδοση ψηφίσματος.
Αισιοδοξία ότι το μέτρο της επίταξης θα φέρει αποτελέσματα, εκφράζει το υπ. Υποδομών, ενώ για την εξομάλυνση της κατάστασης έχουν ληφθεί και πρόσθετα μέτρα. Στη φωτογραφία ουρά ΙΧ σε βενζινάδικο
Αισιοδοξία ότι το μέτρο της επίταξης θα φέρει αποτελέσματα, εκφράζει το υπ. Υποδομών, ενώ για την εξομάλυνση της κατάστασης έχουν ληφθεί και πρόσθετα μέτρα. Στη

Αποφασισμένη να σκληρύνει τη στάση της εμφανίζεται και η κυβέρνηση: «Η επίταξη θα εφαρμοστεί μέχρι κεραίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται» διαμηνύει, ενώ κυβερνητικοί κύκλοι κάνουν λόγο για ταχύτατες διαδικασίες κυρώσεων τόσο σε ποινικό επίπεδο (διαδικασία αυτοφώρου σε όσους δεν αποδέχονται την κλήτευση και ποινικές διώξεις) όσο και σε διοικητικές κυρώσεις, οι οποίες φτάνουν και στην αφαίρεση της άδειας για όσους από τους επιταγμένους μεταφορείς δεν πειθαρχήσουν.

«Στο τραπέζι του διαλόγου έπεσε μια γενναία πρόταση, την οποία οι αυτοκινητιστές δεν αποδέχτηκαν» λένε πηγές του υπουργείου Υποδομών, ενώ κατ’ εντολή της κυβέρνησης σε εγρήγορση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επίταξης θα παραμείνουν για όσο χρειαστεί τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών, Προστασίας του Πολίτη, Εσωτερικών, Δικαιοσύνης και Αμυνας.

Οι ίδιοι οι μεταφορείς, πάντως, πολλοί εκ των οποίων έχουν λάβει τα φύλλα επίταξης, δηλώνουν αποφασισμένοι να μην πειθαρχήσουν: «Ηδη από χθες ο κόσμος έχει αρχίσει να σκίζει τα φύλλα πορείας. Χθες στο σωματείο, όποιος ερχόταν το έσκιζε μπροστά μου» λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Δ.Χ., Γιώργος Τσάμος. Ο ίδιος αναφερόμενος στην απόφαση για συνέχιση της απεργίας σημειώνει: «Δεν πήραμε και τίποτα. Η βάση έχει δίκιο. Είχαμε προειδοποιήσει ότι αυτός ο κλάδος δύσκολα μαζεύεται»...

Από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών, εκφράζεται η αισιοδοξία ότι το μέτρο της επίταξης θα φέρει αποτελέσματα, ενώ για την εξομάλυνση της κατάστασης έχουν ληφθεί και πρόσθετα μέτρα.

Ηδη έχει δοθεί εντολή ώστε να επιτραπεί ο ανεφοδιασμός της αγοράς και με τα φορτηγά Ι.Χ., ο στόλος των οποίων εκτιμάται σε περίπου 1,5 εκατομμύριο, ενώ χθες ανακοινώθηκε ότι αίρονται τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας βυτιοφόρων φορτηγών οχημάτων Δημόσιας και Ιδιωτικής Χρήσης για τη μεταφορά υγρών καυσίμων, κατ’ εξαίρεση, από χθες το μεσημέρι μέχρι και την Κυριακή.

Απόφαση
Τη σχετική απόφαση υπέγραψε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας για λόγους υπέρτερου δημόσιου συμφέροντος, προκειμένου να αποκατασταθεί άμεσα η ομαλή λειτουργία της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Γεγονός είναι, πάντως, ότι και στους κόλπους των απεργών έχουν ήδη εντοπιστεί τα πρώτα ρήγματα καθώς χθες κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης στο θέατρο ΠΕΡΟΚΕ, η οποία έγινε σε τεταμένη ατμόσφαιρα, αρκετοί εκ των προέδρων των 9 ομοσπονδιών των 96 σωματείων της χώρας εισηγήθηκαν λήξη της απεργίας υπό το βάρος της επίταξης, της οικονομικής κρίσης και του πλήγματος στην οικονομία και σε άλλες παραγωγικές ομάδες.

Στο κλίμα αυτό κινήθηκαν αρκετοί από τους εκπροσώπους των απεργών ιδιαίτερα όσοι προέρχονταν από περιοχές με εντονότερα προβλήματα όπως της Β. Ελλάδας και των νησιών. Ωστόσο οι αποδοκιμασίες των συγκεντρωμένων ήταν τόσο έντονες κάθε φορά που ακουγόταν η φράση «λήξη της απεργίας», που, παρά το γεγονός ότι και πολλοί εκ των προέδρων «έγερναν προς αυτή τη λύση, ουδείς δεν ανέλαβε την ευθύνη μιας τέτοιας απόφασης φοβούμενοι τις αντιδράσεις της βάσης, η οποία δεν φαινόταν να ικανοποιείται «με τις φορολογικές ελαφρύνσεις ως αντιστάθμισμα των αδειών» κυρίως επειδή στο προηγούμενο διάστημα οι συνδικαλιστές είχαν καλλιεργήσει μεγάλες προσδοκίες στους αυτοκινητιστές.

Η κατάσταση, πάντως, φαινόταν ότι είχε ξεφύγει από τον έλεγχο των συνδικαλιστών ήδη από το βράδυ της Πέμπτης, καθώς ο υπουργός Υποδομών είχε καταστήσει σαφές στους μεταφορείς ότι συζητά σειρά αιτημάτων σχετικά με φορολογικά και συνταξιοδοτικά αφήνοντας έναν παράλληλο δίαυλο επικοινωνίας, αλλά τους είχε επαναλάβει για πολλοστή φορά ότι το «νομοσχέδιο θα παραμείνει και θα ψηφιστεί ως έχει και χωρίς αλλαγές».

Πηγές του υπουργείου μάλιστα ανέφεραν ότι παρά το γεγονός ότι τους προτάθηκε η παροχή μίας δεύτερης άδειας για κάθε υφιστάμενη προκειμένου να προσμετρηθεί στο μετοχικό κεφάλαιο των νέων εταιρειών, οι μεταφορείς το αρνήθηκαν.

Για την άρνηση επιστράτευσης
Αναφορές από τα ξένα ΜΜΕ

Στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων αψήφησαν την εντολή επιστράτευσης εστίασαν χθες τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τα οποία για ακόμα μία ημέρα κάλυψαν με αναλυτικά ρεπορτάζ την απεργία, η οποία «έχει παραλύσει τη χώρα εν μέσω της τουριστικής σεζόν», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η γερμανική εφημερίδα «Deutsche Welle». «Οι οδηγοί φορτηγών στην Ελλάδα αψήφησαν την εντολή επιστράτευσης που δόθηκε από την κυβέρνηση για να λήξει η απεργία τους, την ώρα που η έλλειψη καυσίμων στη χώρα χειροτερεύει», γράφει στην ιστοσελίδα του το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο BBC. «Η εντολή δόθηκε στις 7.30 το απόγευμα της Τετάρτης και οι φορτηγατζήδες είχαν 24 ώρες να συμμορφωθούν, μια διορία που αγνόησαν», γράφουν σε άρθρο τους οι «Τάιμς της Νέας Υόρκης». «Το οικονομικό πακέτο σωτηρίας, το οποίο συμφωνήθηκε στις αρχές Μαΐου, θα απαιτήσει ένα επίπονο σφίξιμο λουριών για χρόνια στην Ελλάδα», εξηγεί η αμερικανική εφημερίδα.

ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Επίταξη οδηγών
Με αργούς ρυθμούς κινείται η διαδικασία

Στα χέρια αρκετών ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ βρίσκονταν από χθες τα φύλλα επίταξης οχημάτων και προσωπικών υπηρεσιών ιδιοκτητών και οδηγών, παρά το γεγονός ότι η διαδικασία κινούνταν με αργούς ρυθμούς. Οι επιδόσεις γίνονταν κατά προτεραιότητα στα βυτιοφόρα, προκειμένου να ανεφοδιαστεί η αγορά με καύσιμα κατ’ εντολή του υπουργείου Υποδομών.

Από τη Νομαρχία Αθηνών, πάντως, μέχρι αργά χθες το απόγευμα είχαν αποσταλεί στη γενική αστυνομική διεύθυνση και τα 6.000 φύλλα πορείας που έπρεπε να επιδοθούν στους ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσεως. Κλητεύσεις είχαν παραλάβει ακόμα και ορισμένοι εκ των συνδικαλιστών, όπως ο γ.γ. της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων, Αγγελος Φαλάρης. Στην Αττική μέχρι το μεσημέρι είχαν επιδοθεί περισσότερες από 600 κλητεύσεις από την Αστυνομία. Περίπου 250 φύλλα είχαν επιδοθεί σε ιδιοκτήτες στη νομαρχία Πειραιά, σύμφωνα με στοιχεία της οποίας έως το απόγευμα είχε ολοκληρωθεί η αποστολή στην αστυνομική διεύθυνση όλων των κλητεύσεων για το σύνολο των 3.032 φορτηγών και βυτιοφόρων και των 3.592 επικαθήμενων και ρυμουλκούμενων. Αξιοσημείωτο είναι, πάντως, ότι ποσοστό περίπου 5% των ιδιοκτητών προσήλθαν μόνοι τους στη Νομαρχία, προκειμένου να παραλάβουν τα φύλλα επίταξης!

ΣΤ. ΚΕΜΑΝΕΤΖΗ

Κυβερνητική σύσκεψη: αφαίρεση αδειών και κυρώσεις για τους παραβάτες
Ο Στρατός τροφοδοτεί με καύσιμα κρίσιμους τομεις

Ως «βαριά προσβολή της έννομης τάξης» αντιμετώπισε η κυβέρνηση την άρνηση των ιδιοκτητών φορτηγών Δημόσιας Χρήσης να εφαρμόσουν την απόφαση για την επίταξη των οχημάτων.

Νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής και αφού οι επικεφαλής των ιδιοκτητών επέμειναν στη συνέχιση της απεργίας, συνεδρίασε η αρμόδια διυπουργική Επιτροπή στο υπουργείο Μεταφορών. Σκληρή απάντηση στην αδιάλλακτη στάση ήταν η απόφαση που ελήφθη σε λίγη ώρα και παρέπεμπε στη χρήση βυτιοφόρων του Στρατού, καταρχάς για την τροφοδοσία καυσίμων σε κρίσιμους τομείς, όπως τα αεροδρόμια, τα νοσοκομεία, οι μονάδες της ΔΕΗ κ.ο.κ, ενώ αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού θα συμβάλλουν, εφόσον χρειαστεί, στην κάλυψη των αναγκών των νησιών μεταφέροντας βυτιοφόρα.

«Τα βυτιοφόρα Ι.Χ. εντάσσονται στο σχέδιο κάλυψης των δημόσιων αναγκών σε συνεργασία με τις εταιρείες πετρελαιοειδών», αναφέρεται στην κυβερνητική ανακοίνωση, όπου προβλέπεται και η συμμετοχή στην προσπάθεια τροφοδοσίας των μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ταυτόχρονα στην ανακοίνωση προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις για τους παραβάτες: «Τα στοιχεία όλων των παραβατών διαβιβάζονται στους αρμόδιους εισαγγελείς για την άσκηση ποινικής δίωξης. Οι προβλεπόμενες στη νομοθεσία διοικητικές κυρώσεις, που φτάνουν μέχρι την αφαίρεση των αδειών, θα εφαρμοστούν αμέσως σε βάρος των παραβατών».

Το «πράσινο φως» στους υπουργούς να σκληρύνουν τη στάση τους και να προχωρήσουν στα προβλεπόμενα μέτρα έδωσε ο πρωθυπουργός από την Κρήτη, όπου βρισκόταν για το Συνέδριο των Απόδημων Κρητών. Ο κ. Παπανδρέου επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, κ. Γ. Πεταλωτή και στο Μέγαρο Μαξίμου με τους κ. Παμπούκη και Αθανασάκη. Εδωσε εντολή για άμεσες πρωτοβουλίες. «Εξαντλήσαμε κάθε όριο διαλόγου, κάθε όριο καλής πίστης και εισπράξαμε άρνηση με πολλά υβριστικά συνθήματα», δήλωσε ο κ. Ρέππας, μετά τη διυπουργική σύσκεψη στο υπουργείο Μεταφορών, όπου συμμετείχαν επίσης ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Θ. Πάγκαλος, οι υπουργοί κ. Βενιζέλος, Παμπούκης, Μπεγλίτης, ο γ.γ. Χάρης Τσιόκας και ο στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού, Νίκος Αθανασάκης.

Κοινή εκτίμηση των συμμετεχόντων στη σύσκεψη στην «έδρα» του κ. Ρέππα ήταν ότι δεν υπήρχαν πια άλλα περιθώρια για ουσιαστικό διάλογο σε αυτή τη φάση και ότι βασικό μέλημά τους είναι, και πρέπει να αποδειχθεί άμεσα εμπράκτως, το δημόσιο συμφέρον. Οι αναγκαίες κινήσεις είχαν ήδη εξεταστεί σύμφωνα με εγκυρότατες πληροφορίες σε προηγούμενες συσκέψεις, αφού προέβλεπαν ότι οι απεργοί δεν επρόκειτο να εγκαταλείψουν την αρνητική στάση. Συζήτησαν για τις τελευταίες «λεπτομέρειες» και συμφώνησαν να είναι σε «διαρκή σύνδεση» από τα γραφεία τους παρακολουθώντας τις εξελίξεις. «Ακόμη και την ύστατη ώρα μπορούν να κάνουν πίσω, αλλιώς είναι οι αποκλειστικοί υπεύθυνοι», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών, αναλαμβάνοντας μετά τη σύσκεψη να επισημάνει για άλλη μια φορά τη βούληση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να προχωρήσει στις «μεγάλες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η Ελλάδα, όπως η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων».

ΦΩΦΗ ΓΙΩΤΑΚΗ

Οι πρώτες «διαρροές» στη Θεσσαλονίκη
Επιασαν δουλειά ιδιοκτήτες βυτιοφόρων

Οι πρώτες «διαρροές» στις τάξεις των μεταφορέων καυσίμων εμφανίστηκαν χθες στη Θεσσαλονίκη. Το πρωί, και με καθυστέρηση 24 ωρών, κατατέθηκαν από τη νομαρχία Θεσσαλονίκης στη Διεύθυνση Αστυνομίας τα πρώτα 75 ειδοποιητήρια και μέχρι το μεσημέρι αυτά είχαν επιδοθεί σε ισάριθμους απεργούς. Νωρίς το μεσημέρι, και με τη συνοδεία περιπολικών, ορισμένοι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων μπήκαν στα διυλιστήρια του Καλοχωρίου για να παραλάβουν καύσιμα. Πάντως, η πλειοψηφία των απεργών ήταν απρόθυμοι να επιστρέψουν στην εργασία τους, αναμένοντας τις αποφάσεις από τη συνέλευση της Αθήνας.

Μετά την απόφαση της Ομοσπονδίας για συνέχιση της απεργίας, οι συνδικαλιστές σκλήρυναν τη στάση τους και δεν επέτρεπαν τις φορτώσεις καυσίμων, με αποτέλεσμα το απόγευμα να σημειωθούν μικροσυμπλοκές. Συγκεκριμένα, ένας από τους οδηγούς βυτιοφόρων που επιτάχθηκαν επιχείρησε λίγο πριν από τις 7 το απόγευμα να μπει στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων για να φορτώσει αλλά εμποδίστηκε από τους απεργούς. Μάλιστα, για να σπάσει το μπλόκο, πάτησε γκάζι και τραυμάτισε ένα άτομο. Λίγο αργότερα ο οδηγός συνελήφθη.

Το σημείο μετατράπηκε σε πεδίο μάχης με την επέμβαση αστυνομικών δυνάμεων, ενώ σημειώθηκαν μάχες σώμα με σώμα με τους απεργούς, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί άλλο ένα άτομο.

Σύμφωνα με τον συντονιστή έργου της νομαρχίας, Γ. Τσαμασλή, ως το απόγευμα αναμενόταν να παραδοθούν άλλα περίπου 100 φύλλα πορείας σε μεταφορείς, κυρίως ιδιοκτήτες βυτιοφόρων.

Η αστυνομία αντιμετώπισε προβλήματα στην επίδοση ορισμένων ειδοποιητηρίων, λόγω απουσίας των απεργών και στη συντριπτική τους πλειοψηφία αυτά θυροκολλήθηκαν στις οικίες τους.

ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: